دیدبان

کاهش ۳ درصدی آمار تلفات جاده ای

کاهش ۳ درصدی آمار تلفات جاده ای

به گزارش دیدبان، به نقل از تسنیم، سردار موسی امیری بعدازظهر امروز در ششمین سمینار بین‌المللی کاهش سوانح ترافیکی اظهار داشت: در 10 ماهه امسال آمار تلفات جاده‌ای 3 درصد کاهش یافته و 49 درصد مصدومان ناشی از تصادف در جاده‎ها در حین انتقال به بیمارستان یا در بیمارستان فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های مربوطه مکلف شده‌اند با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی سالانه 10 درصد تصادفات جاده‌ای را کاهش دهند، تصریح کرد:  از ابتدای امر تاکنون این مهم به 3 درصد رسیده که تلاش داریم با حمایت بیشتر دستگاه‌های اجرایی این آمار را به 10 درصد برسانیم.

سردار امیری ناکار آمد بودن سیستم امداد و نجات و فاصله زمانی انتقال مصدوم به مراکز درمانی را از عمده دلایل فوت مصدومان جاده‌ای اعلام کرد و گفت: ضروری است مسئولان مربوطه نسبت به این موضوع تدابیری بیاندیشند.

جانشین فرمانده پلیس راهور ناجا برگزاری سمینارهای تخصصی را موضوع مهمی در امر فرهنگ‌سازی و انتقال تجارب ترافیکی دانست و افزود:  استان فارس در این زمینه پیش‌رو است.

سردار امیری آمار کشته‌شدگان عابرین پیاده که در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، 46 درصد اعلام کرد و گفت: متاسفانه در کلانشهر شیراز این آمار 65.5 درصد گزارش شده است.

جانشین پلیس راهور ناجا با بیان اینکه جریمه‌ها بهانه‌ای برای کاهش تخلف و آمار تلفات فوتی است، خاطرنشان کرد: افزایش جریمه برای دولت هدف و ممر درآمد نیست و پلیس نیز از این امر منفعتی نمی‌برد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران