دیدبان

ایمیل‌های «کلینتون» ارتباط مقامات افغان‌ مرتبط با سازمان سیا را فاش کرد

ایمیل‌های «کلینتون» ارتباط مقامات افغان‌ مرتبط با سازمان سیا را فاش کرد

دیدبان: وزارت امور خارجه آمریکا یکی از ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» در مورد آن دسته از مقامات افغانی که برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا سیا کار می‌کردند را فاش کرد.

براساس اطلاعات زمانبندی شده، احتمالا این ایمیل به گزارش «تایمز» در ماه اکتبر 2009 میلادی بر می‌گردد که «احمد ولی کرزی» برادر حامد کرزی رئیس جمهور وقت افغانستان از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا حقوق دریافت می‌کرده است.

احمد ولی کرزی رئیس شورای ولایتی قندهار در سال 2011 میلادی در منزل شخصی خود توسط یکی از نزدیکان خود به قتل رسید.

همچنین در گزارش دیگر تایمز در ماه آگوست 2010 میلادی، آمده بود که حامد کرزی در حالی از «محمد ضیاء صالحی» حمایت کرده که وی در لیست حقوق بگیران سازمان سیا قرار داشت.

محمدضیا صالحی در دوران حکومت حامد کرزی عضو شورای امنیت ملی افغانستان بود که به جرم جاسوسی برای سازمان سیا، پول شویی و فساد اداری در این کشور دستگیر شد که با مداخله و حمایت کرزی از این اتهام تبرعه شد.

«فاکس نیوز» رسانه آمریکایی با منتشر کردن این مطلب نوشت که بحث افراد خارجی که با دولت آمریکا همکاری می‌کنند پیامدهای منفی امنیتی را افزایش می‌دهد.

در دستورالعمل امنیت داخلی که توسط باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به امضاء رسید، تصریح شده که افشای غیرمجاز به عنوان آسیب زدن به امنیت ملی آمریکا فرض می‌شود.

دولت اوباما ماه گذشته تأکید کرد که حدود 22 ایمیل کلینتون حاوی اطلاعات «فوق محرمانه» می‌باشد که وزارت امور خارجه آمریکا مجبور شد تا از انتشار آنها خودداری کند.

این در حالی است که هیلاری کلینتون اظهار می‌کند که هیچ اطلاعات محرمانه‌‎ای  را از طریق ایمیل شخصی خود دریافت و یا ارسال نکرده است.

منبع:فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن