دیدبان

وزیر ارشاد، لانتوری را فیلم قرآنی دانست!

وزیر ارشاد، لانتوری را فیلم قرآنی دانست!

به گزارش دیدبان به نقل از نسیم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در بیست و یکمین مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم، با اشاره به فیلم سینمایی "لانتوری" آن را نمونه اثری قرآنی دانست!

وزیر ارشاد در این مراسم گفت: باید از تمام امکانات هنری در جهت توسعه فرهنگ قرآنی بهره ببریم بویژه از ظرفیت های موجود در آثار سینمایی فاخر که در آنها به سبک زندگی قرآنی اشاره می شود. صرف نشان دادن سجاده و فردی در حال نماز خواندن در یک فیلم کفایت نمی کند، بلکه باید مفاهیم قرآنی را آثار متبلور کنیم.

وزیر ارشاد با اشاره به فیلم لانتوری اظهار کرد: در جشنواره فیلم فجر امسال، فیلمی بود که در آن شخصی بر صورت یک دختر اسید پاشید اما این دختر زمانی که حق قصاص داشت و در آخرین لحظه از این کار صرف نظر کرد و مجرم را بخشید. مفهوم بخشش یک مفهوم قرآنی است و از این دست مفاهیم کم نداریم.

او خاطرنشان کرد: از معاون محترم قرآن و عترت می خواهم تا در گفتگو با مسئولان سازمان سینمایی و همچنین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرایط بهره گیری از آثار سینمایی و نمایشی را برای نشر هرچه بهتر فضائل اخلاقی  فراهم کنند.

گفتنی است فیلم سینمایی "لانتوری"، جزو آثاری بود که امسال در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و موجب انتقادات گسترده ای شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن