دیدبان
دکتر زاکانی:

یک عده بیایند بگویند برادر رئیس جمهور در کشور چکار می کند؟

یک عده بیایند بگویند برادر رئیس جمهور در کشور چکار می کند؟

دیدبان: علیرضا زاکانی در نشست خبری با خبرنگاران با عنوان "گزارش یک فاجعه" با محور بررسی و افشای اسناد سازمان فساد در اقتصاد کشور که در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: اولین دلیل افشاگری امروز موفقیت ستاد پورسانت در چپاول بیت المال است؛ دلیل دوم عهدی است که به عنوان نماینده مجلس با مردم و شهدا دارم و و دلیل سوم کمک به دولت به منظور تاکیدی است که رئیس جمهور در مبارزه با فساد دارد؛ دلیل چهارم جلوگیری از چپاول ثروت آیندگان این ملت است و دلیل پنجم با توجه به اینکه متوجه شده ام مافیای ثروت و قدرت در انتخابات لیست دارد تصمیم گرفتم آنها را رسوا کنم.

مافیای ثروت و قدرت در انتخابات لیست دارد برای همین تصمیم گرفتم آنها را رسوا کنم

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود فرمان 8 ماده ای رهبر انقلاب مبنی بر مبارزه با فساد کسی به این موضوع رسیدگی نکرد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: من در تمام 12 سال نمایندگی خود به این موضوع اهتمام داشتم و هیچ کدام از موضوعاتی که در مورد آنها صحبت کردم نبوده که بعدا افراد در خصوص آنها محکوم نشوند.

زاکانی ادامه داد: در مورد فروش سوالات دستیاری یا در خصوص آقای یونسی، مرتضوی، رحیمی، جاسبی، پرونده سایپا و کرسنت براساس وظیفه نمایندگی خود حرف زدم.

جریانی در حال غارت کشور است که بخشی از دولت را هم آلوده کرده

وی افزود: خطری که امروز کشور را تهدید می کند نه تا به حال وجود داشته و نه پیش بینی شده، جریانی در حال غارت کشور است که بخشی از دولت را هم آلوده کرده است؛ دولت با سرعت غیرقابل تصوری در حال تولید رانت است و یک جریان سازمان یافته بدهکاری ملی در حال شکل گیری است.

یک شبکه در دولت با خارج از کشور ارتباط پیدا کرده و در حال فروش کشور به ثمن بخس است

نماینده مردم تهران گفت: یک شبکه در دولت با خارج از کشور ارتباط پیدا کرده و در حال فروش کشور به ثمن بخس است؛ هدف این سازمان این است که پول ملت را سرمایه غربی کند، این شبکه پورسانت بگیری است که مبادلات میلیارد دلاری انجام می دهد، ابعاد فعلی فراتر از شرایط گذشته سایر ارکان را نیز گرفته است.

رئیس جمهور برای پیدا کردن فساد باید به برادر خود، دفتر خود، آقای حسینی در  وزارت نفت و قراردادهای زنگنه نگاه کند

زاکانی گفت: رئیس جمهور برای پیدا کردن فساد باید به برادر خود، دفتر خود، آقای حسینی در  وزارت نفت و قراردادهای آقای زنگنه نگاه کند.

وی ادامه داد: وزارتخانه های خارجه، ارتباطات و رفاه در مظان سوءاستفاده قرار گرفته اند.

امروز امثال آقای سیروس ناصری میدان داری جریانی جدیدی را شروع کرده اند

نماینده مردم تهران افزود: همان هایی که جام زهر قطعنامه را به امام دادند و برای تصویب ان پی تی جشن گرفتند امروز امثال آقای سیروس ناصری میدان داری جریانی جدیدی را شروع کرده اند.

هر دوشنبه افرادی امثال سیروس ناصری جلسه می گذارند تا شرایط عقیم کردن تولید داخلی را دنبال کنند

زاکانی بیان داشت: آقای رئیس جمهور مسئول افراد خود هستند، نمی شود هر دوشنبه افرادی امثال آقای سیروس ناصری جلسه بگذارند تا شرایط عقیم کردن تولید داخلی را دنبال کنند؛ این شبکه بر ارکان کشور چنبره زده است.

نماینده مردم تهران گفت: مشکلات کشور حل نمی شود چون عده ای نمی خواهند مشکلات حل شود، در مورد کرسنت گفته بودم گاز را یک پنجم قیمت واقعی فروختند که در هفت سال اول 50 سنت و 18 سال بعد 109 سنت قیمت گاز ایران باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز کسانی که در دادگاه حکم انفصال از خدمت آنها تصویب شده آقای مهدی هاشمی و عباس یزدان پناه گروه اول و آقای علی ترقی جاه گروه دوم این فساد بودند آن گروهی که اهتمام لیست دادن در انتخابات را دارند از این آقای ترقی جاه پول گرفته اند که آقای نوبخت باید به آن جواب دهد.

زاکانی ادامه داد: آقای حمید جعفر در دادگاه لاهه اعتراف کرد که طرف آنها در این قرار آقای مهدی هاشمی است که آقای رفسنجانی باید در مورد آن پاسخ دهند و قوه قضائیه هم باید در مورد آن توضیح دهد که چرا اسناد آن را هنوز منتشر نکرده اند.

نماینده مردم تهران گفت: در قرارداد کرسنت بند 30 آمده گروه دیگری هم در ایران هستند که یک تا یک و نیم در صد از حمید جعفر در کرسنت می گیرد.

از آقای زنگنه باید پرسید وقتی در دوران صدارت شما قراردادی بسته شده که به ازای هر 50 سنتی که ملت ایران می گرفته 8 سنت می گیرد شما چکار می کردید؟

وی اظهار داشت: از آقای زنگنه باید پرسید وقتی در دوران صدارت شما قراردادی بسته شده که به ازای هر 50 سنتی که ملت ایران می گرفته 8 سنت می گیرد شما چکار می کردید؟ من 12 سال است در مجلس هستم ولی دستگاه اطلاعاتی کشور اصلا در خصوص این که چه کسی این 8 سنت را می گیرد صحبت نکرده است؛ این معامله که سراسر فساد است باید باطل شود ولی چرا دولت کاهلی می کند و با سرمایه های دولت اینگونه برخورد می کند؟

زاکانی ادامه داد: بندی در این پرونده است که اگر آقای مهدی هاشمی بتواند از کسانی که رشوه گرفته اند تخفیف بگیرد شرکتی مشترکا کرسنت با وی ایجاد خواهد کرد تا با هم تجارت کنند.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: در شرایط حساسی هستیم کرسنت با تبانی داور خارجی به محکومیت ما منجر شد و در مواجهه با داور هم آقای زنگنه کاهلی کردند که اسناد آن دست ماست اکنون زمینه ده ها کرسنت دارد ایجاد می شود.

کرسنت حتما باید ابطال شود و دولت باید سرمایه ملی را از حمید جعفر بگیرد

وی تاکید کرد: البته ما تاکید داریم که کرسنت حتما باید ابطال شود و دولت باید سرمایه ملی را از حمید جعفر بگیرد اما امروز به بهانه برداشته شدن تحریم ها شاهد گروهی هستیم که یک فرد آن مثل سیروس ناصری که اکنون یک دلال نفتی است که در مذاکرات 598 بود و در سال 84 به دلیل 500 هزار دلار از کشور فرار کرد و مشاور حقوقی شرکت هندوجا بود که دست های بریده شده کارتل های نفتی را به کشور برگرداند و اکنون شرکت اشوکا کیش را در فرمانیه احیا کردند و اکنون تمام نیازهای کشور را احصا کرده اند.

دوشنبه ها جلسه جذب سرمایه گذاری خارجی در دفتر رئیس جمهور برگزار می شود که آقای ناصری پای ثابت آن است

زاکانی خبر داد: دوشنبه ها جلسه جذب سرمایه گذاری خارجی در دفتر رئیس جمهور برگزار می شود که آقای ناصری پای ثابت آن است؛ کارگروهی برای احیای قراردادهای بیع متقابل ایجاد شده توسط آقای ابراهیمی و کارگروهی هم در دبی توسط ناصری ایجاد شد که به وسیله گروه هندوجا سندی برای قراردادهای نفتی ما ایجاد شد که آقای زنگه می گوید چند سند وجود دارد؛ اکنون در همه مراحل نفت نسبت به واگذاری تمام دارایی خود دست و دل بازی می کنیم.

چه کسانی از خلیج نشینان پورسانت می گیرند تا نگذارند سیاست برداشت از میادین مشترک سیاست اصلی ما باشد؟

نماینده مردم تهران ادامه داد: به بهانه اینکه ما نیاز به سرمایه گذاری خارجی داریم باید اینها بیایند، در سال 84 که دست آنها از نفت بریده می شد زمینه ای ایجاد کردند که در سال 92 که بر می گردند منافع 50 درصد ایران به جیب آقای زنگنه باز گردد؛ آیا این سوال نیست که چرا بعد سی و چند سال چرا ما هنوز از منابع مشترک کمترین برداشت را داریم و رقبای ما بیشترین برداشت را دارند؟ چه کسانی از خلیج نشینان پورسانت می گیرند تا نگذارند سیاست برداشت از میادین مشترک سیاست اصلی ما باشد؟

وی گفت: در اصل قرارداد شرکت های ثبت شده در خارج می توانند مسیری را طی کنند تا دارایی ملت را در پنج عرصه نفت، طلا، مس، گاز و پتروشیمی سرمایه ملت را به غارت ببرند.

زاکانی بیان داشت: امروز عده ای دارند جیب خود را نسل اندر نسل پر می کنند ولی ملت نسل اندر نسل بدهکار خواهد شد؛ اکنون با سیاست های مصرفی برخلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد عمل می شود.

نماینده مردم تهران گفت: چرا فقط این گروه دلال وابسته به سرویس جاسوسی غربی در قراردادها واسطه باشند؟ من اسناد این افراد را به دستگاه های اطلاعاتی می دهم خواهش می کنم بررسی کنند.

ما در بررسی برجام به موضوعاتی رسیدیم که زمینه وابستگی اقتصادی را برای چند دهه ایجاد می کند اینها همان خطوط قرمزی است که نباید می فهمیدیم

وی همچنین گفت: ما در بررسی برجام به موضوعاتی رسیدیم که زمینه وابستگی اقتصادی را برای چند دهه ایجاد می کند اینها هسته ای نیست بلکه اقتصادی است اینها همان خطوط قرمزی است که نباید می فهمیدیم.

یک عده ای بیایند بگویند برادر رئیس جمهور در کشور دارد چکار می کند؟

زاکانی عنوان کرد: با شستا دارند چکار می کنند؟ آقای وزیر رفاه هوشیار باشد؛ یک عده ای بیایند بگویند برادر رئیس جمهور در کشور دارد چکار می کند؟

نماینده مردم تهران گفت: وقتی از آقای زنگنه ایراد گرفتم یک کلمه اش را نتوانست رد کند.

وی افزود: عده با دستور العمل هایی که گروه هندوجا در انگلیس و امثال آن برای ما نوشته اند می خواهند ملت ما را وابسته و وابسته تر کنند در این نگاه عده ای برای پورسانت خود کار می کنند.

ما باید از مجلس و از آقای رئیس جمهور از برادر، دفتر و وزارت نفت پالایش را شروع کنیم

زاکانی گفت: چرا نباید خانواده های ما حقوق یک و دو میلیونی داشته باشند ولی عده به عنوان نابغه دلالی خانواده هایشان در انگلستان و آمریکا ساکن باشند
ما باید از مجلس و آقای رئیس جمهور از برادر، دفتر و وزارت نفت پالایش را شروع کنیم.

وی افزود: اگر لایحه وکلای ما در لاهه ترجمه شود مشخص می شود که دست چه کسانی در کشور گیر است، فاجعه است. چرا ترجمه نمی کنند؟ امروز در حد سرنخ ها گفتم.

آقای رئیس جمهور برای مبارزه با فساد از اطرافیان خود شروع کن با دستمال کثیف نمی شود پاک کرد

نماینده مردم تهران گفت: آقای رئیس جمهور راه حل بیکاری جوانان در اقتصاد مقاومتی است، آقای رئیس جمهور برای مبارزه با فساد از اطرافیان خود شروع کن با دستمال کثیف نمی شود پاک کرد.

زاکانی ادامه داد: بنده وظیفه داشتم نسبت به سازمانی که طرف خارجی سه گروه این سازمان را حمایت می کنند، یکی دولت ها دوم گروه های اقتصادی مانند هندوجا و سومی شرکت های خارجی که هدف گذاری می شوند افشاگری کنم که به یک باره می بینیم رییس جمهور می روند صد هواپیما از یک شرکت می خرند که بعد می بینیم همین گروه پشت آنهاست؛ حتی سهامداران ایران خودرو از این قراردادها خبر ندارند.

وی تاکید کرد: خطری که اکنون انقلاب اسلامی را تهدید می کند هیچگاه به این شکل کشور را تهدید نمی کرده، قرار است ملت ایران برای دهه ها بدهکار باشد.

نماینده مردم تهران گفت: اگر رهبری می گویند خام فروشی نشود ما تا 20-30 سال دیگر نفت خود را خام فروشی می کنیم.

برخی مسئولان دقت کنند، فرزندان برخی درگیر این فساد هستند

زاکانی یادآور شد: برخی مسئولان دقت کنند، فرزندان برخی درگیر این فساد هستند.

وی گفت: ما سندهای بسیاری از فساد کسانی را داریم که همه کاره این کشور هستند؛ امروز ایران عزیز و انقلاب اسلامی در خطر است؛ دارند به مسیری می روند که حاکمیت را مسلوب ید کند و هرکسی هم رئیس جمهور شود همان مسیری که آنها می خواهند برود؛ انتظار ما این است که دستگاه قضایی به خوبی با این فساد مبارزه کند.

"برجام 2" رئیس جمهور مبارزه با فساد است که باید از اطرافیان خود شروع کند

زاکانی اظهار داشت: "برجام 2" رئیس جمهور مبارزه با فساد است که باید از اطرافیان خود شروع کند و اگر این نشود نمایندگان مردم ساکت نخواهند نشست.

وی گفت: چون اصل نظام اسلامی سالم است به دنبال این هستند که نظام را لکه دار کنند تا امید همه مستضعفین به این نظام را ناامید کنند.

نماینده مردم تهران گفت: جریان فکری که از ترقی جاه پول دریافت کرده است امروز با شعار اعتدال می خواهد لیست انتخاباتی بدهد؛ این عده اگر مجلس را به دست بگیرند واویلاست، برای خبرگان هم دارند کار می کنند تا جلوی رهبری را بگیرند.

زاکانی خاطرنشان کرد: آقای زنگنه به ما وعده داده بود پرونده کرسنت را دو هفته ای جمع می کند اما بعد از یک سال و نیم در تبانی که با قاضی صورت گرفت شکست خوردیم، الان هم در دادگاه انگلیس شاهد کاهلی هستیم.

وی گفت: استیضاح آقای زنگنه آماده است و دلایل متعددی هم در آن آمده است البته مترصد این هستیم که دولت خود مشکل حل را کند.

لاریجانی نگذاشت پاسخ زنگنه را در مجلس بدهم

نماینده مردم تهران گفت: آقای لاریجانی زمانی که زنگنه در پاسخ به من در مجلس جواب نادرست می داد با این استدلال که نمی توانم جلسه را اداره کنم اجازه نداد پاسخ اقای زنگنه را بدهم.

زاکانی اظهار داشت: با توجه به بنایی که دولت برای اقناع نمایندگان دارد ممکن است نمایندگان به دلیل استدلال هایی که در مورد آقای زنگنه می شد به وی رای اعتماد بدهند؛ آقای زنگنه در جلسه ای که در خصوص پرونده کرسنت بود بعد سوال ما چند دقیقه در پرونده های خود گشت و بعد هم گفت من جلسه دارم و رفت که همه افرادی که در جلسه بودند به وی خندیدند.

وی افزود: آقای رئیس جمهور در جلسه دفاعی گفتند من بدون آقای زنگنه نمی توانم یک روز وزارت نفت را اداره کنم که بعد دیدیم وی سم مهلکی برای وزارت نفت بود.

نماینده مردم تهران گفت: اصل قرارداد ای پی یی، سه قرار داد است که یکی از آنها را گروه داخلی نوشته که صد و خورده ای ویرایش شده یک نسخه هم وکلای شرکت هندوجا نوشته اند که بعد از ایرادهایی که داشت، یک کار تلفیقی هم آقای مهدی حسینی با دوستان خود نوشت که پنج میلیارد برای نوشتن این قرارداد گرفته شده که فقط 350 میلیون آن را به افراد داخلی دادند؛ اگر صدای ملت در نمی آمد کل دارایی نفتی کشور به فروش می رفت.

زاکانی افزود: متاسفانه یک گروه حقوقی محدود در تمام عرصه های حقوقی کشور در سی و خورده ای گذشته نظر داده اند که باید یک کسی بررسی کند ببیند که نتیجه گروه سیاسی چه بوده است.

وی ادامه داد: در کشور بسیاری حرف نمی زنند چون می ترسند اگر حرف بزنند ما به ازای آن عده ای دیگر مشت آنها را باز کنند من از سال 82 که به مجلس رفتم فسادهای زیادی را باز کردم.

زاکانی افزود: برای ما افشاگری هایی را انجام دادند که باعث و بانی آنها هم کسانی بودند که اسامی آنها را اول جلسه اعلام کردم، که دو افشاگری در مورد تجدیدی های سال 62 که از جبهه برگشته بودم بود و دیگری هم در خصوص یک ترم مشروطی بود؛ افشاگری دیگر در مورد درخواست سازمان تبلیغات با نشریه پنجره برای تولید محتوایی بود که نه پولی داده شد و نه محتوایی تولید شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن