دیدبان
الیاس نادران:

مدیران این دولت به اندازه کافی کم‌تحرک و کم‌انگیزه هستند

مدیران این دولت به اندازه کافی کم‌تحرک و کم‌انگیزه هستند

دیدبان: الیاس نادران در گفتگو با مشرق در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با ارائه توضیحاتی درباره لیست واحد اصولگرایان گفت: بعد از اتفاقاتی که در انتخابات مجلس‌های هشتم و نهم افتاد که منجر به بحث میان گرایش‌های مختلف اصولگرایان شد، این دوره از انتخابات، ائتلاف در حد اعلای خودش و بسیار مطلوب و منصفانه میان ما شکل گرفت.

وی ادامه داد: از ابتدا هم گروه‌های مؤثر بین خود و خدا پیمان بستند که روی سهم و ورود افراد به لیست اصرار نداشته باشند؛ لذا معیارهایی عنوان شد برای انتخاب افراد که عمده آن‌ها بحث جوان‌گرایی، استفاده از تجربه قانون‌گذاری، متنوع‌سازی تخصص‌های مختلف برای حضور در مجلس و محوری کردن مباحث اقتصادی به دلیل ضعف دولت در حوزه اقتصاد که متأسفانه معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده بود.

نادران درباره وضعیت اقتصادی کنونی کشور گفت: من منکر تلاش‌هایی که دولت کرده نیستم اما این دولت با این وزرا و با این جهت‌گیری‌های اقتصادی قادر نیست بیش از این ظرفیت‌های مردمی را به کار گیرد چون توجه‌شان اساسا به تقویت تولید داخلی نیست، نگاه‌شان به بیرون است و فکر می‌کنند از طریق سرمایه‌گذاری‌های خارجی و پیوند با اقتصاد جهانی می‌توانند مشکلات داخلی را حل و فصل کنند. مسیر غلط است. این مدیران هم به اندازه کافی پیر، کم‌تحرک و کم‌انگیزه هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه یک گرایشی در دولت ایجاد شده که شبیه آنچه دولت آقای هاشمی عمل کرد در انتقال مالکیت‌های دولتی به حوزه خصوصی خودشان نه حوزه خصوصی واقعی، در حال تلاش هستند. در حوزه‌هایی مثل نفت، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش و حوزه‌های دیگر به نوعی خصوصی‌سازی سیاسی جهت‌دار را دنبال می‌کنند برای تضمین تداوم مالکیت خودشان و اقدامات بعدی که در آینده می‌خواهند انجام دهند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن