دیدبان

نظر ضرغامی درباره «کیمیا»

نظر ضرغامی درباره «کیمیا»

دیدبان: عزت الله ضرغامی، رئیس سابق رسانه ملی در کانال تلگرامی خود نوشت: مجموعه تلویزیونی «کیمیا» با نمره قبولی در جذب مخاطب در زمان طولانی، پس از 110 قسمت به اتمام رسید. از همه‌ی دست اندرکاران تولید آن ممنونم.

مهمترین شاخصه‌ی موفقیت سریال‌های تاریخی، برخورداری از قصه‌ی خوب و فیلمنامه‌ی جذاب است تا در کنار آن؛ حوادث و رویدادهای تاریخی به درستی روایت شود.

آقای ‌بهبهانی‌نیا با نگارش سریال کیمیا اوج توانمندی و تعهد به سرزمین مادری‌اش خرمشهر را به اثبات رساند و انصافاً آقای جواد افشار کارگردان موفق و خستگی‌ناپذیر که افتخار جانبازی دوران دفاع مقدس را دارد نیز، به زیبایی آن را به تصویر کشاند.

در طول ماه‌های گذشته مردم ارتباط خوبی با این سریال برقرار کردند و نسل‌های جدید با واقعیات دوران قبل از انقلاب و دفاع مقدس به خوبی آشنا شدند.

همه‌ی عوامل تولید این سریال به ویژه بازیگران حرفه‌ای از نسل‌های مختلف سینما و تلویزیون با عشق و علاقه و اعتقاد، کار بزرگی را به اتمام رساندند.

مشخصاً نگران نقش شهید محمد جهان آرا سردار بزرگ خرمشهر بودم که خوشبختانه آقای حامد بهداد با درک عمیق از ویژگی‌های این شخصیت و اجرای حرفه‌ای و دیالوگ‌های پخته، آن را به خوبی ایفا کرد.

خانم مهراوه شریفی‌نیا هم؛ شایستگی‌های خود را به اثبات رساند و از پس یک کار طولانی و پرافت‌وخیز موفق بیرون آمد. انشاءالله هیچوقت هم پیر نشوند تا گریمورها برای نقش‌‌های جوانی ایشان دچار زحمت نشوند! (از باب مطایبه).

تولید سریال «کیمیا» که بر اساس سیاست تولید سریال‌های طولانی (غیر اپیزودیک) در سالهای گذشته آغاز شد، مرهون تلاش ارزنده آقای مسعود صباح مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو، آقای علی‌بخشی‌زاده مدیر شبکه 2 و آقای علی دارابی معاون وقت سیماست. اجرکم عندالله

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟