دیدبان

فریب مردم در شأن دولت نیست

فریب مردم در شأن دولت نیست

دیدبان: محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مطرح شدن موضوع برجام 2 توسط رئیس‌جمهور و برخی مسئولان دولتی، اظهار داشت: باید به آقای رئیس‌جمهور گفت شما اول بگویید برجام یک به کجا رسیده که به دنبال برجام 2 هستید؟ نتیجه برجام را به طور شفاف به مردم گزارش دهید نه اینکه کلی‌گویی کنید.

سلیمانی ادامه داد: بگویید آیا برجام هیچ تأثیری بر معیشت مردم گذاشته و هیچ تحول اقتصادی را در کشور ایجاد کرده که به دنبال برجام 2 هستید؟

وی افزود: دولت توضیح دهد آیا برجام سرمایه‌گذاری را به داخل کشور آورده است؟ مشخص است که پاسخ منفی است.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به 200 هیأت خارجی اقتصادی در چند ماه اخیر به ایران آمدند که باید پرسید این هیأت‌ها چه کاری انجام دادند و این رفت و آمد آنان به ایران چه نتیجه‌ای به دنبال داشته است؟

سلیمانی تصریح کرد: در این میان دولت مُدام به دنبال غرب می‌دوَد و به تعهداتش در برجام به صورت شتاب‌زده عمل می‌کند در حالی که غرب به تعهداتش در برجام عمل نکرده است، دولت باید به دنبال مردم بِدَود و مشکلات مردم را حل کند، سؤال این است آیا پولی از برجام آزاد شده است؟ اگر آزاد شده چرا به داخل کشور نمی‌آورند تا صرف حل مشکلات معیشتی مردم شود؟

وی اضافه کرد: چرا آقای نوبخت مصاحبه می‌کند و می‌گوید اگر پولی آزاد شود به داخل کشور نمی‌آوریم و در همان خارج نگه می‌داریم، این موارد نشان می‌دهد که دولت به نوعی به دنبال بازی با افکار عمومی ایران است که اقدام صحیحی نیست و البته در شأن دولت اسلامی هم نیست که بخواهد مردم را فریب دهد و با یکسری شعارها ملت را سرگرم کند.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: آنچه الآن ضرورت دارد و مطالبه اصلی مردم است، این است که اگر منابعی در پسابرجام آزاد شده خرج معیشت مردم کنند، اگر فرجی در روابط خارجی ایجاد شده باید در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور آن هم در کوتاه مدت هدایت شود.

وی همچنین گفت: اگر قرار است در پسابرجام اتفاق خاصی بیفتد دولت باید از آن در راستای حل مشکلات معیشت مردم، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال استفاده کند.

سلیمانی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 26 درصد جوانان کشور ما بیکار هستند، تصریح کرد: دولت در این مدت جز اینکه آمار بدهد و بگوید نزدیک به یک میلیون شغل را از دست داده‌ایم، چه آمار دیگری داده است؟ کدام آمارها نشان می‌دهد که شغل جدیدی برای جوانان ایجاد شده است؟ دولت چه برنامه‌ای برای آینده این کشور دارد؟

نماینده تهران در مجلس افزود: برنامه باید شامل هدف و زمان‌بندی مشخصی باشد اما دولت حتی از دادن برنامه ششم توسعه هم عاجز است و آنقدر بودجه 95 را دیر تقدیم مجلس شورای اسلامی کردند که امروز مجلس در بررسی بودجه واقعاً گرفتار شده و مشکل پیدا کرده است.

وی متذکر شد: اگر دولت می‌خواهد کار کند و صادق است، باید به طور صریح با مردم صحبت کند و به حل مشکلات و مسائل مردم بپردازد، چرا امروز صنعت ما دچار رکود شده است؟ امروز به برنامه زمان‌بندی دولت برای خروج کشور از رکود نیازمندیم، اما متاسفانه امروز دولت در حاشیه کار می‌کند و با شعارهایی می‌خواهد افکار عمومی را هدایت کند، ولی باید بداند با این شعارها تنها چند وقت می‌تواند افکار عمومی را سر کار بگذارد و بالاخره مردم متوجه می‌شوند که دولت در حال بازی کردن با افکار عمومی آنان است، این صحیح نیست و دولت باید به میدان عمل بیاید.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: همه شاهد بودیم که در دهه فجر دولت تعداد بسیار کمی طرح‌های عمرانی را افتتاح کرد، چرا که هزینه‌های جاری دولت 2 برابر سال 89 شده است، دولت اگر می‌خواهد برای مردم کار کند، باید هزینه‌های جاری خودش را کاهش دهد، اگر دولت راست می‌گوید لیست پاداش‌هایی که به برخی مدیران داده را اعلام کند.

وی متذکر شد: دولت بداند سکه‌هایی که در تقدیر از مدیرانی که صنعت هسته‌ای ایران را از بین بردند، داده شد، دردی از مردم دوا نمی‌کند، دولت باید حل مشکلات اقتصادی، معیشت، اشتغال جوانان و صنعت کشاورزی را در نظر بگیرد.

محمد سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: امروز انبار کشاورزان از محصولات تولیدی پر شده است، دولت صادرات را سر و سامان دهد تا کشاورزان نفسی بکشند، تا پولی به دستشان بیاید و گردش مالی‌شان درست شود نه اینکه هر روز سخن از برجام یک یا دو بزنند، این سخنان بیهوده هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

منبع: فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن