دیدبان

هاشمی: دولت به جای برجام 2 ادبیاتش را اصلاح کند

هاشمی: دولت به جای برجام 2 ادبیاتش را اصلاح کند

دیدبان: سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور مبنی بر لزوم آغاز برجام 2، اظهار داشت: ما هنوز نمی‌دانیم برجام به چه سرانجامی رسید که اکنون برجام 2 مطرح می‌شود.

وی افزود: باید تعریف و تفسیر درستی از برجام داشته باشیم و ببینیم خروجی آن چه بود؛ همچنین باید بررسی شود که اثرات آن -چه مثبت و چه منفی- چیست در چه بازه زمانی می‌تواند جمع‌بندی شود، سپس نتیجه آن به مردم اطلاع‌رسانی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: برجام که برنامه جامعه اقدام مشترک میان ما و کشورهای مورد مذاکره 1+5 بوده اکنون چه دستاوردی داشته که بخواهیم آن را به برجام 2 تعمیم دهیم؟

هاشمی در ادامه با اشاره به ادبیات برخی دولتمردان در مقابل مردم،‌ تاکید کرد: ادبیات موجود حاکم بر مسئولان ارشد دستگاه اجرایی کشور باید اصلاح شده و با ارزش‌های جامعه تطبیق پیدا کند.

وی با بیان اینکه ادبیات مسئولان اجرایی باید با اصول و مبانی و آنچه که مردم و رهبری از دولت انتظار دارند منطبق باشد، عنوان کرد: اینکه ما آستانه تحمل‌مان تا این حد پایین بوده و انتقاد پذیری‌ ما ضعیف باشد، از خرد جمعی استفاده نکنیم و خود را عقل کل بدانیم، در هیچ مجموعه‌ای پذیرفته شده نیست.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: این تصور نباید به ذهن برخی‌ها متبادر شود که هر کسی که هر حرفی می‌زند یا هر تصمیمی گرفته می‌شود بهترین تصمیم است و بقیه هم آن را به بهترین شکل ممکن اجرا خواهند کرد. این نوع تصورات باعث می‌شود که انحراف و اشتباه شخص همچنین زاویه او با مردم روز به روز بیشتر شود.

وی گفت: به عنوان مثال در موضوع پسابرجام بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کاری که به گفته دولتمردان انجام شده، عقد قرارداد‌های کلان در حوزه هواپیمایی است. این قرارداد هواپیما خوب است ولی ما باید به این توجه کنیم که چند درصد مردم از این نوع حمل و نقل استفاده می‌کنند؟ تا این حد مانور دادن روی این موضوع که از سوی قشر مرفهی از جامعه صورت می‌گیرد، پسندیده نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تمرکز ما باید بر معیشت مردم باشد. آقایان بیایند و گزارش دهند که در این زمینه چه کرده‌اند. اینقدر روی موضوع هواپیما مانور دادن مقبولیت عمومی در کشور ما ندارد. ممکن است در ساختار سیستمی و اجرایی و هیات دولت تشویق و تمجید شوند ولی آیا سر سفره مردم و معیشت مردم تغییری ایجاد شده یا خواهد شد؟ اگر این گونه است آن را به صورت برنامه به مردم اعلام کنند.

هاشمی همچنین یادآور شد: اگر کسی انتقاد یا مطالبه می‌کند، نباید موجب ناراحتی مسئولان شود.

نماینده تهران در مجلس افزود: هنوز برجام تعیین تکلیف نشده و چارچوب آن مشخص نیست، آن وقت برجام 2 را مطرح می‌کنند. ما باید بدانیم برجام یک چیست و برجام دو چه خواهد بود. محتوا و چارچوب و خروجی آن همچنین دستاورد آن برای مردم چیست؟ اگر عایدی آن فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است باید کاملا مشخص باشد.

وی تصریح کرد: برخی مسئولین ادبیاتشان را با کفار تنظیم کرده و با مردم خودمان برعکس رفتار می‌کنند. گویا واژگان آیه شریفه «اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» در کشور ما جابه جا شده است.

هاشمی افزود: این رفتار از کسی که از کسی که لباس علم بر تن دارد پذیرفته نیست. ما انتظار داریم که آقایان بیایند و با ادبیات مردم با آنها رفتار و برخورد کنند و اولویت خود را با در نظر داشتن مشکلات و بهبود وضعیت معیشت مردم بدانند.

منبع:افکار

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن