دیدبان

هیلاری: نباید روابط با ایران عادی شود

هیلاری: نباید روابط با ایران عادی شود

دیدبان: پنج‌شنبه شب (دیشب) «هیلاری کلینتون» و «برنی سندرز» نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یکدیگر مناظره داشتند.

به نوشته سی‌بی‌اس، سندرز گفت مفتخر است که «هنری کسینجر» دوست وی نیست اما در مقابل کلینتون از دوستی خود با کسینجر دفاع کرد.سندرز تاکید کرد که هیچ مشاوره‌ای از کسینجر نمی‌گیرد و کلینتون در پاسخ به این اظهارات اظهار تعجب کرد که وی از چه کسی در زمینه سیاست خارجی، مشاوره می‌گیرد.

سندرز در طول این مناظره بارها تکرار کرد که با سیاست مداخله‌جویانه مخالفت است و پیش از این نیز با مداخله نظامی آمریکا در عراق مخالف بوده است.وی مدعی شد ایران همواره حامی تروریسم است اما در ادامه گفت که تمایل دارد در مسایلی غیر از هسته‌ای با ایران همکاری کند. سندرز گفت «من بر این باورم که بهترین راه برای چنین کاری خشن بودن و پایبند به اصول بودن است اما باید هدفی برای گسترش روابط داشت. این روشی است که می‌توان صلح در جهان برقرار کرد.»

اما کلینتون درباره روابط آمریکا با ایران گفت «من فکر نمی‌کنم که ما باید وعده این را بدهیم یا حتی به دنبال این باشیم که روابط خود را با ایران عادی کنیم چون کارهای بسیار دیگری داریم که در رابطه با ایران باید به آنها بپردازیم.»

کلینتون که پیش از این وزیر خارجه آمریکا بوده است از تصمیم سال 2002 خود برای حمله به عراق دفاع کرد و گفت «من فکر نمی‌کنم که رای سال 2002 به معنای برنامه‌ای برای شکست داعش در سال 2016 باشد اما مهم است که بر تهدیدی که امروز با آن مواجه هستیم متمرکز باشیم بدانیم که در جهانی پیچیده و خطرناک هستیم.»

انتخابات درون حزبی در آمریکا تا کنون در دو ایالت آیووا و نیوهمپشایر برگزار شده است که در ایالت آیووا هیلاری کلینتون با اختلاف اندک پیروز شد اما در ایالت نیوهمپشایر برنی سندرز کلینتون را شکست داد.

منبع:دیدبان

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن