دیدبان

جزع و فزع آمریکایی درقصه تفنگداران

جزع و فزع آمریکایی درقصه تفنگداران

دیدبان:  "جزع و فزع آمریکایی" روز سه شنبه(22 دی ماه سال جاری) دو قایق نظامی آمریکایی در آبهای خلیج فارس به دلیل ورود غیر قانونی به آبهای ایران توسط سپاه پاسداران توقیف شدند.

 

 

این دو قایق 10 سرنشین داشته اند و هرکدام از آنها مجهز به 3 مسلسل کالیبر 50 (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) بوده اند. شناورهای مذکور که به صورت غیرقانونی وارد ابهای ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آبهای کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه GPS آنها نیز ثبت بوده است. از 10 نظامی دستگیرشده، 9 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند.

دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به رها کردن 10 نظامی آمریکایی بازداشت شده، می گوید: پس از بررسی‌ها، مشخص شد آمریکایی‌ها بر اساس طرح از پیش تعیین شده وارد نشده بودند، تفنگداران آمریکایی مقاومتی نکردند و پس از بازداشت، به جزیره فارسی  منتقل و پس از طی مراحل مورد نظر رها شدند. رفتار رزمندگان ما بنا بر تعالیم اسلامی و با رفعت بود. تفنگداران اذعان کردند نمی‌دانستند که به حریم آب‌های سرزمینی ایران تجاوز کرده‌اند.

دریادار فدوی با اشاره به اینکه شواهد، مدارک و بازجویی‌هایی ما نشان می‌دهد که ادعای تفنگداران مبنی بر سهوی بودن این تجاوز صحت دارد، ادامه داد: رفتار ما با تفنگداران بسیار درست بود و رزمندگان ما جا و مکان خود را در اختیار تفنگداران آمریکایی قرار دادند تا احساس راحتی داشته باشند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در رابطه به رهاسازی تفنگداران گفت: مسئولین کشوری تصمیم بر رهاسازی تفنگداران گرفتند و شناورهای ما آنها را به رزم‌ناو آمریکایی تحویل دادند. وی در خصوص ورود غیرقانونی تفنگداران به آبهای سرزمینی ایران گفت: این شناور با ناو گروه ترومن هماهنگی نداشت و به همین دلیل مسیر را گم کرده و وارد آبهای سرزمینی ما شده است، شناورهای آنها مجهز به GPS و سیستم‌های ارتباطی بوده که همگی آنها دچار اختلال شده است.

دریادار فدوی اظهار داشت: آمریکایی‌ها پس از انقلاب ثابت کردند حضورشان در آبهای خلیج فارس 9 برابر امنیت منطقه را خدشه دار کرده است، از این پس باید به این توجه شود که آمریکا به هیچ وجه نباید در آبهای خلیج فارس حضور داشته باشند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطر نشان کرد: این اتفاق پیام‌های بسیاری برای سراسر دنیا مبنی بر قدرت نیرو‌های مسلح دنیا و سپاه پاسداران داشته است. آمریکایی‌ها باید بدانند که حضورشان در منطقه نه تنها آنها را به اهداف‌شان نمی‌رساند بلکه چالش‌های جدیدی را برای آنها رقم می‌زند.

پس از این اتفاق ، روابط عمومی کل سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رها سازی تفنگداران دستگیر شده امریکایی در آب‌های بین المللی خبر داد.

ارتش امریکا نیز در بیانیه‎ای اعلام کرد این 10 ملوان ساعت 8:34 صبح به وقت گرینویچ سوار بر شناورهای خود آبهای ایران را ترک کردند.

پس از این موضوع واکنش های جهانی همراه با رعابت واقعیت قدرتمندی ایران بود و بعضی دیگر که توقعی از انها نمی رود با دروغ و سانسور موضوع را جور دیگری بازتاب دادند به عنوان مثال؛ شبکه فرانس 24 فرانسه، در گزارش خود به درخواست ایران برای عذرخواهی آمریکا بدلیل ورود غیرقانونی تفنگداران آمریکایی به مرزهای ایران پرداختف این شبکه فرانسوی  سپاه پاسداران را نیز "قدرتمند" خواند.

 

 

دولچه وله هم مانند دیگر رسانه‌های غربی بدون اشاره به تجاوز این دو شناور به آب‌های سرزمینی ایران، نوشت؛ دو شناور آمریکایی در حال حرکت به سوی بحرین بودند که توسط نیروهای ایرانی در خلیج فارس بازداشت شدند.

دویچه وله همچنین بدون اشاره به نظامی بودن این افراد و "خدمه" خواندن آنان، به گزارش این رسانه آلمانی، دو شناور رزمی آمریکا دچار اختلال فنی شده و به داخل آب‌های ایران منحرف شده‌اند.

 

 

نمایندگان کنگره آمریکا، با لحنی تند به خبر بازداشت نیروهای نظامی آمریکا در ایران واکنش نشان داده‌اند.سناتور تام کاتن، بازداشت 10 نظامی آمریکا در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران ایران را برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، "ذلت‌بار" خواند.

 

از سوی دیگر نیز "جان مک کین" کاندیدای جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی با اشاره به اهدای نشان افتخار "فتح" از سوی "آیت‌الله خامنه‌ای" فرمانده کل قوای ایران به نیروهای سپاه پاسداران ایران  بابت دستگیری تفنگداران دریایی متجاوز به آب‌های ایران عنوان داشت: «به آمریکایی‌ها اهانت شد و آن‌ها تحقیر شدند.

مک کین در ادامه افزود، دولت اوباما در محکوم کردن رفتار ایران که نقض قوانین حقوقی جهانی و قرن‌ها سنت دریانوردی بود، ناکام ماند.

همچنین "جان کربی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اعطای نشان به نیروهای ایرانی خلاف منطق و وجدان است.

 

 

 

در ادامه این اظهارات یک مقام دولت آمریکا گفت که نحوه بازداشت ملوانان آمریکایی و رفتار با آنها از سوی ایران نقض کنوانسیون ژنو، در ارتباط با زندانیان جنگی، نبوده است. 

کنوانسیون ژنِو ( Convention of Genève) یا پیمان ژنو، پیمانی بشردوستانه است که برای زمان جنگ و شرایط اشغال وضع شده‌ است.

اما با توجه به انچه گفته شد بی هیچ تفسیری به سراغ این مطلب می رویم انها با ما چه کردند؟

 

 

اگر بخواهیم به اینکه آنها با ما چه کار کردند بپردازیم پرونده فطوری باز می شود که نمی توان یک جا آن را مطرح کرد اما تنها به چند مورد از ان اشاره خواهیم داشت.

 

لانه جاسوسی

 

سفارت آمریکا در تهران به عنوان پایگاه اصلی توطئه رژیم جنایات کار آمریکا در تهران بود. بعد از انقلاب اسلامی سفارت آمریکا در تهران با برنامه ریزی و هدایت توطئه های مختلف تمام سعی و تلاش خود را در راه انحراف و نابودی این انقلاب جوان به کار برد.

 

یکی از مهمترین ماموریت های سفارت آمریکا در تهران برقراری ارتباط با عناصر انقلابی و هدایت آنها در جهت مورد نظر آمریکا برای تغییر مسیر انقلاب از آرمان های اسلامی آن بود.  براساس اسناد بدست آمده در سفارت آمریکا در تهران آنها با حمایت از جناح های مخالف مذهب و ناسیونالیست ها قصد داشتند تا فضای سیاسی ایران را به نفع خود حفظ نمایند. ارتباط مقامات سفارت آمریکا با اعضای نهضت آزادی و جبهه ملی در این راستا بوده است.

ترور دانشمندان هسته‌ای 

ترور در سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی وقتی تجویز می شود که دیگر هیچ راهی وجود ندارد و مسئله به بن بست رسیده است. آمریکایی ها پس ناتوانی در فشار بر ایران برای جلوگیری از رشد علمی کشور به این حربه کثیف و جنایت کارانه متمسک شدند. این رفتار دیوانه وار سیاست مداران غربی نشان دهنده ناتوانی و عجز آنها در برخورد با ایران است.

 اولین بار این ناراحتی از زبان جان ساورز رئیس سازمان جاسوسی انگلستان MI6 ابراز شد. وی در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: برنامه هسته ای ایران تنها با اقدامات اطلاعاتی وامنیتی متوقف می شود. تنها چند روز پس از این سخنان دو دانشمند هسته ای کشورمان به شهادت رسیدند.

حمله طبس 

از اولین روزهای اشغال سفارت آمریکا در تهران برژینسکی مشاور امنیت ملی کارتر دستور تشکیل گروه ویژه ای را برای عملیات در تهران صادر کرد این گروه از بین بهترین افسران و کماندوهای آمریکایی و تعدادی از افسران فراری ایرانی تشکیل شد. آنها در طی چند ماه به سختی آموزش‌ دیدند. در زمانی که آمریکایی ها دیگر هیچ امیدی برای آزادی بازداشت شدگان نداشتند تصمیم به حمله نظامی گرفتند.

این حمله دارای دو مرحله بود. اول ورود آمریکایی ها به ایران و آزاد سازی بازداشت شدگان و در مرحله دوم اجرای پروژه کودتا در ایران و بمباران مراکز نظامی و حیاتی کشور.

 

 

هدف این حمله علاوه بر آزاد سازی گروگانها انتقام سخت و عبرت انگیز برای ایرانیان نیز بود که دیگر هیچ کس در جهان فکر حمله به منافع و اتباع آمریکایی به ذهنش خطور نکند. البته این عملیات به دلیل طوفان شن غیر منتظرانه و نقص فنی بالگردهای آمریکایی در همان مرحله اول با شکست روبرو شد.

کودتای نوژه

مرحله دوم حمله نظامی به ایران به دلیل شکست عملیات در مرحله اول به تعویق افتاد تا با هماهنگی های دوباره و طراحی بخش دیگری در آینده نزدیک به اجرا گذاشته شود. بعد از گذشت حدود دو ماه از ناکامی عملیات پیشین قرار شد با هماهنگی ستاد فرماندهی پاریس در ایران کودتایی صورت بگیرد.

ستاد فرماندهی پاریس متشکل از سران سابق رژیم شاه بودند که از ایران گریخته و همزمان از طریق رابط هایی به اطلاعات و مسائل داخلی ایران نیز دسترسی داشتند. در صدر این ستاد شاپور بختیار قرار داشت که در کنار وی چهره های سیاسی و نظامی مختلفی چون جواد خادم، لطفعلی صمیمی، حسن نزیه و... حضور داشتند.

 این ستاد به عنوان بازوی سازمان سیا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد و بودجه و امکانات خود را از آن می‌گرفت. و در عین حال نیز کارشناسان اطلاعاتی و نظامی آمریکا اسرائیل و عراق نیز در آن رفت و آمد داشتند. بر اساس نقشه ها و اطلاعات همین ستاد بود که عراق به ایران حمله نمود.

در کودتا نوژه قرار بود که چند هواپیما از فرودگاه همدان پرواز کرده و بیت امام خمینی(ره)، مراکز اصلی سپاه، بسیج و همچنین فرودگاه های نظامی را بمباران کنند و در نهایت زمینه بازگشت بختیار و اعضای ستاد پاریس را به کشور فراهم کنند. که این توطئه نیز چند ساعت قبل از عملی شدن خنثی شد.

حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافر بری جمهوری اسلامی ایران

 

در 12 تیرماه سال 67 یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس خطوط هوایی جمهوری اسلامی که از "بندرعباس" عازم "دبی" و بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد حمله یگان دریایی آمریکا، مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

 این هواپیما که با دو فروند موشک ناو جنگی "وینسنس" مورد حمله قرار گرفت حامل 290 مسافر و خدمه بود که تمامی آن‌ها اعم از 66 کودک، 53 زن و 46 تبعه کشورهای خارجی کشته شدند.

 

 

پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت نابخشودنی، دلایل ضد و نقیضی عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند. اما با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته ترین سیستم های راداری و رایانه ای و همچنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملاً خصمانه بوده است.

با این حال مقام های آمریکایی پس از چندی، در توهینی آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت بر گردن ناخدای این ناو انداختند و بدین سان حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام نمودند. به هر تقدیر، این جنایت نیز در کنار جنایات بی شمار دولت آمریکا، در پرونده سیاه استکبار جهانی ثبت شد و لکه ننگ دیگری بر تارک آن جنایت پیشگان نقش بست

منبع:افکار

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن