دیدبان

بسیج دانشجویی را به برج میلاد راه ندادند

بسیج دانشجویی را به برج میلاد راه ندادند

دیدبان: امیر وجدانی نیا معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی، یکی از اولویت‌های بسیج دانشجویی را پایش فضای فرهنگی هنری و مطالبه گری در این عرصه دانست و گفت: یکی از عرصه‌های جدی حضور بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های کشور عرصه فرهنگی است و بسیاری از برنامه‌های اجراشده همانند نقد فیلم و تئاتر و غیره در این موضوع است.وی پیگیری فضای فرهنگی جامعه و بیان مواضع و مطالبه گری را از وظایف تشکل بسیج دانشجویی دانست و گفت: بسیج دانشجویی در سالهای گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور داشته و نظرات خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل دانشجویی بیان کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه دو سال است با وجود تمامی تلاش‌ها و پیگیرها برای حضور در جشنواره فیلم فجر به نتیجه نمی‌رسیم و به بسیج دانشجویی اجازه حضور در این جشنواره را نمی‌دهند و کسی پاسخ‌گو نیست.

وجدانی نیا با طرح این سؤال که دلیل حذف بزرگ‌ترین تشکل فرهنگی اجتماعی سیاسی دانشگاه‌های کشور از جشنواره فیلم فجر چیست گفت: مسئولین باید پاسخ بدهند که چرا حتی به مطالبات و پیگیری‌های دانشجویان بسیجی هیچ پاسخی داده نمی‌شود و کسی پاسخ‌گو نیست.

وی افزود: در سالهای گذشته بسیج دانشجویی در بخش تجلی اراده ملی به‌عنوان داور حضور داشته است و بعد از تعطیل شدن این بخش ما با سازمان سینمایی جلساتی برگزار شد و این تشکل دانشجویی برای کمک و بهتر شدن فضای جشنواره اعلام آمادگی کرد.
معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی دارای یک سینما تک به نام دوشنبه فیلم است که تعداد قابل‌توجهی از فیلم‌های سینمای ایران در آن حضور یافته‌اند و سالهاست به‌صورت جدی در حال برگزاری است.وی ادامه داد: این موضوع هم می‌توانست دلیلی دیگر برای لزوم حضور بسیج دانشجویی در جشنواره فیلم فجر باشد که اتفاق نیفتاد.

وی در پایان اشاره داشت: در ماه‌های گذشته تمامی تلاش‌های صورت گرفته برای حضور در این جشنواره به نتیجه منتهی نشد و برای دومین سال اجازه حضور در کاخ مردمی جشنواره به بسیج دانشجویی داده نشد.

 

 

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟