دیدبان

حرکت کند جذب سپرده‌‌ها

حرکت کند جذب سپرده‌‌ها

دیدبان: صندوق پس‌انداز مسکن یکم به‌عنوان یکی از برنامه‌های بانک مسکن برای تحریک بخش تقاضا 19 خردادماه امسال با حضور آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و سیف رئیس کل بانک مرکزی به‌طور رسمی افتتاح شد.

یکی از نگرانی‌هایی که در خصوص این صندوق وجود داشت عدم استقبال مردم از آن با توجه به رکود شدید بازار مسکن و اثرگذاری‌های این وام‌ها در بازار بود. البته سه هفته بعد از افتتاح این حساب عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پیش‌بینی کرد با روند فعلی تا یک سال آینده یکصدهزار نفر برای استفاده از تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کنند.

عباس آخوندی 10 تیرماه امسال در این‌باره به تسنیم گفته بود:‌ از روز افتتاح حساب (19 خرداد) تاکنون یعنی در 18 روز کاری چهارهزار و 388 نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 78 میلیارد تومان در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که ظرف 18 روز کاری روزانه حدود 250 نفر برای دریافت وام در صندوق مذکور سپرده‌گذاری کرده‌اند، بیان کرد: این یک رشد فزاینده است و با همین روند تعداد سپرده‌گذاران در صندوق پس‌انداز مسکن یکم تا یک سال آینده به حدود 100هزار نفر افزایش خواهد یافت، یعنی ماهانه حدود 8333 افتتاح حساب. اما تا اینجای کار که هشت ماه از افتتاح حساب صندوق مذکور می‌گذرد، پیش‌بینی وزیر راه و شهرسازی درست از آب در نیامده است.

محمدهاشم بت‌شکن دیروز در نشست خبری با اشاره به این‌که صندوق پس‌انداز یکم اواسط خردادماه امسال افتتاح شد، گفت: تاکنون 28 هزار نفر برای این صندوق افتتاح حساب کرده اند و بانک توانسته 5538 میلیارد ریال منابع جذب کند.

با توجه به اظهارات مدیرعامل بانک مسکن طی هشت ماه سپری شده از افتتاح حساب صندوق پس‌انداز یکم ماهانه حدود 3500 متقاضی برای افتتاح حساب در این صندوق اقدام کرده‌اند.

از سوی دیگر با روند کنونی افتتاح حساب در صندوق پس‌انداز مسکن یکم در خوشبینانه‌ترین حالت در موعد مورد نظر وزیر راه و شهرسازی 42 هزار نفر در این صندوق افتتاح حساب می‌کنند. در واقع با روند کنونی استقبال مردم از صندوق پس‌انداز یکم مسکن 28 ماه طول می‌کشد که 100 هزار نفر برای این صندوق سپرده‌گذاری کنند.

منبع:تسنیم

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران