دیدبان

پاسخ حاتمی‌کیا درباره نقد دولت در «بادیگارد» و غیبت سازندگان فیلم روی فرش قرمز

پاسخ حاتمی‌کیا درباره نقد دولت در «بادیگارد» و غیبت سازندگان فیلم روی فرش قرمز

دیدبان: شب گذشته و در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر، «بادیگار» در برج میلاد اکران شد؛ مراسمی که با حاشیه هایی از جمله عدم حضور ابراهیم حاتمی کیا بر روی فرش قرمز همراه بود؛ ماجرایی که وی امروز در نشست خبری خود به آن اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در نشست خبری فیلم «بادیگارد» که به سنت امسال جشنواره به فاصله یک روز بعد از اکران برگزار شد، حاتمی کیا به سوالات منتقدین و خبرگزاران پاسخ داد.

ابراهیم‌حاتمی‌کیا، پرویز پرستویی، مریلا زارعی و پژمان لشگری‌پور سر موعد مقرر در سالن برگزاری نشست‌های مطبوعاتی حاضر شده‌اند.

عزیز‌الله حاجی‌مشهدی به عنوان منتقد در این برنامه حاضر شده است و چون مجری برنامه هم به تاخیر خورده است، خود او اجرای آغازین برنامه را بر عهده گرفت با افزایش تدریجی حضور اصحاب رسانه در سالن نشست‌های مطبوعاتی، این برنامه سرانجام با تاخیری 20 دقیقه‌ای آغاز شد و حمید باباوند، اجرای این برنامه را بر عهده گرفت. کارن همایون‌فر آهنگساز مجموعه نیز به جمع عوامل پیوست.

حاتمی کیا با اشاره به حاشیه های پیش آمده درباره عدم حضور وی در فرش قرمز گفت: پیرامون حاضر نشدن عوامل تولید فیلم سینمایی "بادیگارد" روی فرش قرمز با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرده ام و نقل قول های منتسب به اینجانب کذب است.

صوت توضیحات ابراهیم حاتمی کیا درباره ماجرای فرش قرمز


دانلــود

 

ابراهیم حاتمی کیا افزود: اصلاً نقطه عطفی در کار نیست. این هجدهمین فیلمم است. من روال عادی فیلمسازی ام را طی می کنم و مثل همین نظام و وانقلاب مسیر من هم رو به تکامل بوده است. حال این جشنواره برایم سال 65 را تداعی می کند. اولین فیلمم هویت همراه شد با عملیات کربلای پنج که من جشنواره بودم و آنها در عملیات و من خجالت می کشیدم و الآن من اینجا هستم و بسیاری از دوستان مستندساز در سوریه هستند.

وی ادامه داد: فیلمبرداری سه ماه طول کشید و من اصرار داشتم اکشن صحنه ها در بیاید و پرویز پرستویی هنوز بابت آسیب هایی که در فیلم دیده فیزیوتراپی می رود. شاید با دیدن ظاهر فیلم یگویید این فیلم جلوه ویژه ای ندارد اما این فیلم مدیون و مملو از جلوه های ویژه است. متاسفانه به علت شرایط تولید، فیلم ها جنس آپارتمانی پیدا کردند و خیلی ساده شدند و من سعی کردم از اکشن در فیلم استفاده درستی بکنم.

کارگردان بادیگارد ادامه داد: سازمان انرژی اتمی محبت کردند و اجازه دادند در لوکیشن کار کنیم و اسپانسر فیلم نیست. ماشین ها را اجاره کردیم و هیچکدام اسپانسر فیلم نیستند و روزی 800 هزار تومان اجاره آن بنز بود.

در ادامه مریلا زارعی گفت: وقتی من سناریو را خواندم احساسم این بود که این نقش برای آقای پرستویی است و می دانم آقای حاتمی کیا هم پرویز پرستویی در ذهنش بود و وقتی قرار شد پرویز پرستویی بازی کند گفتم آقای حاتمی کیا اگر اتفاقی افتاد و همکاری پرویز پرستویی منتفی شد، انتخاب دیگری وجود ندارد و بهتر است این فیلم ساخته نشود.

خاطره جالب پرویز پرستویی درباره کت و شلوار پوشیدن و راه رفتن روی فرش قرمز
در ادامه نیز پرویز پرستویی گفت: سوء تعبیر درباره فرش قرمز پیش نیاید و تصمیم‌گیرندگان جشنواره تصمیم می‌گیرند این‌طور جشنواره را اجرا کنند و این هیچ اشکالی هم ندارد. من اولین بار که در زندگی‌ام کت و شلوار پوشیدم، روز عروسی‌ام بود که آنقدر با آن لباس نامتعادل شده بودم که موتور گازی زیر پایم رفت و وقتی بلند شدم لباس تمام پاره پاره شده بود. من روی فرش قرمز هم همین حالت را پیدا می‌کنم، نامتعادل می‌شوم. نمی‌خواهم به کسی بی‌حرمتی کنم اما بپذیریم هر کسی روحیه‌ای دارد. اصلا قصد بی‌حرمتی به کسانی که روی فرش قرمز راه می‌روند و یا آن را طراحی کرده‌اند ندارم، این نگاه شخصی خود من است. البته در عین حال بعضی وقت‌ها شیطنت‌هایی به وجود می‌آورد که برخی از آن لذت می‌برند. من حسن نیت مسئولان را می‌فهمم و می‌دانم آن‌ها می‌خواهند فضای ما دلنشین باشد و تماشاگران هم گاه این فضا را دوست دارند. اگر ما دیروز این کار را نکردیم به این خاطر بود که یکدفعه وارد سالن شدیم و شاید اگر در موقعیت قرار می‌گرفتیم به احترام کسانی که این طراحی را کردند آنجا راه می‌رفتیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن