دیدبان

افتخاری: دشمن در انتخابات به‌دنبال فتنه اجتماعی است

افتخاری: دشمن در انتخابات به‌دنبال فتنه اجتماعی است

دیدبان: لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش «عزت ملی» اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون «نقش زنان در عزت ملی» اظهار داشت: بانوان ما هم در پیروزی انقلاب و هم در تداوم آن نقش مهمی داشتند. قبل از پیروزی انقلاب هویت و جایگاه را از بانوان گرفته بودند ولی مردم ما فهمیدند که منبع عزت کجاست و به دنبال آن رفتند.

افتخاری در ادامه با اشاره به اقدامات نادرست مجلس ششم در مورد زنان اظهار داشت: در مجلس ششم قانونی تحت عنوان کنوانسیون حقوق زنان ارائه شد که یکی از بندهای این کنوانسیون به زنان حق روسپی‌گری می‌داد که البته با ایرادات فراوان شورای نگهبان مواجه شد و خوشبختانه در آن زمان این کنوانسیون به تأیید نرسید.

وی گفت: امروز معاونت زنان ریاست جمهوری در بسیاری از مسائل پاسخگو نیست، در روزهای اخیر از این معاونت می‌شنویم که ما پاسخگوی بسیاری از مسائل نیستیم البته ما هم از این معاونت به عنوان یک وزارتخانه انتظار نداریم، اما خواهان تعامل با این معاونت در حوزه بانوان هستیم، بعضا هم مجبور به تذکر و سوال می‌شود.

وی افزود: دولت یازدهم همواره سعی می‌کند بودجه را به موقع تحویل مجلس دهد ولی اکنون لایحه دائمی شدن احکام پنج‌گانه برنامه پنج ساله را آورده در حالی که شامل همه مسائل مورد نیاز نیست، ما نیز به همین دلیل آن را رد کردیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این لایحه توجهی به وضع جوانان، بانوان و مسائل فرهنگی نشده است و لایحه‌ای که دو ماه از وقت مجلس را گرفته هنوز در کمیسیون تلفیق کامل نشده است.

افتخاری در ادامه افزود: مسائلی که در این لایحه آمده معلوم نیست که کدام استعداد را شکوفا و چه دردی را از بانوان دوا خواهد کرد، همچنین مسائلی چون جمعیت و سبک زندگی در این لایحه جایی ندارد.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد فتنه جدید در انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: برنامه دشمن در سال 88 فتنه سیاسی بود ولی برای انتخابات امسال فتنه اجتماعی با تکیه بر مسائل بانوان را در پیش گرفته است.

منبع: فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن