دیدبان

راه‌کار آموزش و پرورش برای فعالیت انتخاباتی

راه‌کار آموزش و پرورش برای فعالیت انتخاباتی

به گزارش دیدبان، به نقل از فارس، انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار است هفتم اسفند امسال برگزار شود و بر این اساس فعالیت‌های تبلیغاتی انتخاباتی نیز آغاز شده است.

آموزش و پرورش از مدت‌ها پیش اعلام کرد که استفاده از امکانات و بودجه دولتی برای فعالیت‌های تبلیغاتی انتخاباتی ممنوع است اما نکته قابل توجه، حضور مسئولان برخی بخش‌های آموزش و پرورش در نشست انتخاباتی برخی کاندیداهاست که گزارش آن هم در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.

سوال مطرح می‌شود که آیا اگر مدیری در آموزش و پرورش حتی خارج از ساعت اداری برای مجموعه خاص یا کاندیدایی فعالیت کند، درست است یا خیر؟ آیا می‌توان بین مسئولیت فرد یعنی شخصیت حقوقی و شخصیت حقیقی فرد، تفاوت قائل شد؟ آیا وقتی مسئول مورد نظر در جلسات خارج از ساعت اداری حضور می‌یابد، مسئولیت او هیچ تأثیری ندارد؟

حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص انتخابات، اظهار داشت: سیاست ما در ارتباط با انتخابات، تلاش برای مشارکت حداکثری مردم برای انتخابات است و از همه فرهنگیان هم خواستیم که هم خودشان در انتخابات حضور پیدا کنند و هم دانش‌آموزان را موظف کنند که خانواده‌هایشان را پای صندوق‌های رأی ببرند.

وی با تأکید بر اینکه حضور حداکثری مهم است، افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث ثبات، تقویت و حفظ ارزش‌های انقلاب است و به زانو درآوردن دشمنانی که برای مأیوس کردن مردم تلاش می‌کنند.

کفاش ادامه داد: نکته بعدی مشارکت در برگزاری انتخابات است و آموزش و پرورش نقش اساسی در برگزاری انتخابات دارد یعنی معین درجه یک وزارت کشور است و از ماه‌ها پیش نیز به فرهنگیان اعلام کردیم که سنگ تمام بگذارند و هر نیازی که در ارتباط با انتخابات است، آموزش و پرورش از نظر نیروی انسانی و وسیله نقلیه تأمین کند.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه کسانی که در آموزش و پرورش مسئولیت دارند حتی مدیر مدرسه در ساعت و وقت اداری با بودجه اداری نیاید دفاع از هر کدام از کاندیداها داشته باشد و این موضوع اشکال قانونی و شرعی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما اگر معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بعد از ساعت اداری به جلسه‌ تبلیغاتی یک گروه و حزب برود، آیا می‌تواند بگوید که بنده با شخصیت حقیقی‌ام آمده‌ام و به شخصیت حقوقی من توجه نکنید؟ آیا می‌توان شخصیت حقوقی و حقیقی را بعد از ساعت اداری، تفکیک کرد و به فعالیت‌های سیاسی پرداخت؟»، گفت: من هم اعتقاد شما را دارم؛ عرضم این است اگر فردی بخواهد برای کاندیدایی کار کند باید یک ماه، دو ماه یا سه ماه مرخصی بگیرد نه یک روز مرخصی یعنی باید کلاً از این مجموعه جدا شود و کارش را انجام دهد و به غیر از این اشکال دارد.

وی تأکید کرد: کسی که موقعیت حقوقی دارد و از این موقعیت حقوقی بخواهد به نفع شخص یا فرد خاصی استفاده کند، اشکال دارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن