دیدبان
میرکاظمی:

آقای روحانی به کارگیری افراد مسئله‌دار در دولت شما کم نیست

آقای روحانی به کارگیری افراد مسئله‌دار در دولت شما کم نیست

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، سید مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی و در نطق میان‌دستور با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: در دولت یازدهم شاهد ارائه آمار و اطلاعاتی توسط دولتمردان هستیم که جای تعجب بسیار و تحلیل دارد که ریشه این اطلاعات غیرواقعی و غیرکارشناسی کجاست؟

وی تصریح کرد: این سئوال وجود دارد که این حلقه بسته و جریان خاص چه هدفی را از ارائه این اطلاعات به مدیران عالی کشور دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا آقای رئیس‌جمهور مطرح کرد که علت مشکلات اقتصادی مردم، فروختن نفت ۲۵ دلاری در مقابل فروش نفت ۱۴۷ دلاری در دولت قبل است. ای کاش ایشان به آمار و اطلاعاتی که به دستش می‌دهند، کمی تامل کند!

میرکاظمی افزود: در هر دولت آنچه که باید بر اساس آن پاسخگویی صورت گیرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت، حجم صادرات نفت و میعانات گازی و نیز نرخ تسعیر ارز است؛ با توجه به گزارش‌های وزارت نفت و تفریغ بودجه سنوات قبل، به راحتی می‌توان دریافت که متوسط قیمت فروش نفت طی دولت‌های نهم و دهم ۷۹ دلار و در دولت یازدهم معادل ۷۸.۸ دلار در هر بشکه است، هر چند حجم صادرات نفت خام نسبت به دولت قبل ۵۰ درصد کاهش یافته، اما صادرات میعانات گازی بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: نرخ تسعیر ارز نیز از ۱۰۰۵ تومان در دولت گذشته به ۲ هزار و ۶۶۰ تومان در دولت یازدهم افزایش یافته که افزایش دو و هفت برابری را نشان می‌دهد؛ در نتیجه نه تنها کاهش صادرات نفت را جبران نموده، بلکه منابع خوبی را در اختیار دولت یازدهم قرار داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: آیا تصدیق می‌کنید که نباید ناکارآمدی دولت را به تحریم و کاهش درآمدهای نفتی ناشی از آن گره بزنید و این توجیهی باشد بر ضرورت اجرای برجام و تن دادن به زیاده‌خواهی‌های ۱+۵؟

در دولت یازدهم ماهانه ۱۵هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی اضافه شده است

نماینده مردم تهران در ادامه اظهار داشت: این موضوع در کنار اقداماتی همچون برداشت‌های غیرقانونی از صندوق توسعه ملی و ذخایر بانک مرکزی و نیز کمک‌های بلاعوض جهانی پساتحریم که اطلاعات آن هنوز به مجلس داده نشده و نیز افزایش نرخ حامل‌های انرژی، افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و دریافت اقساط دارایی‌های واگذار شده در دولت قبل، منابع خوبی را برای دولت فراهم کرده است؛ پس باید پاسخگوی عملکرد این منابع باشید.

میرکاظمی تاکید کرد: بر اساس اعلام بانک مرکزی حجم نقدینگی در دولت نهم و دهم در طول هشت سال معادل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که معادل ۲ سال دولت یازدهم تا شهریورماه سال جاری است.

وی در توضیح این نکته گفت: اطلاعات جدید حجم نقدینگی تا بهمن‌ماه در دست نیست، اما با اطلاعات موجود می‌توان گفت در دولت سابق ماهانه ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حجم نقدینگی افزوده شده و در دولت یازدهم ماهانه ۱۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نسبت به این حجم اضافه شده است بفرمایید چگونه تورم کنترل شده و چرا تولید در رکود قرار گرفته و تشنه نقدینگی است!؟

وزیر اسبق نفت خطاب به رئیس‌جمهور گفت: ممکن است بگویید ما تورم را کنترل کرده‌ایم؛ شاید تصادفی حجم نقدینگی اضافه شده است، همان‌طور که تصادفی با آقای کری قدم زدند و با اوباما دست دادند و تصادفا در سالروز شهادت احمدی روشن قلب رآکتور اراک با بتن پر شد.

میرکاظمی خطاب به رئیس‌جمهور ادامه داد: شما حتما به صورت تصادفی از مخالفان سرسخت قرارداد کرسنت بودید و یکباره موافق و مدافع آن شدید؛ حتما تصادفی هر زمان وزیر فعلی نفت بر سر کار آمده قیمت نفت به پایین‌ترین نرخ تنزل پیدا کرده است.

وی ادامه داد: برای روشن شدن واقعیت عملکرد اقتصادی دولت یازدهم خوب است اشاره‌ای به هزینه‌های جاری شود؛ عملکرد هزینه جاری سال آخر دولت دهم معادل ۸۹هزار میلیارد تومان بوده که با افزایش سالانه، پیش‌بینی می‌شود عملکرد هزینه جاری کشور تا پایان سال ۹۴ به ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برسد؛ یعنی دو برابر شدن هزینه جاری ظرف سه سال.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: این در حالی است که به مردم یارانه اضافی پرداخت نشده و اعتبارات سرمایه‌ای کاهش چشمگیری داشته است.

میرکاظمی تصریح کرد: مجموع هزینه‌های جاری دولت سابق ظرف هشت سال معادل ۴۶۹هزار میلیارد تومان بوده و با تخمین عملکرد سال جاری، مجموع هزینه‌های جاری دولت یازدهم تا پایان امسال به ۴۳۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد؛ یعنی دو و نیم برابر متوسط سالانه دولت قبل. آقای رئیس‌جمهور آیا این اطلاعات را به شما می‌دهند؟

دولت یازدهم تاکنون دو و نیم برابر متوسط سالیانه دولت قبل واردات از چین داشته است

میرکاظمی در ادامه با بیان اینکه کل واردات کشور در دولت‌های نهم و دهم ظرف ۸ سال و بر اساس گزارش گمرک معادل ۴۲۰ میلیارد دلار بوده است، ادامه داد: چگونه است که معاون اول این دولت اعلام می‌کند که ۷۰۰ میلیارد دلار واردات کالای چینی برای جوانان چینی اشتغال درست کرده است!؟ وی در شرایطی انتقاد می‌کند که متوسط واردات سالیانه دولت یازدهم از چین، ۲.۵ برابر متوسط واردات سالیانه دولت سابق شده است؛ این بدان معناست که معاون اول محترم هم از طرف همان جریان‌ها و با دریافت اطلاعات مدیریت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اطلاعات نادرست و خلاف واقع را می‌توان به حل مشکلات صد روزه، خروج از رکود، رشد اقتصادی ۳ درصدی، کاهش بیکاری، تعطیلی مسکن مهر به دلیل افزایش پایه پولی و کنترل نقدینگی اشاره کرد که مورد قبول مردم واقع نمی‌شود.

سیاه‌نمایی دولت با هدف حذف تفکر اصولگرایی است

نماینده مردم تهران در ادامه با بیان اینکه ای کاش حلقه اطلاعات‌گیری رئیس جمهور وسیع تر می شد و به نظر منتقدان ارزش قائل می‌شد تا کشور کمتر دچار زیان شود، گفت: این‌گونه سیاه‌نمایی بدون ذکر شاخص، بیانگر راه‌اندازی یک جریان در مقابله با تفکر اصولگرایی است که مبتنی بر یک سناریوی از پیش تنظیم شده است؛ به ظاهر کار برای مقابله با دولت سابق است، اما در اصل، ارزش‌ها را هدف گرفته است و متاسفانه برخی به ظاهر اصولگرایان بی‌بصیرت نیز آن را همراهی می‌کنند.

میرکاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: در راه‌اندازی جریاناتی از جمله تخصص در مقابل تعهد با هدف دوقطبی کردن جامعه، بزک کردن آمریکا، به کارگیری فتنه‌گران و دوتابعیتی‌ها، تضعیف پشتیبانی از مقاومت در داخل کشور و منطقه و تضعیف توان ملی در حد آبگوشت بُزباش و بهانه‌ای برای حضور بیگانگان و د‌ه‌ها مورد دیگر، حکایت از جریانی وجود دارد که اضمحلال انقلاب را در برنامه داشته و این یعنی بسترسازی برای نفوذ که موجب نگرانی مقام معظم رهبری شده است.

وی خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: لازم است مروری به سه دهه گذشته انجام دهیم و ببینیم در کدام یک از این حوزه‌ها موفق بوده‌ایم و رتبه جهانی به دست آورده‌ایم؛ جایی که معطل بیگانگان شدیم یا در حوزه‌هایی که با توکل به خداوند و اتکا به سرمایه‌های داخلی تحسین جهانیان را به همراه داشته‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حوزه‌هایی همچون هوافضا، نانو، ماهواره، صنایع دفاعی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، سد و نیروگاه و در حوزه‌هایی که صاحب رتبه و باعث افتخار ایران شدیم، آیا این جز با روحیه جهانی و اعتقاد به مقاومت و توکل به خدا به دست آمده است؟

وی گفت: در مقابل این‌ها می‌توان به حوزه‌هایی اشاره کرد که منتظر بودند تا از بیرون کشور بیایند و آنها را به سرحد فناوری و دانش برسانند و حداقل ۲ تا ۳ دهه کشور را عقب نگه داشتند.

میرکاظمی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: امروز هم اگر اتفاقی در کشور بیفتد همین‌ها سینه سپر می‌کنند، همان‌طور که همین الان هم شاهد تشییع شهدای مدافعان حرم هستیم.

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور شما رئیس شورای امنیت کشور هستید و خطر داعش و ارزش کار این عزیزان را می‌دانید؛ اگر دیروز به عشق خمینی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌شتافتند، امروز دل به امام خامنه‌ای داده‌اند و با اهریمن سعودی- آمریکایی می‌جنگند؛ مراقب باشید دل آنها را نشکنند که دل روح‌الله را شکسته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: دل به افرادی ندهید که وقتی طرح منع به کارگیری دوتابعیتی‌ها در مجلس مطرح می‌شود، مجبور شوید با عجله و دستپاچگی پیگیری کنید که از دستور خارج شود؛ این افراد کسانی نیستند که در سختی‌ها کنار مردم بمانند.

میرکاظمی گفت: اگر این را قبول دارید، اولویت را به حل اشتغال بدهید تا واردات هواپیما که تراز ارزی کشور را در سال آینده و سال‌های آتی دچار مشکل جدی می‌کند؛ شاید این موضوع برای اطرافیان شما قابل تأمل نباشد.

کسانی که تحریم‌ها را تشدید و به دشمن گرا دادند، امروز ادعای نجات کشور دارند

وی ادامه داد: کسانی که به دشمن گرا داده‌اند که تحریم‌ها را تشدید کند و با سرویس‌های بیگانه ارتباط برقرار کردند و کشور را تا لب پرتگاه بردند و ایران را که در صدر تراز بین‌الملل بود، با یک بازی از قبل طراحی شده و مدیریت سفارت منحوس انگلیس به انزوای سیاسی بردند، امروز در کنار رئیس‌جمهور آمده‌اند و می‌گویند آمده‌ایم کشور را نجات دهیم.

میرکاظمی گفت: آقای رئیس‌جمهور یک بار دیگر آرای خود را در روستاهای کشور ببینید تا یادآوری شود که چه کسانی به شما رای داده‌اند؛ شما وامدار آنها هستید و نه کسانی که نه تنها اقبالی بین مردم نداشتند، بلکه دولت شما را اجاره‌ای و ابزار گذر تلقی می‌کنند. مراقب باشید که آنها به دست شما به خط امام (ره) و آرمان‌های انقلاب آسیب نرسانند.

وزیر نفت دولت دهم اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور اطراف خود را از افراد دلسوز خالی نکنید و به نظر منتقدین توجه کنید؛ حلقه‌های تشکیل شده اطراف خود را بشکنید تا اطلاعات واقعی از وضعیت اقتصادی مردم به شما برسد.

میرکاظمی گفت: خطا در جایگاه شما هزینه بالایی دارد، چرا که عده‌ای اطلاعات نادرست به شما و دستور چاپ به روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌دهند که شما خوشتان بیاید و نگرانی جدی آنجاست که شما هم خوشتان بیاید و این یعنی فاصله گرفتن از مردم و دلسوزان که تداوم آن منجر به انزجار از منتقدین و بی‌احترامی به آنها می‌شود.

نخ کرسنت را بکشید تا ببینید چند نفر از مدیران دولت یازدهم احضار می‌شود

وی خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: نکته دیگر برخورد با فساد است؛ شما امانت‌دار مردم هستید، با دستمال کثیف نمی‌توان پاکیزگی آورد. به کارگیری افراد مسئله‌دار در دولت شما کم نیست؛ نخ کرسنت را بکشید و ببینید چند نفر از مدیران عالی و میانی دولت شما فرا خوانده می‌شوند. شاید به همین دلیل توصیه امنیتی کردن کرسنت را داده‌اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن