دیدبان

چه کار کنیم یارانه‌مان قطع نشود؟

چه کار کنیم یارانه‌مان قطع نشود؟

دیدبان: حمید پارسایی ، درباره آمادگی سازمان ثبت‌ احوال برای برگزاری انتخابات اظهار داشت: بر اساس قانون در زمان انتخابات دو سند هویتی کارت ملی و شناسنامه باید در اختیار رأی‌ دهندگان باشد.

وی افزود: در حال حاضر همه آحاد جامعه دارای شناسنامه هستند و در این خصوص مشکلی نداریم ولی حدود 2 میلیون از افراد واجد شرایط رأی‌دهی کارت ملی نداشتند که تاکنون یک میلیون نفر از آنها برای دریافت کارت ملی ثبت‌نام کردند و بخشی نیز کارت ملی خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه حدود 6 میلیون شناسنامه المثنی در 30 سال گذشته به چاپ و تحویل متقاضیان داده شده است، اظهار داشت: بر اساس قانون نباید فردی دارای دو شناسنامه باشد. هنگامی که به سازمان ثبت احوال مفقودی شناسنامه اعلام می‌شود سازمان شناسنامه المثنی را صادر می‌کند و هنگامی که شناسنامه‌ای پیدا می‌شود باید شناسنامه المثنی تحویل سازمان ثبت‌ احوال داده شود.

پارسایی خاطرنشان کرد: برای حضور پررنگ‌تر مردم در انتخابات سازمان ثبت احوال مزایایی را در نظر گرفته مبنی بر اینکه اگر شناسنامه‌ای در روزهای نزدیک به انتخابات مفقود شود در طی دو، سه روز المثنی آن را صادر می‌کنیم.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر از شماره ملی برای رأی‌گیری استفاده شده است، گفت: شناسنامه حدود 30 میلیون نفر دارای کد ملی نیز است که از 68/1/1 شناسنامه‌ها نیز دارای کد ملی شدند.

وی افزود: در حدود 60 میلیون نفر نیز کارت شناسایی ملی دارند که بالای 15 سال سن هستند.

پارسایی درباره افرادی که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند، گفت: سازمان ثبت احوال فراخوانی را اعلام کرده که هر چه سریعتر افرادی که فاقد کارت ملی هستند به سایت www.ncr.ir مراجعه و پیش‌ ثبت‌نام کنند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون نفر نسبت به دریافت کارت ملی خود اقدام کرده‌اند، گفت: بر اساس مذاکراتی که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته افرادی که برای دریافت کارت ملی اقدام نکنند یارانه آنها قطع می‌شود.

وی تأکید کرد: افرادی که در سایت پیش ثبت‌نام نیز انجام دهند یارانه آنها قطع نخواهد شد البته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمایلی به قطع یارانه این افراد ندارند.

پارسایی با تأکید بر اینکه حدود 98 درصد مردم کارت ملی دارند، گفت: سایت سازمان ثبت احوال فقط برای این افراد که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند باز شده است که باید هر چه سریعتر برای پیش ثبت‌نام اقدام کنند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران