دیدبان

تا پایان ۹۵ تمام کشور زیر پوشش شبکه بهداشت قرار می‌گیرد

تا پایان ۹۵ تمام کشور زیر پوشش شبکه بهداشت قرار می‌گیرد

دیدبان: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در نشست علنی امروز دوشنبه پارلمان برای پاسخگویی به سؤال موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد گفت: سؤال مطرح‌شده متوجه بی‌عدالتی در حوزه سلامت است.

وی وجود بی‌عدالتی در حوزه سلامت را پذیرفت و افزود: در این حوزه هم مانند بقیه خدمات در کشور، بی‌عدالتی وجود دارد؛ امروز مراکز استان‌ها از بقیه نقاط برخوردارتر هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وجود بی‌عدالتی در توزیع برخی رشته‌های تحصیلی اشاره کرد و افزود: کارنامه نظام باید در محرومیت‌زدایی بهتر از این بود، البته تلاش‌های زیادی صورت گرفته، اما باید گام‌های جدی‌تری برداشته می‌شد.

قاضی‌زاده به فعالیت حدود 60 دانشگاه علوم پزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: ما تلاش کرده‌ایم توزیع منابع و اعتبارات به صورتی باشد که مناطق محروم در اولویت قرار گیرند.

وی به جمعیت کشور اشاره کرد و با بیان اینکه اعتبارات مطلوبی برای استان خراسان شمالی درنظر گرفته شده است، گفت: در سال 94 از مجموع اعتبارات تخصیص‌یافته به وزارتخانه، حدود 8 درصد به خراسان شمالی اختصاص یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آماری از میزان احداث پایگاه‌های سلامت، مرکز جامع خدمات سلامت و بیمارستان در استان خراسان شمالی ارائه کرد و این آمار را نشان‌دهنده توجه به این استان توصیف کرد.

قاضی‌زاده ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال 95، کل کشور زیر شبکه بهداشت قرار گیرند و تأکید کرد که وزارت بهداشت گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته است.

وی مجدداً وجود بی‌عدالتی را در حوزه بهداشت و درمان پذیرفت و در عین حال گفت:‌ در 30 ماه گذشته علی‌رغم تمام کم‌لطفی‌ها اقدامات مثبت زیادی انجام شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: ما اینجا بودجه تصویب می‌کنیم اما چه میزان از این بودجه به ما می‌رسد؟

وی ادامه داد: شما (نمایندگان مجلس) برای بیمه مصوبه داشتید اما تاکنون چیزی به ما ندادند؛ من مقابل پزشکان، پرستاران و فعالان این عرصه روسیاهم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: اگر از میان تمامی وزارتخانه‌ها امتیاز اول را به وزارتخانه‌ای می‌دهند که تاکنون رتبه 30 را دراختیار داشته باید قبول کنیم در این دوره توجه به مناطق محروم از جمله خراسان شمالی صورت گرفته است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین اعلام کرد که تا مدتی دیگر 2 بیمارستان مجهز در شیروان و بجنورد به بهره‌برداری می‌رسند.

منبع: فارس

 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران