دیدبان

واردات گندم از سال ۹۵ ممنوع شد+سند

واردات گندم از سال ۹۵ ممنوع شد+سند

دیدبان: بر اساس مذاکرات و نامه نگاری وزرای کشاورزی و صنعت، وارادات گندم در سال آینده به صورت مشروط ممنوع  و زمان  کلیه ثبت سفارش کالاهای اساسی( گندم،برنج،شکرخام و روغن خام) به مدت سه ماه و حداکثر برای مدت یک ماه قابل تمید، شد.

در نامه محمود حجتی وزیرجهاد کشاورزی به محمد رضا نعت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است:

«پیرو مذاکره و با تشکر از همکاری های فی مابین با توجه به وضعیت تولید گندم در داخل و واردات انجام شده تاکنون خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید:

1- در سال 1395 نیازی به واردات گندم نمی‌باشد و از انجام ثبت سفارش جدید از این تاریخ برای گندم خود داری کنید.

2-  واحد‌هایی که نیاز به واردات گندم دوروم دارند می توانند به ترتیبی که شواری اقتصاد مقرر می دارد، از شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری نمایند و چناچه علاقه مند به واردات باشند با ارز آزاد وارد نمایند.

3- کارخانجات آرد به شرط صادرات می توانند:

الف- معادل آن گندم وارد نمایند(در قالب ورود موقت)

ب- دولت مابه التفاوت خرید گندم داخل و خارج آن را با تصویب شورای اقتصاد تقبل نماید.

ضمنا پیرو نامه شاره 020.25119 مورخ 26/8/94 لطفا ترتیبی اتخاذ فرمایید که کلیه ثبت سفارش کالاهای اساسی ( گندم،برنج،شکرخام و روغن خام) با مدت سه ماه انجام و حد اکثر برای مدت یک ماه قابل تمید باشد.پیرو این نامه سازمان توسعه تجارت نیز نامه‌ای به گمرک با این موضوع ارسال کرده است:

«به پیوسط  تصویرنامه شماره 020.32943 مورخ 3/11/1394 وزیر محترم جهاد کشاورزی ارسال می گردد. خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات لازم جهت رعایت کامل مفاد نامه مذکور با رعایت سایر مقررات انجام و مراتب به گمرکات اجرایی ابلاغ گردد.»

 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران