دیدبان

ظریف: واقعا من جای شما خجالت می‌کشم!

ظریف: واقعا من جای شما خجالت می‌کشم!

دیدبان: محمدجواد ظریف، در همایش "فرصت‌های پس از برجام" جواب منتقدان سفر اروپایی روحانی به ایتالیا و فرانسه را داد.

 وزیر امور خارجه کشورمان که در دو سال گذشته از او در رسانه‌های بین‌المللی با عنوان دیپلمات خوش خنده ایرانی‌ها یاد شده است دربخش‌هایی از سخنان خود در این همایش هم گریزی به کم لطفی برخی منتقدان همیشگی و مخالفان حاضر و آماده توافق هسته‌ای یا به قول خودش هر اقدامی که وی انجام دهد، می‌زند و از تخطئه‌ای که در خصوص حاشیه‌های سفر روحانی به فرانسه پیش آمده می‌گوید.

وی با بیان اینکه دولت فرانسه بالاترین تشریفات را برای میزبانی از رییس‌جمهور کشورمان انجام داد، گفت: من واقعا خجالت می‌کشم که برخی برای تخطئه می‌گویند که رییس‌جمهور ما را وزیر امور خارجه فرانسه در یک حرکت غیرعادی تحویل گرفت.

شما ببینید نخست وزیر هند و حتی آقای پوتین را در فرانسه چه کسی تحویل گرفت. مگر ما خودمان قبل از استقبال رسمی، رییس‌جمهورمان را برای استقبال می‌فرستیم؟

وی با سفر رسمی خواندن حضور روحانی در پاریس با لحنی گلایه‌آمیز می‌گوید: چرا بی‌جهت تلاش می‌کنید عزت مردم ما را به حقارت تبدیل کنید. 

در حالی که دنیا عزت ملت ایران را پذیرفته است هنوز عده‌ای در داخل با دمیدن در شیپور مخالفت با هر‌سازی که دولت یازدهم بزند به دنبال به حداقل رساندن بهره‌برداری از شرایط جدید ایران در عرصه بین‌المللی هستند.

منبع:اعتماد

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن