دیدبان

نرخ تورم نقطه‌ای؛ ۸.۴ درصد شد!

نرخ تورم نقطه‌ای؛ ۸.۴ درصد شد!

دیدبان: مرکز آمار ایران، نرخ تورم روستایی کشور در پایان دی‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را ۱۱.۵ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه را هم ۸.۴ درصد اعلام کرد.
 
به گزارش مهر، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در دی ماه سال ۱۳۹۴ را منتشر کرد. شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در دی ماه سال ۱۳۹۴ عدد ۲۳۲.۵ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۶ درصد افزایش داشته است.
 
افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۸.۴ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۸.۴ درصد) بدون تغییر است. درصد تغییرات شاخص کل در دوازده ماه منتهی به دی ماه سال ۱۳۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم روستایی) ۱۱.۵ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه ۱۳۹۴ (۱۲ درصد) کاهش یافته است.
 
شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۵۴.۲ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۵۱.۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد افزایش نشان می دهد.
 
همچنین شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷.۰ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۱۰.۷ درصد است. شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۹ درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به دی ماه ۱۳۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰.۳ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه ۱۳۹۴ (۱۰.۶ درصد) کاهش یافته است.
 
بر پایه این گزارش، شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در دی ماه ۱۳۹۴ به رقم ۲۱۷.۹ رسید که ۰.۲ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۶ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به دی ماه سال ۱۳۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱۲.۵ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه ۱۳۹۴ (۱۳.۱ درصد) کاهش یافته است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران