دیدبان

جزییات محاسبه حقوق معلمان حق‌التدریس

جزییات محاسبه حقوق معلمان حق‌التدریس

به گزارش دیدبان، آموزش و پرورش نحوه محاسبه حقوق و حق بیمه مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی راکه به صورت حق‌التدریس مشغول انجام وظیفه شده‌اند، اعلام کرد. از سوی دیگر تخصیص کدپرسنلی به این افراد به معنای الزام به استخدام نیست.

 حدود 15 هزار نفر از مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی براساس مصوبه مجلس از مهر امسال به عنوان نیروهای حق‌التدریس وارد آموزش و پرورش شدند.

اگر چه تعدادی از این نیروها اعلام کرده‌اند که تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌اند و علت آن نیز تامین نشدن منابع اعلام می‌شود اما بسیاری از آن‌ها درخصوص نحوه محاسبه حقوق، حق بیمه و تخصیص کد پرسنلی و ارتباط آن با استخدام سوال دارند.

محسن بهارلو معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:‌ طبق مصوبه مجلس، آموزش و پرورش می‌تواند با توجه به نیاز خود،‌ رشته و جنسیت مربیان پیش‌دبستانی از آن‌ها به صورت حق‌التدریس استفاده کند.

وی افزود:‌ براین اساس، شهرستان‌های استان تهران برای جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی خود از 800 مربی پیش‌دبستانی به صورت حق‌التدریس استفاده کردند. پرداخت حقوق و بیمه این افراد منوط به اختصاص کدپرسنلی است و این موضوع ارتباطی به استخدام آنها ندارد.

بهارلو با تأکید براینکه مربیان پیش دبستانی به صورت حق‌التدریس جذب شده‌اند، گفت‌: آموزش و پرورش تعهدی برای استخدام آنها ندارد.

به گزارش تسنیم، همچنین در بخشنامه‌ای که سید‌محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به استان‌‌ها ارسال کرده است، نحوه محاسبه حقوق و بیمه نیروهای حق‌التدریس (‌مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی) اعلام شده است.

نحوه محاسبه حق بیمه

مبنای حق بیمه براساس حداقل دستمزد قانون کار هر سال تعیین و پرداخت خواهد شد. تنظیم لیست آن دسته از افرادی که حقوق و مزایای آن‌ها در سال 1394 به حداقل دستمزد ماهیانه ( 7124250 ریال ) برسد به عنوان ماه کامل ( 30 روز کارکرد ) با رعایت حداقل دستمزد مصوب می‌شود.

چنانچه به دلیل کمبود ساعت کار (کمتر از 24 ساعت در هفته ) میزان حقوق و مزایای دریافتی افرادی که در طول ماه کمتر از حداقل دستمزد ماهانه سال 1394 باشد تعداد روزهای کارکرد براساس حقوق و مزایای ماهیانه ضربدر سی تقسیم بر حداقل دستمزد ماهیانه محاسبه می‌شود.

هر ساعت حق‌التدریس با توجه به بند 3 بخشنامه مورخ سال 88 به ماخذ یکصدم مجموع امتیازات حق شغل و شاغل معلمین شاغل مشابه در بدو خدمت ضربدر ضریب ریالی سال محاسبه می‌شود.

در صورتیکه ساعت کار معلم حق‌التدریس بیش از 24 ساعت در هفته (‌104 ساعت در ماه) باشد برای محاسبه حقوق و مزایای ماهیانه،‌ تعداد ساعات کار ماهیانه ضربدر نرخ ساعتی (‌68510 ریال) می‌شود.

حقوق و مزایای معلمان حق‌التدریس پس از کسر حق بیمه سهم بیمه شده (‌7 درصد)، کسر بیمه درمان، مدت کسری کار در سال تحصیلی و مبلغ ذخیره برای ایام تابستان با رعایت مقررات، ماهانه قابل پرداخت است.

مسئولیت پرداخت حق بیمه معلمان حق‌التدریس بر عهده ادارات آموزش و پرورش است و ادارات باید هر ماه لیست افراد مشمول را به شعب تأمین اجتماعی مربوط تحویل و حق بیمه را پرداخت کنند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران