دیدبان

برگزاری دوره کار شناسی ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ برای اولین بار در دانشگاه باقرالعلوم (ع)

برگزاری دوره کار شناسی ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ برای اولین بار در دانشگاه باقرالعلوم (ع)

"دیدبان":دانشگاه باقرالعلوم (ع) از طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب در سال تحصیلی آتی و در مقطع کار‌شناسی ارشد «مدیریت راهبردی فرهنگ» از میان خواهران و برادران واجد شرایط در نظر دارد به جذب است. 

به گزارش رجانیوز، دکتر محمدحسین هاشمیان عضو گروه علوم اجتماعی این دانشگاه در تشریح اهداف و ویژگی‌های این دوره تحصیلی گفت: مقوله فرهنگ، زیربنای تفکر انقلاب اسلامی است. معمارکبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) دراین باره می‌فرمایند: «فرهنگ، اساس ملیت واستقلال ملت است». ازآنجاکه فرهنگ پدیده‌ای سیال وهمواره درحال تحول است و زیربنای تحولات جامعه است نیازمند هدایت و راهبری است. بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب یکی ازمهم‌ترین تکالیف حال حاضر نظام مهندسی فرهنگ است. 
 
وی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره افزود: محققان علوم انسانی در این رشته، دستاوردهای علوم اجتماعی، مدیریت، هنر و سایرمقولات فرهنگ را با مبانی اسلامی سنجیده و مبتنی بر نگاه اسلامی به انسان و جامعه برای هدایت فرهنگ جامعه می‌اندیشند. 
 
هاشمیان ادامه داد: از آنجا کشور جمهوری اسلامی ایران در پی پیاده کرده طرح‌های بزرگ و کلان فرهنگی همچون نقشه مهندسی فرهنگی کشور، پیوست فرهنگی و... می‌باشد، بدون شک برای هدایت این طرح‌های کلان در دو بعد نظر وعمل نیاز به کار‌شناسان و مدیرانی دارای دانش این رشته می‌باشد که بتوانند با درکی صحیح وبا تدبیری مناسب زمینه اجرا و بازبینی صحیح این طرح‌ها را فراهم کنند. تربیت یافتگان این رشته خواهند توانست در این زمینه یاریگر نظام جمهوری اسلامی ایران باشند. 
 
وی با اشراه به سیال بودن مقوله فرهنگ افزود:‌‌ همان این امر را نه می‌توان با نگاه پوزیتویستی مدیریت کرد و نه باید چنین کاری کرد. نگاه به فرهنگ باید نگاهی پویا و فرایندی باشد نه ساکن و پروژه‌ای. این رشته به دنبال تربیت نیروهایی است که بتوانند با شناخت از ضعف نگاه‌های افراطی و تفریطی در امر هدایت و مدیریت فرهنگ، با استفاده از ظرفیت عظیم مبانی اسلامی و با نگاهی عمیق به انسان و جامعه، فرهنگ فرد و جامعه را، در جهت تعالی و رشد جامعه و فرد هدایت کند. 
 
عضو گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم در خصوص توانمندی و مهارتهای دانش آموختگان این رشته خاطرنشان کرد: 
 
بنابر آنچه در مورد ضرورت و اهداف رشته و نیز تأکید بر کاربردی بودن رشته گذشت، فارغ التحصیلان این رشته را می‌توان دارای توانایی‌های زیر دانست: 
 
۱- تربیت مشاوران و کار‌شناسان در جهت کمک به نقشه مهندسی فرهنگی کشور در دو بعد نظر و عمل
 
۲- تربیت مشاوران و کار‌شناسان در جهت پیاده سازی طرح پیوست فرهنگی کشور
 
۳- مطالعه و پژوهش در حوزة میان رشته‌ای فرهنگ، هویت ملی و اندیشه دینی در تعامل روزآمدوعقلانی با چالش‌ها، پرسش‌ها، نیاز‌ها و تقاضاهای راهبردی علمی و عملیاتی کشور در سطوح منطقه‌ای و ملی
 
۴- مشارکت در فرآیند تحقیق و توسعه راهبردی فرهنگ در لایه‌های متنوع مدیریتی نظام در سطح کار‌شناسی و مدیریت سازمان‌ها و مؤسسات فرهنگی
 
۵- مشاوران و مدیرانی توانمند درعرصه‌های مختلف اجتماعی بابینشی باز، ذهنیتی پویا، آینده نگر، جامع نگر وبین رشته‌ای، باشناخت همه جانبه فرهنگ بومی، منطقه‌ای ودینی
 
 وی شرایط ورود به این دوره را دارا بودن مدرک کار‌شناسی رسمی و یا سطح دو حوزوی، قبولی در امتحان کتبی ورودی و قبولی در مصاحبه حضوری اعلام کرد. 
 
علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده درسنامه این رشته جدید به سایت دانشگاه باقرالعلوم به اين نشانی مراجعه کنند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران