دیدبان

اوباما: ما همه یهودی هستیم

اوباما: ما همه یهودی هستیم

دیدبان: «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه در مراسم موسوم به «صالحان در بین ملت‌ها» در سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن سخنرانی کرد. 

منظور از «صالحان در میان ملت‌ها»، عده‌ای از افراد غیریهودی هستند که افراد یهودی را در جریان حادثه ادعایی «هولوکاست» از مرگ نجات داده‌اند. مراسم بامداد پنجشنبه برای تقدیر و اهدای مدال به چهار نفر از این افراد برگزار می‌شد. 

«ران درمر»، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا، اولین مقامی بود که سخنرانی کرد. او گفت این اولین بار است که یک رئیس‌جمهور آمریکا در زمان عهده‌دار بودن این سمت در محل این سفارتخانه صحبت می‌کند.  

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به صورت تله‌کنفرانس ویدئویی در این مراسم شرکت و بیانیه‌ای را قرائت کرد.  

وی آمریکا را بزرگترین متحد اسرائیل برای دفاع از امنیتش خطاب کرد و از تعهد اوباما برای تقویت امنیت رژیم صهیونیستی تقدیر کرد. 

«باراک اوباما» آخرین سخنران این نشست بود. 

اوباما در آغاز اظهاراتش گفت که اگر کسی یک انسان را بکشد، مانند این است که جهان را کشته و اگر کسی فردی را نجات دهد مانند این است که جهان را نجات داده است. 

او در ادامه بدون ذکر نام به حضور دو سناتور در این مراسم اشاره کرد و آن را نشان‌دهنده حمایت فراحزبی واشنگتن از امنیت اسرائیل دانست. 

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه «حمله به هر دین، مانند حمله به دین خود ما است» به افزایش آنچه به ادعای وی «یهودستیزی» است در سطح دنیا اشاره کرد و در ادامه، بر همین اساس، گفت: «ما همه یهودی هستیم.»

رئیس ذولت آمریکا گفت که در برابر رشد «یهودستیزی» در دنیا نباید ساکت بود.

وی تأکید کرد کشورش هنگامی که اسرائیل با خطر «تروریسم» مواجه شود، «با قدرت» در کنار این رژیم خواهد ایستاد.

 

منبع: فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن