دیدبان
«افکارخبر» بررسی کرد

رد صلاحیت سید حسن خمینی به نفع چه کسی تمام شد؟!

رد صلاحیت سید حسن خمینی به نفع چه کسی تمام شد؟!

به گزارش دیدبان، سید حسن خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی برای حضور در رقابت های انتخابات خبرگان رهبری نتوانسته است مجوز شورای نگهبان را کسب کند از یک منظر این موضوع می تواند به سود اصولگرایان در انتخابات باشد اما از سوی دیگر باید اندیشید کل پروژه حضور و رد صلاحیت سید حسن خمینی از کدام ناحیه مدیریت شد و در نهایت چه دستاوردی برای طراح ماجرا داشت؟

اکبر هاشمی رفسنجانی، مردی که حالا باید دست پنهانش را پشت بسیاری از اتفاقات انتخاباتی و غیر انتخاباتی کشور دید شخصی بود که بیش از همه در جلو انداختن سید حسن برای ورود به رقابت های انتخاباتی پیشگام بود.

 او آشکارا سید حسن خمینی را به حضور در انتخابات دعوت کرد و گفت کمترین حق خانواده امام (ره) این است که نوه ایشان در خبرگان باشد!!! در یک ماه گذشته روحانیون هوادار آیت الله هاشمی نیز در این پروژه دمیدند و در نهایت سید حسن خمینی به همراه برادرانش به وزارت کشور رفت تا در انتخابات مجلس خبرگان نام نویسی کند.

به نظر می رسد حتی موضوع عدم حضور سید حسن خمینی در آزمون اجتهاد خبرگان نیز جزئی از این پروژه باشد. خمینی جوان تعمداً در روز امتحان به جای حضور در جلسه آزمون در کلاس درسش حاضر شد و عکسی نیز از تخته وایت بردی که تاریخ همان روز را داشت در شبکه های مجازی منتشر کرد. حالا او و خانواده امام راحل بیش از پیش در مقابل برخی از نهادهای نظام جبهه خواهند گرفت.

فرزند سید حسن خمینی در واکنش به رد صلاحیت پدرش متنی پر از کنایه و معترضانه در اینستاگرامش منتشر کرد. در هر حال حتی اگر خانواده امام (ره) از این پس این نوع جبهه گیری علنی هم نداشته باشند بعید است که ماجرای رد صلاحیت سید حسن خمینی را به این سادگی ها فراموش کنند.

 مشوقان حضور وی در انتخابات و عدم حضورش در آزمون اجتهاد که راه را برای رد صلاحیتش گشود به هدف خود یعنی دلگیری بیش از پیش خانواده امام (ره) از برخی نهادهای انقلابی رسیده اند. محمدتقی فاضل میبدی از روحانیون هوادار آیت الله هاشمی در اینباره گفته است: "رد صلاحیت سید حسن خمینی نا خوشایند ترین اتفاق پس از انقلاب بود" موج اغراق ها درباره این رخداد در راه است. ناخوش آیندترین رخداد پس از انقلاب؟؟؟ گویی برخی از روحانیون از هزینه کردن آبروی خویش در این راه هم ابایی ندارند.

 منبع: افکار

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن