دیدبان
پورحسین در جمع خبرنگاران:

بودجه دولت کفاف کار رسانه ملی را نمی‌دهد

 بودجه دولت کفاف کار رسانه ملی را نمی‌دهد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما در حاشیه مراسم افتتاحیه شبکه تهران که شب گذشته پنجم بهمن ماه در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد، در رابطه با مزایده سازمان صداوسیما برای پخش آگهی های بازرگانی توضیح داد: من از مسایل جزیی این مزایده اطلاعی ندارم چراکه هنوز ثمر نداده است، با این حال این مزایده شیوه جدیدی برای جذب تبلیغات است.

وی در خصوص برنامه‌های انتخاباتی در تلویزیون و رعایت بی طرفی رسانه ملی گفت: طبق قانون انتخابات از تاریخ مشخصی کاندیداها نمی توانند دیگر از فرصت رسانه ها استفاده کنند، با این حال زمانی که به آنها اختصاص داده می شود با رعایت بی طرفی است و لحاظ کردن این نکته کار بزرگی است.

پورحسین یادآور شد: ما در حوزه ریاست جمهوری می توانستیم طبق قانون وقت مشخصی را به کاندیداها اختصاص دهیم و حالا کاندیداهای خبرگان رهبری هم هر یک زمان مشخصی را در شبکه های استانی خواهند داشت. آنچه مسلم است این است که این نحوه از کار را به هیچ عنوان نمی توان جناحی کرد.

قائم مقام معاون سیما درباره بودجه ای که از طرف دولت به صداوسیما اختصاص داده شده است، گفت: تاکنون بودجه هایی که به سازمان صداوسیما اختصاص داده شده است، بودجه ای نبوده است که نیاز کارکرد و ماموریت های این سازمان را بدهد و این مساله در همه دولت‌ها وجود داشته است.

وی افزود: این بودجه‌ها تاکنون به گونه ای نبوده است که در شأن فرهنگ و هنر باشد. شان فرهنگ و هنر در بودجه نویسی خیلی خوب رعایت نمی‌شود و حوزه فرهنگ و هنر بخصوص در حوزه ایران اسلامی جریانی سیال، اندیشه ساز و نگرش ساز است و قاعدتا برای فرهنگسازی در چارچوب های ملی و بین المللی باید هزینه کنیم همانطور که همه دنیا هزینه می کنند و هر سال در حال افزایش است اما اقتضائات تکنیکی، فناوری سازمان نیازمند بیش از این افزایش یابد.

پورحسین درباره درباره رقم بودجه‌ای که دولت یازدهم برای سال 95 سازمان صدا و سیما در نظر گرفته است، عنوان کرد: من نمی گویم بودجه اختصاص یافته شده خوب نیست اما کفاف کار دستگاه عظیمی مثل رسانه ملی را نمی دهد. این مساله تا حدی تابعی از شرایط و تنگناهای مالی است و تا حدی هم به دغدغه مسئولان و نگرش آنها نسبت به مساله فرهنگ و هنر بستگی دارد. فکر می کنم لازم است از تعارف ها دست برداریم و به حوزه فرهنگ و هنر توجه جدی تری داشته باشیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن