دیدبان
پرسش‌های حجت الاسلام جلیل محبی از نواده امام(ره)؛

آقای سید حسن! همه دیدند که حامی حق نیستید

آقای سید حسن! همه دیدند که حامی حق نیستید

دیدبان: نام نویسی حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، به عنوان نامزد نمایندگی مردم در انتخابات مجلس خبرگان و موضوع عدم شرکت وی در آزمون اجتهاد با واکنش های مختلفی در میان علما و فعالان سیاسی و رسانه ای مواجه شده است. اما حجت الاسلام جلیل محبی، مسئول سابق سازمان بسیج حقوق دانان از زاویه ای دیگر به این موضوع پرداخته است. متن یادداشت وی را که در صفحه شخصی گوگل پلاس هم منتشر شده است در ادامه می خوانید:
 
حضرت حجت الاسلام و المسلمین حسن خمینی
سلام و عرض ادب
 
چندی است که از فضای سیاست فاصله گرفته ام و بعد از استعفا از مسوولیتم در حال کار علمی ام و زیاد فرصت خواندن و گوش کردن به اخبار سیاسی و غیر سیاسی را ندارم. هرچند به برکت گوشی موبایل برخی شبکه ها را در اوقات فراغت نگاه می کنم و از کانال تلگرامی شما نیز خبر می خوانم. امروز که خبرهای این کانال را یک مروری کردم نکته ای به ذهنم رسید و پشت میز نشستم و تصمیم گرفتم آن را بنویسم، شاید به درد شما بخورد و بیشتر به درد مردمی که اندکی سردر گم اند.
 
آنچه از خبرهای تلگرامی شما بر می آید آن است که بسیار اصرار بر مجتهد بودن خود دارید و نامه ها و سخنان بزرگان حوزه را در تایید این مطلب نگاشته و منعکس کرده اید. بسیار جای خرسندی است که نواده حضرت امام ره به درس و بحث مشغول بوده و در سن جوانی درس خارج دارد و شاگردانی می پروراند. اما آیا فکر می کنید که مردم نمی فهمند این شائبه ها درباره صلاحیت شما اصولاً به مباحث علمی و اجتهادی شما مربوط نیست؟ به شخصه قائلم که سواد شما در فقه و اصول از برخی از اعضای فعلی مجلس خبرگان از جمله رییس جمهور محترم یا رییس محترم مجمع تشخیص که سالهاست از درس و بحث به دور بوده اند و به تعبیر یکی از مسوولین قوا اگر ساده ترین متون فقهی را هم جلوی ایشان بگذاری از شرح و توضیح آن عاجزند بیشتر است و بر خیلی از اهل نظر پوشیده نیست که مسئله اجتهاد نیست.
 
اگر می دانید که مسئله چیست که هیچ! اما اگر غفلت است برادرانه توجه شما را به شش سال قبل و مصائبی که بر این کشور رفت جلب می کنم. شما که داعیه سیاست تا حد عضویت مجلس خبرگان دارید و بنا دارید که رهبر انتخاب کنید و ولی فقیه زمان را کشف یا نصب کنید آیا لوابس، شما را در سال 88 دوره نکرد؟
 
در مقابل دروغ بزرگ تقلب چه کردید؟ به حمایت از نظام و نهادهای قانونی آن و ولی فقیه و شورای نگهبان مبادرت کردید؟ در مقابل آشوب ها موضع گرفتید؟
 
از رای مردم وپابرهنه دفاع کردید؟ حق الناس برایتان مهم بود؟ آن موقع که کانال تلگرامی نبود اما سایت جماران که بود، چه چیز نوشتید و چه موضعی گرفتید؟ گفتید بساط آتش زدن اموال عمومی را جمع کنید؟ گفتید شورای نگهبان مظلوم واقع شده و عده ای کشورفروش به همکاری بی بی سی و رسانه های بیگانه تن داده اند و به تخریب این نهاد پرداخته اند؟
 
نگفتید و نکردید... که اگر می کردید و موضع می گرفتید و آن قوم و خویشتان را که رییس دولت اصلاحات بود را به راه خدا و حق و عدل دعوت می کردید که او هم موضع بگیرد و از حق مردم دفاع کند و سکوت شرمگین چندپهلو نکند و مصاحبه های آتش به معرکه آور نداشته باشد شاید این همه خسارت اجتماعی به بار نمی آمد...
 
نکردید و در عوض پشت سر کسی که نامه بی سلام به ولی زمان نوشت نماز خواندید و با آقازاده مجرمش که اکنون در مرخصی زندان ده ساله است دست دادید و همه دیدند که حامی حق نیستید؟
 
حضرت آقا سیدحسن! بارها خوانده ایم که "قوا انفسکم و اهلیکم نارا..." چقدر در حفاظت از اهلتان همت گذاشته اید؟ به آقازاده مکرمتان که عکسهای شما را با کسانی که برای رای در سال هشتاد ولایت امیرالمومنین را به دوستی تعبیر کردند که رای برادران اهل سنت را جلب کنند و خاک به صورت شیعه پاشیدند گفته اید که این افراد برای رای چه کرده اند؟ شما هم برای رای همین راه را می خواهید ادامه دهید؟
 
به آقازاده مکرم فرموده اید که زیر عکس آن استوانه سابق انقلاب ننویسد متقی که اهل تقوا اهل ولایت اند و اهل قدرت طلبی و چند رنگی و ایستادن جلوی ولی خدا نیستند؟
 
به آقازاده مکرم بیانات حضرت مرحوم پدر در مورد ولایت فقیه و ولایت سیدعلی خامنه ای را داده اید بخواند؟ یا تفسیر او همان تفسیر حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی است که در نماز به او اقتدا نمودید؟
 
به آقازاده مکرم فرموده اید که دوران اصلاحات چه بر سر این ملک و مملکت رفت؟ اشارت کرده اید که یاران همان به اصطلاح سید در مجلس ششم چه کردند که دیگر ننویسد که دوم خرداد و نام سید محمد خاتمی با ذهنش چه ها می کند؟ یعنی همان راه را می خواهد برود و شما نتوانسته اید در این نوجوانی متقاعدش کنید که آن مسیر مسیری بود که به کشاندن مردم به خیابان ها و ایستادن در جلوی آراء پا برهنگان ختم شد؟ از حق مستضعفینی که پدربزرگ بزرگ این سرزمین خود را مدیون کوخ آنها می دانست اینگونه می خواهید دفاع کنید؟ کوتاه کنم که وقت اذان مغرب است...
 
آقا سید حسن آقا. راه پدر و پدر بزرگ را نرفتید و در مقابل ناعدالتی ها همچنان که امام راحل سید حسین آقا که او هم نواده اش بود را کنار زد و گفت حق دخالت در سیاست را ندارد محکم نایستادید و در مقابل تنهایی رهبر و امت در دوران سخت سکوت کردید و این سکوتتان ضد انقلاب را خوش آمد پابرهنگان را ناخوش...
 
آقا سید حسن آقا. کاری کنید که بی بی سی کمی از شما بد بگوید! بد نیست که رسانه روباه پیر که کمر به زمین زدن ولایت دارد هیچ بدی از شما نقل نمی کند؟
 
آقا سید حسن آقا! نقل اجتهاد نیست. نقل سیاست است. گمان نکنم که نمی دانید...

منبع: جهان
 

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟