دیدبان

پیست آدمکش،قاتلی در حد و اندازه تروریستها!

پیست آدمکش،قاتلی در حد و اندازه تروریستها!

دیدبان: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز اعلام کرد: «در حادثه دیزین 37 نفر مصدوم شده اند که 24 نفر مرد و 13 نفر زن بوده اند. 10 نفر مصدوم شدید شده اند و سه نفر نیز مشکوک به آسیب‌ نخاعی هستند.» این موضوع که شوکی جدی را به جامعه وارد کرد، با واکنشی عجیب از سوی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و بهره‌بردار این مجموعه مواجه شد؛ انکار ماجرا و طبیعی دانست حوادث ناگوار و به خطر افتادن سلامت و جان مردم!
اما چندی نگذشت که با اظهارات متناقض آنها آشکار شد که ماجرا دارای ابعاد بسیار خطرناک است و این اتفاق ناگوار هشداری قبل از وقوع یک فاجعه انسانی است. البته، واکنش بهره بردار این پیست نشان از آن داشت که تنها موضوعی که در این بین اهمیت ندارد، جان مردم است چرا که هر اتفاقی از منظر این فرد، طبیعی است!

* وقتی حادثه در پیست طبیعی شد!


اولین واکنش فرد بهره بردار این پیست بسیار جالب بود و حکایت از یک نگاه کالایی به جان و سلامتی انسان ها داشت. حمیدرضا تفته به نسیم می گوید: «هر هفته تعدادی به دلیل برخورد دچار مصدومیت می‌شوند و این امر طبیعی است! اما برخی این اتفاق را به گونه دیگری مطرح کردند تا فضای منفی را حاکم کنند ... می گویند 37 نفر مصدوم شده اند، اما رئیس اورژانس در مصاحبه‌ای اعلام کردند 37 نفر مراجعه کننده داشته‌ایم یعنی افرادی که برای درمان سرماخوردگی هم مراجعه کرده بودند را هم محسوب کردند.»

به راستی، افراد به اورژانس مراجعه کرده اند تا سرماخوردگی خود را درمان کنند؟ به همین دلیل نیز هلیکوپتر این نهاد خدمت رسان به پرواز درآمده تا فرد سرماخورده را به مراکز درمانی برساند؟ آیا این اظهارات بازی با افکار عمومی نیست. نباید تعجب کرد که چرا شرکت توسعه و تجهیز در قبال این اظهارات سکوت کرده است. در پس پرده چه خبر است؟


* فاجعه ای بزرگ در کمین مردم

اما این پایان ماجرا نبود. این فرد که در مدیریت وی انتقادات اساسی وجود دارد و امسال نیز به یک باره هزینه های هنگفتی را از مردم بابت حضور در پیست دیزین دریافت می کند، وظایف خود را با منت بر مردم، یک لطف عنوان می کند. البته پرده از ماجرایی بر می دارد که شگفتی برانگیز است. وی به فارس عنوان می کند: «طوری خبررسانی کرده‌اند که گویی پیست دیزین منطقه حلب سوریه است. اشتباه از خودمان بود که یک درمانگاه درست کردیم که همه برایمان دردسر شده و هم آمار مجروحان را بالا برده است ... تعداد مجروحان 5 نفر بوده که البته طبیعی است و ما هر هفته این تعداد را داریم.» البته، وی در حالی این حوادث را طبیعی می داند که مربوط به سلامتی و جان مردم است. برای او که مدام در حال دریافت وجوه هنگفتی از مردم است، تمام این اتفاقات طبیعی است!

اما پرده اصلی آن هنگام کنار می رود که بدانیم این پیست حتی مجوز فعالیت ندارد. اتفاقی که نشان می دهد چه فاجعه ای در کمین مردم است. پاسخ وی به این موضوع تاسف برانگیز است: «
هیچ پیستی مجوز نگرفته است. 6 ماه طول می‌کشد تا استانداردها تأیید شود و بازرسین استانداردسازی 2 ماه است که در پیست دیزین مستقر شدند تا هر ایرادی باشد رفع کنند.»

این پیست در حالی از سوی این شخص به بهره برداری رسیده که حتی مجوز اولیه را که امری ضروری است، دریافت نکرده است. شرکت توسعه و تجهیز باید اکنون پاسخگوی این سوال باشد که مگر چنین امکانی وجود دارد که جان ده ها هموطن را به خطر انداخت تا شخصی که حوادث ناگواری مانند آنچه در هفته گذشته روی داد برایش طبیعی است، به کاسبی مشغول باشد. به نظر می رسد باید دقیقتر به این ماجرا نگاه کرد. جان مردم برای این بهره بردار و شرکت توسعه چقدر می ارزد؟ مبادا تا چندی دیگر اخباری از این پیست به بیرون مخابره شود که از فاجعه ای انسانی حکایت کند!

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران