دیدبان

اقدام نماینده هلندی برای تخریب اسلام +تصاویر

اقدام نماینده هلندی برای تخریب اسلام +تصاویر

دیدبان: تنش‌ها بر سر بحران پناهجویان در یک شهر هلند در پی اقدام یک نماینده راست افراطی پارلمان برای توزیع اسپری فلفل مصنوعی بین زنان افزایش یافته است.

«گرت ویلدرز» نماینده افراطی و اسلام ستیز حزب آزادی در پارلمان هلند در توجیه این اقدام خود گفت زنان باید بتوانند از خود در برابر مردان مسلمان دفاع کنند.

وی گفت هلند باید مرزهای خود را ببندد.حمل اسپری فلفل در هلند ممنوع است اما به گفته این نماینده پارلمان، زنان باید اجازه داشته باشند برای حفاظت از خود اسپری فلفل همراه داشته باشند.

سیاستمدار راستگرای که به داشتن افکار ضد اسلامی و مخالفت با مهاجرت مسلمانان معروف است روز شنبه از تجمع مردم در شهر اسپیکنیسه در غرب هلند استفاده کرد و با توزیع این اسپری‌های فلفل مصنوعی که رنگ قرمز در آن پر شده بود سعی داشت پیام ضد اسلامی خود را برساند.

اما ده‌ها زن در واکنش به این اقدام ویلدرز اعتراض کردند و او را نژادپرست خواندند. به گفته رسانه‌های هلندی، حدود 10 زن در این تظاهرات دستگیر شدند.

گفتنی است ویلدرز پیش از این برخی از کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام را در کلیپ ویدیویی در سایت یوتیوب منتشر کرد که با سخنان کوتاه وی آغاز شد و سپس تصاویر اهانت آمیز پخش شد.

وی برای نمایش این تصاویر در پارلمان کشورش نیز تلاش کرده بود که تحرکات وی با شکست مواجه شد.

ویلدرز چندی بعد با انتشار مقاله ای توهین آمیز به بهانه سالگرد کشته شدن «تئو ون گوک» دیگر کارگردان اسلام ستیز هلند، به دین مبین اسلام و پیامبر اکرم(ص) توهین کرد.

این هلندی اسلام‌ستیز در مارس 2008 نیز فیلمی با نام «فتنه» در 26 دقیقه تولید کرد و در آن اقدام‌های خشونت آمیز را به قرآن کریم مربوط کرد که سبب خشم مسلمانان در سراسر جهان شد.

هلند که 17 میلیون جمعیت دارد در سال 2015 بیشترین تعداد پناهجو را در تاریخ خود پذیرفته است.

بیش از یک میلیون پناهجو که بیشتر آن‌ها از کشورهای بحران‌زده خاورمیانه و شمال آفریقا هستند در سال 2015 وارد اروپا شدند که حدود 54 هزار نفر آنان در هلند ثبت نام شده‌اند.

این در حالی است که قرار است وزیران کشور اتحادیه اروپا روز دوشنبه (5 بهمن) در آمستردام، پایتخت هلند، درباره طرح تمدید کنترل مرزهای حوزه یورو دیدار و گفت‌وگو کنند.

منبع: ابنا

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن