دیدبان

برخورد جدی با هنجارشکنان در کویر مرنجاب

برخورد جدی با هنجارشکنان در کویر مرنجاب

دیدبان: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان از رسیدگی به مشکلات زیرساختی در کویر مرنجاب خبر داد و تاکید کرد: با اشخاصی که ضوابط اسلامی را در این منطقه گردشگری رعایت نکنند، برخورد خواهد شد.

فریدون الهیاری با اشاره ممنوعیت و محدودیت ورود تورهای مختلط که طی چند سال اخیر در منطقه مرنجاب اعمال شده و گردشگری و گاه معیشت مردم محلی را تحت شعاع قرار داده است، اظهار کرد: مرنجاب نقطه حساس استان اصفهان است، برای همین تا کنون چندین کارگروه با هدف رسیدگی به مشکلات آن تشکیل شده و کمیته ویژه‌ای هم در دو جلسه با حضور معاون گردشگری کشور به مشکلات مرنجاب پرداخته است.

او با بیان این‌که بخشی از مشکلات مطرح شده در کمیته ویژه به پوشش ضعیف مخابرات، کمبود امکانات امداد و نجات و فوریت‌های پزشکی در منطقه،‌ تامین ایمنی و انتظامات و زیرساخت‌های گردشگری مرنجاب مربوط می‌شود، افزود: براساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها قرار شد علائم راهنمایی و رانندگی در منطقه مرنجاب، نصب و پوشش شبکه مخابراتی، گسترده شود و نیروی انتظامی نیز در تامین امنیت گردشگران همکاری بیشتری داشته باشد.

الهیاری کمبود سرمایه‌گذار در مرنجاب را از مهم ترین مشکلات این منطقه برشمرد و گفت: اگر سرمایه‌گذار وارد منطقه شود، بسیاری از مشکلات مرنجاب حل خواهد شد. درحال حاضر برای کاروانسرای مرنجاب سرمایه گذار پیدا شده، "شرکت تعاونی دهیاران آران و بیدگل" با قرارداد مشخص و تعهدات معلوم، قرار شد اقداماتی را در این کاروانسرا انجام دهد.

وی اضافه کرد: شرکت توسعه اراضی آران و بیدگل نیز در اطراف کاروانسرای مرنجاب، 13 هکتار اراضی تحت تملک دارد که قرار شد با مشارکت سرمایه گذار کاروانسرا، تاسیسات و خدمات گردشگری و همچنین کمپینگ در محدوده تحت تملک خود ایجاد کند.

الهیاری با اشاره به طرح رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای احداث 14 کمپ کویری به نیت 14 معصوم (ع) در سراسر کشور،‌ اظهار کرد: مرنجاب یکی از نقاط 14 گانه برای احداث این کمپ‌های کویری است. یک سرمایه گذار خصوصی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده است و طرح آن در مرحله بررسی و استعلامات قانونی قرار دارد تا پس از این مرحله، جانمایی مکان صورت گیرد.

وی همچنین اعلام کرد: با توجه به پهنه گسترده مرنجاب، قرار شد فرماندار آران و بیدگل با محوریت سامان دهی و هدایت این منطقه، ‌مدیریت مرنجاب را به عهده داشته باشد تا این دوران، پشت سر گذاشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متذکر شد: فرماندار آران و بیدگل مسؤول ایجاد ساز و کار در مرنجاب است و می‌تواند برای دستگاه‌های ذی ربط تعیین وظیفه کند، البته مسوولیت نظارتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنان حفظ شده است.

منبع:ایسنا

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران