دیدبان
مدیرکل نظارت بر فراورده‌های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو:

گوشت و برنج آلوده در جامعه توزیع نشده است!

گوشت و برنج آلوده در جامعه توزیع نشده است!

دیدبان: بهروز جنت با رد صریح و مبنایی واردات مواد آلوده و صحبت‌هایی که در این خصوص می‌شود، عنوان کرد: اگر این امر از مبادی رسمی صورت بگیرد که همکاران ما در معاونت‌های غذا و دارو از طریق گمرکات مواد غذایی را در حین ورود به کشور کنترل و نظارت کرده و پس از اخذ تائیدات آزمایشگاهی اجازه ورود آنها را صادر می‌کنند.

مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نیاز به واردات برخی مواد غذایی  به کشور امری بدیهی است اما اینکه این واردات بصورت رسمی یا قاچاق صورت بگیرد حکایتی است دیگر؛ همچنین محصولات تقلبی و قاچاق این حوزه نیز در صورت رصد و کشف با مجوز مقامات قضایی امحاء می‌شوند.

جنت در توضیح بیشتر عنوان کرد: هر محصولی که وارد کشور می‌شود دارای یک صاحب کالا اعم از دولتی یا خصوصی است که طبق ضوابط این صاحبان محصول موظفند با محوریت مسئول فنی خود، بر محصولات نظارت ادواری داشته باشند.

وی ایجاد شرایط  نگهداری مناسب در انبار که اصطلاحا به آن GPS می‌گویند و کنترل‌های لازم برای اطمینان از سلامت محصول را مهمترین وظیفه مسئول فنی برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر اینها طرح بررسی محصول در سطح عرضه یا PMS نیز از جمله تدابیری است که برای اطمینان از رسیدن محصول سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده اندیشیده‌ایم بنا براین به ضرس قاطع می‌گوییم که از مبادی رسمی هیچ محصول آسیب دیده ای در دسترس مردم قرار نخواهد گرفت.

جنت همچنین شایعاتی که حاکی از توصیه برخی مسئولان برای استفاده از برنج‌های آلوده در ایام خاصی مانند محرم و صفر می‌باشند را نیز از بی‌اساس دانست و ایفدونا گفت: ممکن است با تائیدات آزمایشگاهی و در صورت انطباق محصول با ضوابط،کاربرد دیگری مثل مصرف حیوانی برای برخی فراورده‌ها در نظر گرفته شود که آنهم پس از اطمینان از عدم  وجود آلودگی قارچی، دامی و سایر موارد امکان پذیر است تا مبادا از طریق مثلاً شیر و یا گوشت، آلودگی ای وارد بدن  مصرف کننده شیر و یا گوشت دام بشود.

وی در پایان در خصوص شرایط از بین بردن محصولات تقلبی و قاچاق  یادآور شد: امحا اینگونه محصولات و نه صرفاً فرآورده‌های سلامت با حضور نماینده دادستانی محیط زیست و ارگان نظارتی مرتبط صورت می‌گیرد کما اینکه این اتفاق بارها و بارها  در حضور اصحاب رسانه نیز انجام شده است.

چندی قبل رسول دیناروند - رئیس سازمان غذا و دارو نیز عنوان کرده بود که برنج‌های آلوده به دلیل گذشت تاریخ مصرف و غیره ... در 5 انبار کشور پلمب شده است ولی مدرکی از خروج و استفاده از این نوع برنج‌ها در جامعه وجود ندارد و اگر کسانی چنین مدارکی دارند ارائه دهند. همچنین در این زمینه وزیر بهداشت نیز در مراسم آزمایشگاه‌های برتر عنوان کرده بود که برخی مواقع افشاگری‌ درباره تقلب مواد غذایی بیشتر تسویه حساب‌های شخصی و سیاسی است، کما اینکه بدترین راهزنی نیز تقلب در مواد غذایی و دارو است.

منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران