دیدبان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی

پلیس از جریمه کردن دیگران خوشحال نمی‌شود

پلیس از جریمه کردن دیگران خوشحال نمی‌شود

دیدبان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: جریمه رانندگان متخلف به عنوان یک ابزار بازدارنده می‌تواند در وقوع تصادفات نقش داشته باشد البته در کنار آن باید فرهنگسازی انجام شده و مردم نسبت به قوانین آگاه شوند.

 سردار تقی مهری در حاشیه دوره آموزشی مدیران اجرایی پلیس راه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پلیس هیچگاه دوست ندارد کسی را جریمه کند و ما از جریمه کردن دیگران خوشحال نمی‌شویم اما این اقدام در پیشگیری از حوادث و حفظ ایمنی شهروندان تاثیر گذار است.

وی افزود: بر اساس قانون هر سه سال یکبار رقم افزایش جرایم رانندگی بازنگری شده و مطابق با تورم افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: طبیعی است برای افرادی که با انجام تخلفات حادثه ‌ساز جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، محرومیت‌های اجتماعی وجود داشته باشد، ضمن آنکه باید برای افرادی که باعث مرگ فردی در حادثه رانندگی می‌شوند نیز مجازات سنگین اعمال شود.

این مسوول درباره میزان جرایم رانندگی در شش ماهه امسال و مبلغ واریزی به خزانه دولت توضیح داد: آمارهای ما نشان می‌دهد که در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اعمال قانون خودروها و رانندگان متخلف 10 درصد کاهش داشته است، اما در مورد مبلغ واریزی به خزانه دولت که از محل درآمدهای جرایم رانندگی بوده است شاهد افزایشی حدود 10 درصدی هستیم.

وی درباره علت چرایی افزایش مبلغ واریزی در مقابل کاهش قانون گفت: ممکن است که فردی درسال قبل یا حتی دو سال گذشته جریمه شده اما جریمه‌اش را در شش ماهه امسال پرداخت کرده باشد .

منبع:افکار

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران