دیدبان
با توجه به حضور در فتنه 88

نه انصاری را ببخشید نه فراموشش کنید

نه انصاری را ببخشید نه فراموشش کنید

دیدبان:  کمتر کسی است که نداند مجید انصاری در راهپیمایی 25 خرداد نقش و حضوری فعال داشت.

وی در این روز نه تنها در راهپیمایی غیر قانونی شرکت بلکه سخنرانی هم کرد،انصاری در این سخنرانی سعی کرد با ذکر تخلف گسترده در انتخابات و آوردن نام سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی و اعلام اینکه آنها در بین جمعیت راهپیمایی کنندگان حضور دارند، راهپیمایی کنندگان را تحریک و تهیج کند.

در ابتدای دولت روحانی بحث معاونت پارلمانی انصاری که مطرح شد، برخی نمایندگان به دلیل حضور وی در فتنه سال 88 مخالف بودند اما در نهایت وی بعنوان معاون پارلمانی منصوب شد.اما انصاری هیچ وقت از این رفتار فتنه گرایانه خود، نه ابراز پشیمانی کرد و نه عذر خواهی.

خیلی افراد با سابقه تر، مهمتر و مسئول تر از انصاری بودند که در ابتدا حامی میرحسین موسوی بودند، در ستاد تبلیغاتی وی فعال بودند و حتی به وی رای دادند اما وقتی رای نیاورد، نه تنها مثل انصاری در راهپیمایی های غیر قانونی شرکت و سخنرانی نکرده و دست به کارهای غیر قانونی نزدند، بلکه با شروع شدن فتنه گری بلا فاصله از وی اعلام برائت کرده و اعلام کردند که تا روز انتخابات با میر حسین موسوی بوده و بعد از این رفتار و اقدامات فتنه گری را قبول ندارند.

نمونه بارز آن سید رضا اکرمی نماینده وقت تهران در مجلس هشتم در زمان انتخابات بود که برای میرحسین ستاد تشکیل داد.

سوابق سیاسی و فرهنگی اکرمی که پنج دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده از انصاری بیشتر هم است. حتی در دولت روحانی هم رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری شد.

اکرمی از اولین حامیان موسوی بود که نسبت به اقدامات وی اعلام برائت کرد و حتی زمانی که در دولت روحانی مسئولیت گرفته بود هم به صراحت مواضع ضد فتنه گری خود را اعلام می داشت و تاکید کرد که «حصر موسوی  قانونی و شرعی است».

اما دریغ از یک موضع ضد فتنه گری انصاری تا به امروز. جالب تر اینکه وی بجای ابراز ندامت از نقش فعال خود در فتنه سال 88، مطالب باز گو شده از سوی سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده وقت نیروی انتظامی را تکذیب می کند.

انصاری با تکذیب مطالب در خصوص فتنه سال 88، در واقع می خواهد بگوید که اتفاقات آن سال را هنوز قبول و اعتقاد دارد چرا که وی حاضر نیست فتنه را زیر سوال ببرد پس مجبور است انکار و تکذیب کند و در واقع وی می خواهد بگوید فتنه را قبول ندارد.

اما انصاری تنها فعال فتنه است که بدون عذرخواهی و ابراز ندامت از فتنه در رسانه ملی حاضر می شود.

جالب اینجاست که صداوسیما چند بار از جمله در 26 آذر ماه امسال در گفت و گوی ویژه خبری که در خصوص تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی بود، با وی ارتباط تلفنی برقرار کرد و بصورت زنده سخنان وی از تلویزیون پخش شد.

در هر حال مجید انصاری نقش فعالی در فتنه داشت و شورای نگهبان در بررسی صلاحیت وی در انتخابات حتما آنرا مد نظر خواهد داشت.

خواست مردم از شورای نگهبان و رسانه ملی این است که انصاری را نه ببخشند و نه فراموش کنند آنرا.

در فیلم ویدئویی که از راهپیمایی 25 خرداد سال 88 توسط یکی از فعالان فتنه 88 گرفته شده انصاری عضو موثر مجمع روحانیون مبارز در اجتماع میدان آزادی می گوید : هم اکنون آقای موسوی در داخل جمعیت است و جمعیت اینقدر زیاد است که نمی تواند بیاید.

در همین حال یکی از راهپیمایان از حضور سید محمد خاتمی سوال می کند که انصاری ضمن تائید حضور وی تاکید می کند: آقای خاتمی و موسوی هر دو در داخل جمعیت هستند.

بنابر این گزارش، یکی دیگر از حاضران از مجید انصاری سوال می کند " نتیجه حرکت مردم چه می شود؟ "؛ که انصاری پاسخ می دهد: ما با همه توان ایستاده ایم و پرونده ای از تخلفات را آماده کردیم و این پرونده تحویل شورای نگهبان شده است.

وی می گوید : من و آقای محتشمی پور (رئیس ستاد صیانت از آرا موسوی) پیگیر هستیم؛ تا آخر هم ایستاده ایم؛ هم آقای موسوی و هم ما تا آخر ایستاده ایم تا انشاالله حق شما را هرجوری هست بگیریم.

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی، مرداد امسال در مصاحبه‌ای تفصیلی با مجله رمز عبور و اخیرا در مصاحبه با روزنامه شرق اعلام کرد که «در جریان حوادث سال ٨٨ از مجمع به عنوان بلندگو برای اعلام مواضع استفاده می‌شد و اغلب بیانیه‌های‌شان را مجید انصاری  می‌نوشت و خودش به اسم آنها می‌داد و عملا مجمعی هم در کار نبود و خیلی‌وقت‌ها تشکیل هم نمی‌شد و امضا هم نمی‌کردند؛ ولی امضای‌شان بیرون می‌آمد».

انصاری این مطالب را تکذیب کرد.

 

منیع:افکار

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن