دیدبان

خسروپناه: نباید کله‌گنده‌ها رای بیاورند

خسروپناه: نباید کله‌گنده‌ها رای بیاورند

به گزارش دیدبان ، به نقل از خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام خسروپناه استاد حوزه و دانشگاه در مراسم هفتمین روز شهادت شیخ باقر نمر که به همت بسیج دانشجویی و بسیج طلاب بعدازظهر امروز در مسجد ارک تهران با حضور اقشار مردم و دانشجویان برگزار شد ضمن اشاره به آیاتی از سوره احزاب تصریح کرد: ویژگی مهم خدای سبحان این است که افراد صالحی در پیمان با خدای سبحان هستند کم نیستند افراد در تاریخ که پیمان خود را با خدا شکستند.
 
این استاد دانشگاه ضمن تاکید براینکه مومن واقعی کسی است که بر پیمانش پایدار است ادامه داد: مومنین پیمان را محکم می بندد و جان می دهند و منتظر عافیت خود در پیمان هستند و توفیق شهادت نصیبشان می شود آنچه که مهم است این است که پیمان را تغییر نمی دهد و محکم و صادقانه و استوار حفظ می کنند و اگر توفیق مجدد نصیبشان شود حیات مجدد نصیبشان می شود حیات مرگ نیست یک زندگی بالنده تری است.
 
وی با اشاره به اینکه شهدا نزد خداوند مرزوقند گفت: شهید را به این شهید می نامند که مومنان و حتی خدا شهید شاهد بر این دنیا و آن دنیا هستند و فرق شهید با مومنان دیگر در این است که هم در دنیا شاد است و هم در دنیای دیگر شاد باقی می ماند شهدا فرح و شاد هستند و نه تنها شاد هستند بلکه از این دنیا هم بروند شاد می روند و ملائک به استقبال آن ها می آیند.
خسروپناه ضمن اشاره به اینکه شهدا منتظر هستند تصریح کرد: شهدا منتظر کسانی هستند که همراه شهدا باشند انسان هایی که فکر می کنند شهادت مرگ بی محتوا است خودشان بی محتوا هستند شهادت مقام بسیار بالایی دارد.
وی ضمن اعلام این که این مجلس برای یک عالم فرزانه ای است که عمری در مکتب امام صادق درس خوانده و تدریس کرده خاطر نشان کرد: شیخ نمر می توانست بساط راحتی داشته باشد اما در متن جاهلیت رفت و خودش را در معرض خطر قرار داد زیرا به وظیفه خود عمل می کرد علما دو دسته هستند برخی از آن ها میثاق الهی را برای مردم آشکار می کنند و برخی کتمان میثاق الهی را می کنند.


این استاد دانشگاه ضمن یادآوری این که علمایی که با خدا پیمان بستند و پیمان شکنی نمی کنند میثاق الهی را برای مردم آشکار می کنند تصریح کرد: علمای واقعی کتمان نمی کننداما عده ای هستند که گمان می کنند که کتمان می کنند و بدترین مرض در جامعه مشکل دین فروشی است.
وی آیت الله شیخ نمر را عالمی که با خدا میثاق کرده بود دانست و گفت: شیخ نمر در عهد با خدا صادق بود و تا آخرین نفس جانش را در راه خدا قربانی کرد تا حقیقت و عدالت پنهان نماند.
این استاد حوزه با طرح این سوال که آیا شهید شیخ نمر توطئه کرده و یا تشکیلات مخفی راه انداخته بود بیان کرد: اصلا شیخ نمر به دنبال توطئه گری نبود در حالی که قطعا می توانست با مبارزان شیعه مذهب که در عربستان هم زاد هستند همکاری کنند و تشکیلات مسلحانه راه بیندازد اما این کار را نکرد و میثاق الهی آشکارا را به مردم معرفی کرد
 
خسروپناه با اشاره به اینکه شعارهای شیخ نمر همان شعارهای کنوانسیون های بین المللی است بیان داشت: جرم او فقط بیان عدالت و حقیقت بود گمان نکنید قاتل شیخ نمر فقط وهابیت است بلکه قاتل او هم وهابیت و هم صهیونیسم و هم آمریکایی هستند.
این استاد دانشگاه ضمن بیان اینکه کاری که دولت خبث عربستان کرد خوش رقصی میان اسرائیل و آمریکا بود گفت: صهیونیست ها از اسلام ناب احساس خطر می کنند صهیونیست ها و آمریکایی ها از یک انسان بی منطق و بی مغز احساس خطر نمی کنند آن ها از ولایت، ایمان، معنویت و عقلانیت می ترسند همان ویژگی هایی که در تشیع خالص و ناب وجود دارد.

این استاد حوزه در ادامه گفت: خون شهید روییده و درخت اسلام را آبیاری می کند قاتلان شیخ نمر گمان نکنند این جنایت آن ها را رها می کند این آتشی که برافروخت اول جان آن ها را خواهد گرفت.
خسروپناه با طرح این سوال که چرا این جنایت اتفاق افتاد گفت: وهابیت تهمت کفر و تکفیر به شیعیان می زنند و بعد دست به جنایت می زنند این جنایت نه اولین نه آخرین جنایت تکفیری ها است مشکل وهابیت مشکل فقدان عقلانیت ولایت و معنویت است برخی در کشور هستند که به علت فقدان رهبریت پشت به رهبری می کنند.

این استاد حوزه افزود: کسانی به بهانه عقلانیت ولایت را کنار می گذارند در حالی که عقلانیت چه طور زیستن را به ما یاد می دهد عقل و معنویت را باید با ولایت تجمیع کرد وهابیت دست نشانده انگلیس است.
وی شهید نمر را کسی دانست که با خدا پیمان بسته و به شهادت رسیده است بیان داشت: نفس یک سازمان بین المللی در طی شهادت شیخ نمر بیرون نمی آید.
خسروپناه با اشاره به فرمایش رهبری پس از شهادت شیخ نمر که فرمودند این خون اثر خود را خواهد گذاشت ادامه داد: این خون باعث بصیرت خواهد شد و مومن بی بصیرت مثل یک علف هرزی است که در بیابان بیرون آمده است.
این استاد دانشگاه در پایان ضمن بیان اینکه بصیرت در انتخابات خبرگان و مجلس باید نشان دهیم خاطر نشان کرد: انسان های شایسته و بایسته باید به مجلس بروند و مجالس شورای اسلامی و خبرگان را در دست بگیرند و به فکر مظلومان باشند نه انسان های کله گنده که به فکر منافع شرکت های خودشان باشند به مجلس بروند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن