دیدبان
آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

حمله به سفارت عربستان توسط نفوذی‌ ها صورت گرفت

حمله به سفارت عربستان توسط نفوذی‌ ها صورت گرفت

به گزارش دیدبان، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت جمعه در خطبه‌های اول نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران (18 دی‌ماه) که در مصلی تهران برگزار شد با اشاره به تمدن اسلام و حرکت اسلام و انبیا به این سمت، اظهار داشت: کلمه عباد الرحمن که در آیه 105 سوره انبیاء آمده است برنامه خداوند برای هدایت انسانهاست.

وی ادامه داد:دنیای اسلام و جوانان غربی که مخاطب دو نامه مقام معظم رهبری بودند بدانند"کلمه عباد الرحمن" به این معنا است که"رحمت" کلمه گران‌بها و با ارزش و قیمتی است و رشدها و تربیت ها برخاسته از "رحمانیت خداوند" است.

خطیب موقت جمعه افزود: اگر بشر از "رحمانیت" به درستی استفاده کند مشمول رحمت خداوند قرار می‌گیرد. اگر در همه امورات عبادالرحمن باشیم مورد توجه خداوند خواهیم بود. پیامبر(ص) در همه امورات خود اخلاق، معنویت و رحمانیت را پیش می‌گرفت.

آیت الله امامی در خطبه های دوم نماز ضمن محکوم کردن جنایت عربستان در به شهادت رساندن آیت‌الله شیخ نمرگفت:  پس از جنایات عربستان در کشتار مسلمانان در حادثه منا، صفوف در دنیا مشخص شد، برخی کشورهای مسلمان منطقه با کشتار حجاج با بی‌اعتنایی برخورد کردند.

وی ادامه داد: متأسفانه حکامی که در عربستان سعودی بر سر کار آمدند افرادی جوان و نادان هستند و با قساوت کامل قلب، بر امورات خود عمل می‌کنند، در حالی که گذشتگان سعودی این گونه آشکارا فعالیت نمی‌کردند.

خطیب موقت جمعه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید پرسید جنایاتی که در منطقه انجام می‌شود به دست چه کسانی است؟، تصریح کرد: حقیقت این است که این جنایاتی که علیه مسلمانان در جهان انجام می‌شود 3 رکن دارد، رکن اول برنامه‌ریزی این جنایات توسط اسرائیل است، حامی آن آمریکاست و عرستان سعودی نیز به عنوان رکن سوم سرمایه‌هایی را که برای تمام این جنایات هزینه می‌شود،متقبل می‌شود.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: متاسفانه عربستان از جنایات خود هیچ باکی ندارد و سوار بر موج ظلمات و بدون آنکه بفهمند چکار می کند دست به این جنایات زده است.

وی ضمن محکوم کردن هجوم به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد مقدس گفت: مقام معظم رهبری در واکنش به حمله به سفارت انگلیس فرمودند "این حمله هم جرم است و هم جنایت." حمله به سفارت عربستان توسط نفوذی‌ها صورت گرفت و افراد نادانی نیز همراه با آنها شدند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: باید برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران توجه داشت که چگونه حرکت کنیم. افرادی که به سفارت عربستان در تهران هجوم بردند مجرم هستند و همانگونه که دولت محترم، دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کردند باید مسببان این حادثه محکوم شوند. البته سعودی‌ها نیز به دنبال قطع رابطه با ایران بودند و کشورهایی که قطع رابطه کرده‌اند به ذلت می‌افتند.

امامی کاشانی افزود: جمهوری اسلامی با کیان، عظمت، ارتقاء علمی، اخلاقی، اجتماعی در دنیا شناخته شده است. در موضوع برجام نیز دشمن خیلی تلاش کرد تا آن را ناتمام بگذارد اما وزیر خارجه و تیم دیپلماسی ما زحمت کشیدند و با چه مشقت و خون دل‌هایی و البته با هدایت‌های مقام معظم رهبری برجام را به نقطه‌ای رساندند. دشمن سعی دارد موضوع برجام را با مصوبات خود در کنگره بر هم بزند.

وی گفت: اگر کسی که با عربستانی که اینگونه سقوط کرده و منزوی شده همکاری کند قطعا مورد لعنت دنیا قرار می‌گیرد. دنیا به جنایتکارانی مثل آمریکا، اسرائیل و عربستان که خون هزاران نفر بیگناه را به زمین می‌ریزد نفرین می‌فرستد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: اوضاعی که امروز در جهان شاهد آن هستیم و علیه مسلمانان کشتار راه انداخته‌اند در روایات پیش‌بینی شده بود و آمده که فتنه در دین در آخرالزمان صورت می‌گیرد.

امامی کاشانی تصریح کرد: دشمنان هرگونه که بتوانند علیه جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند بدون شک ولایت فقیه، انسجام علمی، وحدت، شخص ولی‌فقیه، مردم، در مقابل این شیطنت‌ها و خباثت‌ها می‌ایستند و ایستادگی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات‌های پیش رو مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر در داخل کشور دلخوری وجود دارد باید آن را کنار گذاشت و منسجم در انتخابات‌های آینده شرکت کرد. نباید نسبت به انتخابات بی‌تفاوت بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان تاکید کرد: کسی که نسبت به این نظام کوتاهی کند مورد لطف امام عصر قرار نمی‌گیرد و دست رحمت خدا بر سر او نیست.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن