دیدبان
اصفهانیان:مردم باید به عملکرد کفاشیان نمره بدهند

بالاترین رقم رشوه پیشنهادی به داور سابق فوتبال

بالاترین رقم رشوه پیشنهادی به داور سابق فوتبال

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، چهارشنبه هفته گذشته و با برگزاری جلسه هم‌اندیشی بین مسئولان فدراسیون فوتبال با رؤسای هیأت‌های استان‌های مختلف کشور، شایعات زیادی ایجاد شد مبنی بر اینکه رئیس فدراسیون فوتبال قصد دارد زمینه‌ها برای ماندن در سمت خود را به هر نحوی فراهم کرده و حتی عنوان شده در این راستا کارت هدایایی نیز به رؤسای هیأت‌ها برای حمایت‌ آنها از کفاشیان در انتخابات پیش‌رو، پرداخت شده است.

بر همین اساس و به بهانه شفاف‌سازی در خصوص این شایعات گفت و گویی را با فریدون اصفهانیان، رئیس هیأت فوتبال زنجان که اتفاقاً خود از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز محسوب می‌شود، انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

 ابتدا در خصوص جلسه هم‌اندیشی مسئولان فدراسیون فوتبال با رؤسای هیأت‌ها صحبت کنید؟ گفته می‌شود برگزاری این جلسه در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال کمی شائبه‌برانگیز است. حتی به اهدای کار‌ت‌های هدیه دو میلیونی نیز برخی افراد اشاره کرده‌ا‌ند.

خودتان می‌گویید شایعه، پس چطور توقع دارید من در مورد شایعات بخواهم پاسخگو باشم.

بحث اصلاح اساسنامه این روزها سروصدای زیادی برپا کرده است.

زمانی که دوستان به مقر فیفا در سوئیس رفته بودند برخی مسائل در آنجا مطرح شد و مقرر شد تا در برخی جمله‌بندی‌ها اصلاحات لازم به عمل بیاید و مطمئناً این طور نیست که کلیات اساسنامه بخواهد متحول شده و تغییر کند. البته در جلسه‌ای که به آن اشاره کردید در مورد اساسنامه هیأت‌های استان‌ها به بحث و بررسی پرداختیم و مواردی نیز مصوب شد. این مسائلی هم که به آن اشاره کردید مطمئناً در این جلسه وجود نداشت ضمن اینکه اگر هم باشد موضوع خاصی نیست و حق و حقوق هیأت‌هاست که حدود یک سال و چند ماه عقب افتاده بود.

در هر صورت هفته آینده مجمع فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و دو ماه دیگر هم شاهد برگزاری انتخابات هستیم.

الان گویا همه مشکلات فوتبال کشور رفع شده و فقط تنها مشکل، همین جلسه هیأت‌ها با مسئولان فدراسیون فوتبال است. در واقع انگار همه مسائل و مشکلات حل شده و فقط هیأت‌های استانی مانده است در حالی که هیأت‌های استانی بازوان فدراسیون فوتبال هستند و زحمات زیادی را بدون هیچ چشمداشتی متقبل می‌شوند. علاوه بر آن از هیچ حق و حقوقی هم برخوردار نیستند، حالا اگر بخواهد این صحبت‌ها هم مطرح شود که دیگر امر خوشایند و زیبنده‌ای نخواهد بود.

 به نظر شما این شیطنت‌ها در آستانه انتخابات چه معنایی دارد و جالب اینکه حتی بحث نظارت و بازرسی دفاتر ارکان فدراسیون فوتبال این روزها در رسانه‌ها مدام مطرح می‌شود.

به هر حال سازمان بازرسی بر تمام ارگان‌ها و نهادها نظارت دارد و این موضوع فقط مختص فدراسیون فوتبال و زیرمجموعه‌اش نیست. در مجموع اینکه مشکل خاصی وجود ندارد. سازمان بازرسی حتی هیأت‌های فوتبال و حتی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها را هم مورد بازرسی قرار می‌دهد.

 انتخابات فدراسیون فوتبال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من اگر انتخابات در فضای سالمی برگزار شود بالاخره آنهایی که رأی می‌دهند، خودشان عقل و منطق دارند و با توجه به داشته‌های هر فرد به او رأی می‌دهند. این طور نیست که اعضای مجمع بخواهند چشم بسته و به کسی که نمی‌شناسند رأی خود را ارائه دهند.

شما برای ریاست فدراسیون فوتبال یا هیأت رئیسه کاندید خواهید شد؟

برای ریاست خیر، اما در خصوص کاندید شدن برای هیأت رئیسه باید صبر کرد چون هنوز فرصت باقی مانده است.

 به عملکرد هشت ساله علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال چه نمره‌ای می‌دهید؟

ما عملکردمان را در هیأت رئیسه فوتبال شفاف ارائه می‌دهیم و این مردم هستند که باید به ما نمره بدهند در واقع عملکرد ما در هیأت رئیسه، عملکرد آقای کفاشیان در فدراسیون فوتبال است.

 دوباره به جلسه امروز چهارشنبه بازگردیم؛ شایعه شده بود که در آستانه این جلسه به رؤسای هیأت‌های فوتبالی استان‌های کشور و هر کدام ۲ میلیون تومان در قالب کارت هدیه اهدا شده است و جالب اینکه حتی برخی عنوان کردند که کفاشیان جلسات مخفیانه‌ای با برخی از این رؤسا برگزار کرده است.

ما که چنین چیزی ندیدیم و فکر هک نمی‌کنم این موضوعات صحت داشته باشد. درباره کارت هدیه ۲ میلیونی هم باید عنوان کنم که مگر ۲ میلیون تومان واقعاً چه ارزشی دارد؟ واقعاً ۲ میلیون تومان مبلغی است که بخواهند هیأت‌ها با این مبالغ خودشان را بفروشند؟! ما ۲۰۰ میلیون تومانش را نگرفتیم، اینکه دیگر ۲ میلیون تومان است.

در هر صورت منتقدان می‌گویند برگزاری این جلسه در آستانه انتخابات مشکوک بوده است.

این جلسه همه ساله برگزار می‌شود. شاید حتی پس از این هم جلسات این چنینی دیگری هم برگزار شود، بالاخره باید هیأت‌ها با فدراسیون فوتبال در ارتباط باشند.

مجادله لفظی مهدی تاج با برخی از رؤسای هیأت‌ها صحت دارد؟

واقعاً معنای این صحبت‌ها چیست؟ چه مجادله‌ای و جروبحثی صورت گرفته است که ما ندیده‌ایم؟! بحث در مورد ۲ درصدی بود که بابت تبلیغات محیطی قرار است به هیأت‌ها اختصاص پیدا کند که در این مورد حتی موافقت‌های لازم صورت گرفت.

 به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال موضع شما در خصوص جوسازی عربستانی‌ها علیه باشگاه ایرانی چیست؟

واقعیتش این است هجوم به سفارت عربستان اقدام درستی نبود اما اینکه عربستانی‌ها بخواهند این موضوع را دستاویز قرار داده و بگویند ما با باشگاه‌های ایرانی و حتی تیم ملی ایران بازی نمی‌کنیم اصلاً صحبت درست و منطقی نیست. در هر صورت فیفا و AFC برای خودشان ضوابط و مقررات دارند و این طور نیست که هر کشور ادعایی مطرح کرد آنها بخواهند زیر بار بروند.

 الان گفته می‌شود شاید میزبانی‌ها از ایران گرفته شود.

باید منتظر ماند تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد هر چند که این موارد هنوز در حد رسانه‌هاست و چیزی مکتوب به دست فدراسیون فوتبال و حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا نرسیده است.

 کفاشیان اعلام کرده بود که از نفوذم در AFC استفاده می‌کنم و اجازه نمی‌دهم که اقدامی علیه فوتبال ایران صورت بگیرد.

به هر حال این اتفاق رخ داده و عربستانی‌ها نیز ادعاهایی را مطرح کرده‌اند و فقط باید منتظر ماند.

قرار شده که ترکی به عنوان نماینده داوران در مجمع فدراسیون فوتبال حضور پیدا کند. آیا این موضوع با هماهنگی کمیته داوران بوده است؟

ما تا الان کسی را معرفی نکرده‌ایم و کمیته داوران هنوز در این مورد تصمیمی نگرفته است.

 البته گویا دپارتمان داوری ترکی را انتخاب کرده است؟

اشکالی ندارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن