دیدبان
با وجود شورای نگهبان و قانون مشکلی برای تائید صلاحیت‌ها وجود ندارد

آیت‌الله نوری‌همدانی: شورای نگهبان ضامنِ برگزاری انتخابات است

آیت‌الله نوری‌همدانی: شورای نگهبان ضامنِ برگزاری انتخابات است

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای هسته گزینش استان قم اظهار داشت: خداوند حیوانات را به‌گونه‌ای آفریده که براساس غرایزی که دارند، می‌توانند زندگی کرده و در برابر خطرات مقاومت کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: خداوند پیامبران و ائمه‌اطهار(ع) را برای راهنمایی انسان‌ها فرستاد تا راه حق را نشان داده و انسان‌ها را از راه و مسیر باطل نجات دهند و در مسیر و رضای الهی گام بردارند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به آیه ای از قرآن‌کریم بیان کرد: پیامبران به انسان‌ها تاکید کردند که طاغوت را بشناسند و تنها خداوند را عبادت کنند، در قرآن‌کریم 8 باربه طاغوت اشاره شده که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت مقابله با آن است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به ظلم پادشاهان سعودی در حق مردم این کشور عنوان کرد: کشورمان دارای قانون اساسی است که از کتاب سنت و اهل بیت (ع) گرفته شده اما در رژیم آل‌سعود این‌گونه نیست بلکه هرآن چه که شاهان این کشور به صلاحشان بوده در قانون آورده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی که جهان با آن روبه‌رو است، گفت: خداوند به انسان تاکید کرده که رفاه و ثروت باید در اختیار همگان باشد و به‌گونه‌ای نباشد که عده‌ای ثروتمند و گروه دیگر در فقر به‌سر ببرند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که رژیم آل‌سعود با آن روبه‌رو است آخوندهای درباری است، بیان کرد: حوزه‌های علمیه‌ای که در عربستان مشغول فعالیت هستند آخوندهای درباری را تربیت می‌کند که به‌وسیله پول نفت و گاز از گروهک‌های تروریستی نظیر داعش حمایت می‌کنند، تا مسلمانان را به‌جان یک دیگر بیندازند که به این وسیله آمریکا در آرامش باشد.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر رضای الهی بیان کرد: گروهی از مردم در زمان رسول خدا از طاغوت اجتناب کردند و راه پیامبر (ص) را دنبال کردند که عاقبت به خیر شدند و در مسیر رضای الهی گام برداشتند و گروه دوم که به مقابله با پیامبر (ص) پرداختند، سقوط کردند و نابود شدند.

وی با بیان اینکه جامعه باید با سنت‌های قرآن کریم آشنا باشد و بر‌اساس آن فعالیت کند، عنوان کرد: افرادی که در هسته گزینش فعالیت می‌کنند کار بسیار مهم و با اهمیتی دارند و باید با همه افراد به یک صورت رفتار کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه جامعه برای سعادتمندی باید از دستورات اهل بیت (ع) اطاعات کند، افزود: پس از قرآن هیچ کتابی به جامعیت نهج‌البلاغه وجود ندارد که جامعه اسلامی باید به آن توجه کرده و راه زندگی خود را به وسیله خطبه‌های آن تبیین کند.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: در اسلام پست و مقام‌ها وسیله‌ای برای خدمت به مردم است نه راه رسیدن به مقاصد دنیایی، افرادی که دارای مسئولیت هستند، باید در راستای رسیدن به حق و مقابله با باطل فعالیت کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به برگزاری انتخابات و لزوم باشکوه برگزار‌شدن آن عنوان کرد: انتخابات خبرگان‌رهبری و مجلس شورای اسلامی که امسال برگزار می‌شود، دارای شرایطی است که با وجود شورای نگهبان و قانون هیچ مشکلی برای تائید صلاحیت و برگزاری منظم انتخابات وجود ندارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن