دیدبان

اعتراضات ضد خشونت علیه زنان در شهر کلن آلمان

اعتراضات ضد خشونت علیه زنان در شهر کلن آلمان

به گزارش دیدبان به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، شب گذشته حدود 300 نفر جلوی کلیسای جامع شهر کلن آلمان ضد خشونت علیه زنان اعتراض کردند. معترضان به این ترتیب به خشونت و آزار جنسی گسترده علیه زنان درجشن های مربوط به شب سال نوی میلادی در شهر کلن و دیگر شهرهای آلمان واکنش نشان دادند.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود 250 تا 300 زن و مرد در اعتراضات شهر کلن شرکت کرده و خواستار احترام بیشتر به زنان و حمایت بهتر از آن ها در برابر خشونت شدند.

زنان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود خانم مرکل شما کجا هستید؟ چه می گویید؟ این ایجاد ترس می کند.

در جشن شب سال نوی میلادی ده ها زن در شهر کلن آلمان مورد آزار و اذیت جنسی و سرقت قرار گرفتند. ابعاد گسترده این حادثه در سراسر آلمان ترس و وحشت زیادی را ایجاد کرده است. بسیاری از وزرای آلمانی خواستار رسیدگی به این مسئله شده اند.

این حملات و آزارهای جنسی علیه زنان در اطراف ایستگاه مرکزی شهر کلن رخ داده است.

رسانه های آلمانی از وقوع حوادث مشابهی در دیگر شهرهای آلمان از جمله هامبورگ هم خبر داده اند که البته ظاهرا ابعاد این حادثه در شهر کلن بسیار گسترده تر و وحشتناک تر بوده است.

وزیر کشور آلمان این حملات و آزارهای جنسی علیه زنان را به عنوان اقدامی نفرت انگیز و غیر قابل قبول محکوم کرده و در عین حال تاکید کرد که این حادثه نباید منجر به این شود که ما پناهندگان را که برای کمک نزد ما آمده اند تحت سوء ظن عمومی قرار دهیم.

بر اساس اظهارات شاهدان و قربانیان این حادثه مهاجمان چهره هایی شبیه اتباع عرب یا شمال آفریقا داشته اند. به گفته رئیس پلیس شهر کلن مهاجمان حدود 1000 نفر مرد در سنین بین 15 تا 35 سال بوده اند که زنان را محاصره کرده مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده و از آن ها سرقت می کردند. یک مورد تجاوز هم گزارش شده است.

این انتقاد به پلیس شهر کلن وارد است که به صورت مناسب و سریع به این حادثه واکنش نشان نداده است.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم به خشونت و آزار جنسی علیه زنان در شهر کلن آلمان واکنش نشان داده و با ابراز خشم از این حادثه خواستار رسیدگی قانونی سریع و پاسخ قاطعانه به آن شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن