دیدبان

حذف انحلال سازمان حمایت از صنعت در برنامه ششم

 حذف انحلال سازمان حمایت از صنعت در برنامه ششم

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، سازمان مدیریت در پیش‌نویس لایحه برنامه ششم توسعه به دولت پیشنهاد انحلال سازمان حمایت را مطرح کرده بود که این موضوع در جلسه امروز هیات دولت مورد تصویب قرار نگرفت.

هیأت دولت در جلسه امروز خود بند 10 تبصره 9 لایحه برنامه ششم را حذف کرد. بر همین اساس انتزاع بازرگانی از وزارت صنعت و الحاق به وزارت اقتصاد وانحلال سازمان حمایت در برنامه ششم اجرایی نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، در بند 10 تبصره 9 لایحه پیشنهادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آمده بود: " به منظور تجمیع امور فرابخشی بازرگانی در دستگاه واحد تمامی مأموریت‌ها و وظایف مرتبط با بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی متنزع و به وزارت امور اقتصادی و دارایی ملحق می‌شود. در اجرای این بند می‌بایست اقدامات ذیل، حداکثر تا پایان سال اول برنامه انجام پذیرد"

الف-تشکیل سازمان‌ توسعه روابط اقتصادی خارجی از محل ادغام سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران.

ب-واگذاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی به بخش خصوصی.

ج-انحلال سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و انتقال وظایف حسابرسی آن سازمان به سازمان حسابرسی و سایر وظایف به اتحادیه‌ها و صنوف مربوط."

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن