دیدبان
فرهنگ عاشورا در میان شیعیان جهان زنده و پویا است

پیشنهاد آل‌سعود به شیخ نمر پیش از اعدام

پیشنهاد آل‌سعود به شیخ نمر پیش از اعدام

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام شیخ عبدالله دقاق پیش از ظهر امروز در جمع مردم اصفهان اظهار داشت: درود بر مردم ایران که حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر را محکوم کردند.

وی با بیان اینکه همه فتنه‌های جهان از سوی آل‌سعود است، تصریح کرد: انگلیس به همراه فرانسه نقشه کشید و به توافقی رسیدند که براساس آن کشورهای مسلمان به 33 کشور تقسیم شوند و میان این 33 کشور 2 کشور اسرائیل و عربستان را قرار داد، عربستانی که تا سال‌ها پیش به جزیره‌ العرب معروف بود.

این روحانی مبارز بحرینی افزود: انگلیس با پیشنهاد به آ‌ل‌سعود که جزیره العرب به عربستان سعودی تبدیل شد و از 100 سال پیش تاکنون آل‌سعود برنامه‌های انگلیس را در منطقه اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه انگیزه تشکیل آل سعود ایجاد فتنه بود، خاطرنشان کرد: تلاش آنان این بود که در برابر اهل تشیع و اهل تسنن تجمعی درست کنند و با همکاری بسیاری از کشورها تجمع تروریستی همانند داعش و القاعده را درست کردند.

دقاق با اشاره به قیام مردم بحرین گفت: عربستان زمانی که وارد بحرین شد بیش از 38 مسجد، هزاران کتاب ادعیه و بیش از 80 نسخه قرآن را به آتش کشیدند که سبب فرار هزاران نفر از بحرین شد اما شیعیان بحرین مأیوس نشدند و شعار هیهات منه الذله سر دادند.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله شیخ نمر تصریح کرد: هفته گذشته آل‌سعود پیشنهادی را به خانواده شهید نمر ارائه داد که اگر شیخ نمر از پادشاه عربستان یا خانواده ایشان عذرخواهی کند، بخشیده می‌شود و این جواب را از شیخ نمر شنیدند که "این ننگ را من و خانواده‌ام نمی‌پذیرند". روز اجرای حکم شیخ نمر فرمودند: "سال‌هاست که آرزوی شهادت داشتم که امروز این آرزو محقق می‌شودو." این نشان می‌دهد که فرهنگ شهادت و عاشورا در شیعیان جاری است.

این روحانی مبارز بحرینی با اشاره به اعتراضات مردم ایران نسبت به اعدام آیت‌الله نمر خاطرنشان کرد: از ملت شهید پرور ایران تشکر می‌کنم زیرا تجمع شما به گوش دنیا رسید و عربستان ناراحتی خود را از این تجمع با قطع روابط خود و هم‌پیمانانش با ایران نشان داد که این نشان از غیرت و تلاش ایرانیان دارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن