دیدبان

توضیح اژه‌ا‌ی درباره پرونده بقایی و زنجانی

توضیح اژه‌ا‌ی درباره پرونده بقایی و زنجانی

دیدبان: حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در نودمین نشست خبری خود با اهالی رسانه ضمن تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: آنچه این روزها توسط حکام جنایتکار آل‌سعود در منطقه می‌گذرد مایه تاسف شدید است. همه دنیا می‌بینند که حکام آل‌سعود ماه‌هاست بر سر مردم مظلوم یمن آتش ریخته و تمام زیرساخت‌های این کشور مظلوم را هدف قرار داده و تمامی کودکان، زنان و مردم یمن را به شهادت می‌رساند.

وی ادامه داد: حکام جنایتکار آل سعود با حمایت و پشتیبانی همه جانبه از داعش در اقداماتی که این گروه تکفیری ملحد انجام می‌دهند، شریک هستند.

سخنگوی دستگاه قضایی با اشاره به شهادت شیخ نمر گفت: رژیم آل سعود با به شهادت رساندن عالم بزرگوار شیخ نمر جنایت خود را به اوج رساند و این جنایت ها چیزی نیست که مسلمین عالم به راحتی از آن بگذرند، البته باید گفت آل سعود با به شهادت رساندن شیخ نمر زوال حتمی خود را رقم زد و با خشم مردم مسلمان روبرو خواهد شد و ان شاء الله امیدواریم در دنیا و آخرت به عذاب الهی گرفتار شوند.

محسنی اژه ای اظهار کرد: حکام آل سعود خارج از عقل اقدامی انجام می‌دهند که انتظاری از آن‌ها نیست، اما مایه تاسف سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر و مخالف اعدام است که در هیچ یک از جنایت ها اقدام درخوری در این رابطه انجام ندادند و در مورد اعدام اخیر شیخ نمر برخی ها فقط اعلام نگرانی کردند. با اینکه همه مسلمین چه در ایران و چه غیر ایران از اعمال جنایتکاران آل سعود ناراحت هستند و این عمل را محکوم کردند، اما ما در داخل کشور حتما باید اقداماتی که می خواهیم انجام دهیم مطابق با قانون انجام دهیم.

وی با اشاره به اقدام شب گذشته برخی از افراد نسبت به سفارت عربستان در ایران و کنسولگری عربستان در مشهد گفت: اقدامی که نسبت به سفارت عربستان صورت گرفت اقدامی خلاف قانون بود که بر همین اساس تعدای تحت تعقیب قرار گرفته و تعداد دیگر دستگیر شده و در حال حاضر بازداشت شدند و تعداد دیگر نیز در حال شناسایی هستند تا با آن‌ها برخورد شود.

آمادگی مراجع امنیتی، انتظامی و قضایی برای برخورد با هر جرم و تخلفی

محسنی اژه‌ای در ادامه با بیان اینکه کمتر از دو ماه دیگر دو انتخابات مهم در کشور برگزار می‌شود، گفت:‌ ان شاء الله این انتخابات همانند سنوات گذشته با شور و نشاط مردم و مشارکت حداکثری مردم که همیشه مورد تاکید رهبری بوده، برگزار شود. ان شاء الله همه افراد بر اساس قوانین، انصاف و حق الناس بودن در مسیر انتخابات حرکت کنند تا در کمال امنیت و آرامش این انتخابات برگزار شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی در رابطه با این موضوع با یکدیگر هماهنگ هستند و آمادگی لازم را دارند که با هر نوع جرم و تخلفی چه در فضای مجازی و چه در فضای غیرمجازی برخورد کنند و تذکر دهند.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد:‌ متاسفانه کسانی از اهل فتنه سال 88 مجدد فعالیت‌های غیرقانونی و تخریبی خود را شروع کرده بودند که برخی از این افراد احضار شدند و از آن‌ها تحقیق و بازجویی در رده‌های مختلف انجام شد و به آن‌ها یادآوری شد که اگر به کارهای خود ادامه دهند برخورد شدیدتری با آن‌ها انجام می‌شود، اما در حال حاضر این افراد با قرار نسبتا خفیفی آزاد شدند و بازداشت نیستند. این موضوع یادآوری برای آن‌ها بود که اگر بخواهند اقدامات غیرقانونی خودشان در حمایت از فتنه و فتنه گری را ادامه دهند حتما برخورد شدیدتری با آن‌ها خواهد شد. امیدواریم همه رسانه‌ها نیز این موارد را رعایت کنند.

سخنگوی دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: از نیروی انتظامی به دلیل برخوردهای جدی و برنامه ریزی خود نسبت به مجرمین خطرناک تشکر می‌شود که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نیروی انتظامی اقدامات خوبی در این راستا داشته است.

وی افزود: با هماهنگی دادسراها در تهران و مراکز استان ها با کسانی که در فضای مجازی اقدامی علیه امنیت و آرامش انجام می‌دهند، برخورد می‌شود.

وی در رابطه با ساماندهی موسسات پولی و بانکی در جهت منافع مردم گفت: دولت، بانک مرکزی، دستگاه نظارتی و قوه قضاییه نسبت به این موضوع به صورت جدی ورود پیدا کردند که موسسات در جهت منافع کشور قدم بردارند؛ لذا از مردم خواهش می‌کنم که این اعتماد را نسبت به مسئولان داشته باشند و همچنین سعی کنند دقت لازم در زمان انجام سپرده گذاری ها داشته باشند.

 

منبع:ایسنا

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران