دیدبان

جهانگیری:با یارانه دنبال محبوبیت بودند نه اقتصاد

جهانگیری:با یارانه دنبال محبوبیت بودند نه اقتصاد

دیدبان: معاون اول رئیس جمهور گفت: پرداخت یارانه نقدی با استدلال اقتصادی نبوده بلکه با استدلال اجتماعی بوده و جز اینکه به دنبال افزایش محبوبیتشان بودند، دستاورد دیگری نداشتند.
اسحاق جهانگیری در نشست مشترک با مدیران ارشد وزارت نیرو اظهار داشت: دو امتیاز ایران همواره بر ضعف عملکرد مدیران سیاسی کشور سرپوش می‌گذارد.

وی افزود: یکی از امتیازات منابع نفتی است که هرگاه نتوانستیم کشور را به خوبی مدیریت کنیم از این منابع بیشتر هزینه کرده‌ایم و اگر این منابع را در اختیار نداشتیم ببینید که چه میزان حجم سرمایه گذاری سودده شاید چندین هزار میلیارد تومان باید انجام می‌شد و از این سرمایه گذاری‌ها دولت مالیات می‌گرفت تا بتوانیم کشور را مدیریت کنیم

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: مورد دیگر توان کارشناسی ایران است که در وزارتخانه‌های مختلف شاهد کار کارشناسی دلسوزانه کارشناسان بدنه دولت هستیم.

جهانگیری اذعان داشت: زمانیکه سازمان مدیریت منحل شد با وجود اینکه سمتی یا پستی نداشتم به دلیل آنکه در خصوص ماهیت این سازمان مطلع بودم مصاحبه‌هایی انجام دادم و مقالاتی نوشتم و از این کار انتقاد کردم. چرا که با تمامی نقدهایی که به سازمان مدیریت وارد است، اکنون وجود دارد و در گذشته وجود داشت این سازمان یک سازمان کارشناسی کشور است که همواره در مقابل تمامی فشارهای سیاسی موضع کارشناسی خود را حفظ کرده؛ از این رو برخی آن را مزاحم می‌دانستند. چرا که همواره با پاسخ‌های کارشناسی مقابل دستورهای سیاسی مقاومت می‌کرد.

وی در خصوص اهداف خود از برگزاری جلسات با وزارتخانه‌ها گفت: مسئله مهمی که موجب شده این جلسه برگزار شود و از این پس جلساتی را با وزارتخانه‌های مختلف دولت داشته باشم بحث اقتصاد مقاومتی است که دولت در اجرای آن بسیار مصمم است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در شورای اقتصاد مجموعه طرح‌هایی به تصویب رسید و اخیراً برنامه‌هایی 11 گانه‌ای تدوین شده تا آن طرح‌هایی که در شورای عالی اقتصاد تصویب شده بود و مقام معظم رهبری نیز نظر مساعدی نسبت به اجرای آن طرح‌ها دارند در قالب این 11 برنامه که هر کدام متولی مخصوص خود و دستگاه‌های همکار مشخصی دارند اجرایی شود.

جهانگیری گفت: در خصوص وزارت نیرو نیز پس از این جلسه ارزیابی‌های دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی را در خصوص میزان پیشرفت وزارت نیرو در طرح‌های مربوط به خود با محوریت سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی به وزیر نیرو می‌دهم تا ایشان بخش‌های مربوطه را به سازمان‌های ذی ربط ارجاع دهند؛ وزارت نیرو در برخی از برنامه‌ها عملکرد خوبی داشت اما در برخی نیز نسبت به اهداف از پیش تعیین شده عقب است.

وی با اشاره به خشکسالی مستمر 15 ساله ایران گفت: باید دغدغه آب که دغدغه جدی دولت است، به طور کامل و بدون هیچگونه کتمان حقایق به مردم منتقل شود چرا که هرجا ما موفقیتی در رفع دغدغه‌ها و اجرای پروژه‌ها داشتیم با همکاری مردم این موفقیت به دست آمده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: باید وزارت نیرو در اعمال مدیریت منابع آب کمترین گذشت را نداشته باشد وبه صورت قاطع عمل کند اما ممکن است در برخی موارد از سوی دستگاه‌های بالاتر از وزارت نیرو به خاطر مسائل سیاسی یا اجتماعی از وزارت نیرو بخواهندکه حرکت خود را کندتر کند یا از سخت گیری کمتری استفاده کند. اما وزارت نیرو در مجموع نباید از موضع کارشناسی‌اش عقب نشینی کند.

جهانگیری با بیان اینکه مشکلات جدی پیش روی بخش آب کشور است، اذعان داشت: در گزارشی که اخیراً به دست بنده رسید آبرسانی به 6 هزار و 600 که به منابع آبی مناسب دسترسی ندارند با تانکر انجام می‌شود درحالیکه میزان مصرف آب در دیگر بخش‌های کشور بسیار بالا است؛ وزارت نیرو باید برای مصرف آب کشور سیاست‌هایی بگذارد که تمام دستگاه‌ها ملزم به رعایت این سیاست‌ها باشند همانگونه که وزارت صنعت در بخش صنعت سیاستگذاری می‌کند و سایر دستگاه‌ها پیرو ان سیاستگذاری حرکت می‌کنند.

 

منبع:تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن