دیدبان
رجبی دوانی:

امت اسلام تا وقتی تبدیل به حزب‌ الله نشوند، ارزشی ندارند

امت اسلام تا وقتی تبدیل به حزب‌ الله نشوند، ارزشی ندارند

دیدبان: محمدحسین رجبی دوانی ظهر امروز در آیین گرامی‌داشت حماسه 9 دی، اظهار داشت: یوم‌الله 9 دی سالروز تجلی و بصیرت بزرگ مردم، شریف، انقلابی و ولایی ایران اسلامی است.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) تهران گفت: در فتنه 88 برنامه بزرگ دشمنان اسلام به سرکردگی استکبار جهانی از طریق خائنان داخلی عمود خیمه انقلاب بود که اصل ولایت‌فقیه را نشانه رفته بودند.

وی به جایگاه ولایت در اعتقادات مردم اشاره کرد و افزود: ولایت یک موهبت بزرگی است که اسلام به جامعه بشری عرضه داشت، به نوعی که ولایت مساوی با حکومت و سلطنت نیست بلکه ولایت بسیار فراتر از حکومت و سلطنت است.

رجبی دوانی ادامه داد: با ولایت وحدت ایجاد می‌شود، به گونه‌‌ای که در پرتو ولایت‌فقیه است که وحدت پدید می‌آید، در واقع محوریت جامعه اسلامی وحدت و اتحاد است.

وی اضافه کرد: اکثر کسانی که به پیامبر ایمان آورده بودند مرتد و از دین خارج شدند چون مردم به سفارش پیغمبر درباره ولایت امیرالمؤمنین (ع) عمل نکردند و دچار این بدبختی شدند.

وی افزود: حکومت کردن بر مردم متعلق به صاحب‌ولایت است در صورتی‌که مردم باید دنباله‌روی ولایت باشند و هیچ‌چیز نباید بر اسلام و مسلمانان برتری پیدا کند.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) تهران گفت: با ولایت امت اسلام تبدیل به حزب‌الله می‌شود و هنگامی‌که حزب‌الله شود هیچ دشمنی نمی‌تواند در برابر او قد علم کند و همیشه پیروز خواهد بود.

وی بیان داشت: امت اسلام فی‌نفسه ارزشی ندارد یعنی امروز امت اسلام مانند آل‌سعود، داعش پلید، جنایتکاران تکفیری، حکومت اردن، مراکش و... جزء امت اسلام محسوب می‌شوند اما وقتی تبدیل به حزب‌الله نشوند، ارزشی ندارند.

رجبی دوانی خاطرنشان کرد: با خیانتی که بعد از پیامبر شد نگذاشتند ولایت اهل‌ بیت (ع) باعث نجات بشریت شود.

وی افزود: از منظر فقه شیعه هیچ‌کس در زمان غیبت حق حکومت بر مردم ندارد جز نایب امام زمان(عج)، یعنی ولایت‌فقیه و هر کس دیگر ولو اینکه شیعه هم باشد و بخواهد خدمت کند و عادلانه هم حکومت کند اگر ولایت‌فقیه نداشته باشد حاکم جور حساب می‌شود و حکومتش باطل است.

این استاد دانشگاه با اشاره به عمق فاجعه 88 افزود: فتنه‌گران در فتنه 88 عظیم‌ترین گناه مرتکب شدند و بزرگ‌ترین خیانتی که انجام دادند این بود که اصل ولایت‌فقیه را هدف قرار داده بودند و با دروغ بزرگ تقلب در انتخابات ستون خیمه انقلاب (ولایت‌فقیه) را هدف قرار دادند.

وی اضافه کرد: کاندیدای ناکام فتنه‌گر در مصاحبه با مجله آمریکایی گفته بود که کار ما این است ولایت‌فقیه را در فشار قرار دهیم و او را مجبور کنیم تا به خواسته‌های ما تن دهد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) تهران گفت: فتنه‌گران در سال 88 به دنبال فروپاشی اصل نظام بودند و انتخابات یک بهانه بیش نبود.

وی با اشاره به اینکه رهبری یک‌تنه در برابر موج عظیم فتنه ایستادگی کرد، اضافه کرد: کسانی که در برابر فتنه 88 سکوت کردند گناه عظیمی مرتکب شدند و دوستان باسابقه رهبری به ایشان خیانت کردند و پشت رهبری را نه‌تنها خالی بلکه با نوشتن نامه جسارت‌آمیز بدون سلام، ایشان را تهدید کردند که اگر حرف ما عملی نشود کشور دچار آشوب خواهد شد.

رجبی دوانی افزود: ولایت است که 36 سال کشور را در برابر تمام تهاجمات، فتنه‌ها، خیانت‌ها و ... حفظ کرد و اگر ولایت حاکم نبود کشور از هم‌پاشیده بود.

رجبی دوانی تصریح کرد: رهبری مقام معظم رهبری بعد از حضرت امام (ره) از عنایات امام زمان (عج) به‌نظام بود.

بر اساس این گزارش، مردم ولایتمدار شهر خورموج با شعارهای «خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است»، «ما همه عمار توایم خامنه‌ای گوش به فرمان توایم خامنه‌ای»، «این‌همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است»، «ملت ما بیدار است از فتنه‌گر بیزار است» و «ما اهل کوفه نیستیم حسین تنها بماند، مگر امت بمیرد علی تنها بماند»، این همایش بزرگ را پایان دادند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن