دیدبان

حدادعادل:از هیچ رد صلاحیتی استقبال نمی کنیم

حدادعادل:از هیچ رد صلاحیتی استقبال نمی کنیم

دیدبان: غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در اولین نشست خبری با تبریک ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، اظهار کرد: در برگزاری این نشست خبری باید توجه کنیم که هنوز تبلیغات رسمی انتخاباتی آغاز نشده است و ما تا تبلیغات انتخاباتی فاصله داریم؛ بنابراین در این مصاحبه قصد تبلیغ نامزد خاصی وجود ندارد و گفتگوی ما مربوط به فعالیت‌های عمومی انتخابات می شود که بخشی از آن را اصولگرایان بر عهده دارند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به انتقادات احمد توکلی از اظهارات آیت الله جنتی و هشداری که شما از تشکیل مجلس ششم دادید، آیا از رد صلاحیت اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان استقبال می کنید یا خیر؟ تصریح کرد: به طور کلی ما از هیچ رد صلاحیتی استقبال نمی کنیم و در انتخابات رد صلاحیت را اصل قرار ندادیم.

وی ادامه داد: قانون انتخابات اجازه ثبت نام به هر کسی را می دهد و قبول دارید ممکن است کسانی شرکت کنند که به دلایلی صلاحیت نداشته باشند. بنابراین با توجه به قانون انتخابات رد صلاحیت یک امر طبیعی است و نکته ای که آقای توکلی گفته اند از سر دلسوزی و شورای نگهبان را به انصاف دعوت کرده است.

حدادعادل گفت: شورای نگهبان هم قاعدتا همین روش را خواهد داشت و در چارچوب قانون، کار خود را انجام می دهد زیرا قانون اسکلت ساختمان کار سیاسی و دستور زبان مفاهمه سیاسی است. قانون همواره باید محترم شمرده شود. در فتنه ۸۸ هم رهبر معظم انقلاب از آغاز تا پایان همواره همگان را به تبعیت از قانون فرامی خواندند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران نامه ای به هاشمی رفسنجانی داده است و وی را با آیت‌الله منتظری و سرنوشت او مقایسه کرده، آیا شما با این نوع برخورد با رقیب موافق هستید یا خیر؟ اظهار کرد: آقای هاشمی یک نظراتی دارند و دیدگاه های خود را هم اظهار می کنند و وقتی هم کسی اظهارنظر می کند باید انتظار داشته باشد که دیگری هم نظر خودش را بدهد و نقد کند.

وی افزود: من نامه آقای فدایی به هاشمی رفسنجانی را نقد یک اظهارنظر در عالم سیاست می دانم و اگر این نقدها محترمانه و منطقی باشد، کشور از آنها آسیب نمی بیند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه علت نیامدن لاریجانی در شورای ائتلاف اصولگرایان چیست و در نهایت مسیر شورای ائتلاف به سمت جبهه پایداری خواهد بود یا لاریجانی؟ توضیح داد: رئیس قوه به اعتبار جایگاه، مسئولیت و اشتغالاتی که دارد، معمولا در این نوع فعالیت ها شخصا حضور پیدا نمی کند.

 

منبع:مهر

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن