دیدبان

آقای وزیــــر!!کدام انحطاط؟!

آقای وزیــــر!!کدام انحطاط؟!

دیدبان

دیدیم آقای وزیرِ به اصطلاح ارشاد گفته که دچار انحطاط اخلاقی شده‌ایم. متاسفانه ایشان در بیانات خود یک بلانسبت هم نگفتند که فکر کنیم با ما نبوده. حالا سوال ما از ایشان این است که چه‌طور به این نتیجه رسیدند؟ آیا به سیاست ما نگاه کردند و امر بر ایشان مشتبه شد که دچار انحطاط اخلاقی شده‌ایم؟ اگر جواب مثبت است به کجای سیاست و رسانه‌های ما نگاه کردند؟ مثلا وقتی آن روزنامه عریض و دلسوز بدون برگزاری دادگاه می‌گوید فلانی چمدان پول از غرب گرفته این یعنی انحطاط اخلاقی؟ خب این روزنامه که از خودش در نمی‌آورد، صد‌ها سند غیرقابل انکار در دست دارد. شما خودت صد‌ها سند غیرقابل انکار در دست داشته باشی منتظر دادگاه می‌مانی؟ اصلا این کار اخلاقی است؟ خیر. یا آن هفته نامه بسیار دلسوز و متعهد که اسمش خیلی سخت است، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور را جوری توصیف می‌کند که آدم فکر می‌کند در حال خواندن گزارشی از حرکات انفرادی دوست عزیزمان الکسیس سانچز است، آیا این انحطاط اخلاقی است؟ یا انحطاط ورزشی است؟

حالا بگوییم آقای وزیر ارشاد سیاست را مدنظر نداشتند، آیا از جامعه ما اینطور بر می‌آید که رو به انحطاط اخلاقی هستیم؟ آیا آن دسته از جوانان ما که عمل خیر «محبت کن و در رو» را انجام می‌دهند مصداق انحطاط هستند؟ این بیچاره‌ها اسمشان بد در رفته، درواقع بعد از مهرورزی به صورت زیرپوستی صحنه را ترک می‌کنند که یک موقع خدای نکرده ریا نشود. حالا بعضی‌ها می‌گویند کلاهبرداری و ارتشاء و اختلاس هم در جامعه زیاد شده که این ربطی به اخلاقیات ندارد و به اقتصاد مربوط می‌شود. آقای وزیر! این انحطاط اخلاقی را از کجا در آوردید؟ فضای مجازی؟ شایعه‌سازان؟ ما اصلا چیزی به اسم شایعه ساز نداریم. فقط یک سری انسان مهربان نگران هنرمندان کشورشان هستند. بطور مثال الان یک سری بیست سال است نگران آقای محمدعلی کشاورز هستند و هر ماه برای شادی روحشان دعا می‌کنند و می‌گویند این پیام را پخش کنید تا روح این هنرمند بزرگ بیشتر در آرامش باشه. خب این‌ها نگرانند. هنرمند هم که می‌رود بیمارستان این‌ها که در جریان روند درمان نیستند، لاجرم فرض را بر این می‌گذارند که طرف مرده، بعدا که خبر می‌رسد طرف نمرده خوشحالی زاید‌الوصفی آن‌ها و جامعه را فرا می‌گیرد و باعث می‌شود که قدر هنرمندانمان را بیشتر بدانیم! خب نگران هنرمند‌ند. حتی نگران مهناز افشار که چندی پیش مورد هجوم اراذل و اوباش قرار گرفت و متاسفانه بعدا معلوم شد عکس مربوط به فیلم متروپل بوده! انگار ما مسخره‌ایم. این سکانس‌های خطرناک را می‌گیرند و با احساسات شایعه‌سازان بازی می‌کنند.

حالا جدا از این افراد که نگران خود هنرمند‌ند یک سری افراد در اینستاگرام نگران خانواده و اقوام هنرمندند. این‌ها واقعا طلایه‌داران اخلاق و جوانمردی در جامعه امروز ما هستند. عموما هم دلشان شور می‌زند و به دنبال این هستند که ببیند اقوام طرف مقابل یا هنرمند مربوطه دیشب به خانه رسیده یا نه. با این شرایط واقعا چگونه می‌توان صحبت‌های پر از سیاه‌نمایی وزیر ارشاد را پذیرفت؟ آیا مجلس محترم هنوز هم لزومی برای استیضاح ایشان نمی‌بیند؟ باید منتظر ماند و دید!

 

آیدین سیارسریع

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن