دیدبان

تقدیر محمود عباس از شاه سعودی +عکس

تقدیر محمود عباس از شاه سعودی +عکس

دیدبان: پادشاه رژیم سعودی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ریاض دیدار و آخرین تحولات مربوط به مسأله فلسطین را بررسی کردند.

بنا بر خبر منتشر شده در خبرگزاری رسمی عربستان، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی طی ضیافت ناهاری که به افتخار «محمود عباس» رئیس دولت فلسطین در کاخ خود در ریاض برگزار کرده بود، با وی دیدار و گفتگو کرد.

پادشاه سعودی در این دیدار تاکید کرد موضع عربستان در رابطه با فلسطین و حق مشروع مردم این کشور در ایجاد یک دولت مستقل به پایتختی قدس ثابت است.

محمود عباس نیز در این ضیافت نشان عالی دولت فلسطین که بالا‌ترین نشان افتخار این کشور است را برای یاری و حمایت پادشاه عربستان از ملت فلسطین به وی اهدا کرد.

طرفین در دیدار خود تقویت همکاری دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین قبلا از ائتلاف موسوم به ائتلاف اسلامی سعودی استقبال و مشارکت خود در آن را اعلام کرده بود.

تشکیلات خودگردان همچنین تاکید کرد که مشارکت فلسطین در این ائتلاف پس از مشورت با عربستان صورت گرفته و دلیل آن هم اهمیت تحقق امنیت و ثبات ملت‌های عربی و اسلامی است.

این درحالی است که افرادی همچون «خالد برکات» رهبری در جبهه مردمی برای آزادی فلسطین شرکت در این ائتلاف را مضحکانه خوانده وت صریح کرده است که فلسطینیان با این طرح موافق نیستند.

برکات افزود: مردم فلسطین نقش تخریبی آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در یمن، سوریه، عراق و بقیه کشورهای منطقه را درک می‌کنند.

وی افزود: عربستان سعودی آخرین طرفی است که باید درباره مبارزه با تروریسم صحبت کند.

عربستان سعودی یکی از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی در منطقه است و کنفرانس اخیر موسوم به معارضان سوریه در ریاض که با حضور گروه‌های تروریستی برگزار شده بود گوشه‌ای از حمایت‌های این کشور از تروریسم را نشان می‌دهد.

این کشور ازحدود نه ماه قبل به بهانه بازگرداندن مشروعیت به نمایندگی «عبدر به منصور هادی» رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن تجاوز خود به این کشور را آغاز کرده است که در طول این ۹ ماه علاوه بر تخریب زیرساخت‌های حیاتی یمن و آواره شدن میلیون‌ها تن و کشته شدن بیش از ۷ هزار نفر هیچ دستاوردی کسب نکرده است.

 

 

 

منبع:فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن