دیدبان

ریش گرو گذاشتن کری چقدر می ارزد؟!

ریش گرو گذاشتن کری چقدر می ارزد؟!

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران گفته می شود سناتورهای آمریکایی در حال بررسی تمدید بسته تحریم‌ها ضد ایران هستند که قرار است سال آینده منقضی شود. این قانون تحریم‌ها که به " قانون تحریم‌های ایران " معروف است، شامل مفادی است که برنامه هسته‌ای ایران و نیز موشک‌های بالستیک و بخش انرژی این کشور را هدف قرار خواهد داد.
 

سناتور "بن کاردین" از اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیش از شروع تعطیلات کنگره در مصاحبه با نشریه هیل گفت، فکر می‌کنم کنگره احتمالا سال آینده اقدامی را در این خصوص صورت دهد.
 
وی افزود، سناتورها گفتند در حال بررسی تمدید قانون تحریم‌های ایران در ماه‌های آتی هستند. سناتور کریس کانز اوایل این ماه در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت بسیاری از اعضای کنگره ازسرگیری فوری قانون تحریم های ایران را درخواست خواهند کرد. اما زمان مطرح شدن چنین درخواستی ممکن است با « روز اجرا » موافقتنامه هسته ای ایران همزمان و باعث شود دولت در تلاش برای لغو تحریم ها ضد ایران که قانونگذاران آمریکایی به دنبال تمدید آنها هستند، با شرایطی سختی روبرو خواهد شد.

چینی بند زن تحریم‌ها فعال شد/ وقتی پای یک نامه در میان است
 
طرفداران تمدید قانون تحریم‌های ایران می‌گویند این کار برای آنکه دولت‌های آینده آمریکا توانایی داشته باشند در صورت نقض موافقتنامه از سوی این کشور تحریم‌ها را بازگردانند، ضروری است، آنها می گویند دو آزمایش موشکی تازه ایران تاکیدی بر این نگرانی است که ایران ممکن است سعی در فریبکاری در اجرای موافقتنامه هسته‌ای داشته باشد.



اعمال تحریم بدون هیچ اقدام منفی از سوی ایران بدون شک توطئه علیه ایران در روز روشن است و اگر آمریکا چنین اقدامی را صورت دهد علاوه بر تشدید فضای بی اعتمادی برجام را نقض کرده که واکنش ایران را نیز  در بر خواهد داشت.


البته با اینکه کمتر از یک ماه به آغاز روز اجرایی برجام باقی است اما و اگرهایی پیرامون نقض برجام وجود دارد که به اتفاق اظهارات مقامات ایرانی به این نظر می رسیم که برجام نقض شده است! و سوالی باید پرسید این است که اگر نقض صورت گرفته واکنش درخور چه خواهد بود؟

وزیر امورخارجه کشورمان در این رابطه می گوید: اگرعین قانون کنگره رفتار شود حتما نقض برجام است اما اگر دولت آمریکا همانطور که وزیر خارجه این کشور اعلام کرده، از امکانات خود استفاده کند، مانع از اجرای برجام نخواهد شد؛ باید ببینیم این قانون (ویزا) چگونه اجرا می‌شود.

کنگره آمریکا قانونی را تحت عنوان لغو صدور روادید برای 38 کشور را به تصویب رساند و کشورمان را هم رده کشورهای جنگ زده ای چون سوریه و عراق قرار داد درحالی که در این لیست نامی از عربستان مشاهده نمی شود و این قانون نیز به امضا رییس جمهور این کشور رسیدبیشتر

بد عهدی کنند به شرایطی بهتر از قبل باز می گردیم!!!

چینی بند زن تحریم‌ها فعال شد/ وقتی پای یک نامه در میان است


با توجه به مشام رسیدن بوی توطئه و اینکه واکنش ایران چه خواهد بود"بهرور کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در تازه ترین اظهارات خود می گوید: برنامه هسته‌ای ایران همیشه صلح آمیز خواهد بود و چیزی نیست که کشوری را نگران کند. پیش بینی کرده‌ایم که اگر بدعهدی صورت بگیرد به شرایطی بهتر از قبل بازگردیم و طرف غربی متوجه شده که ما به راحتی می‌توانیم با استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته جدید و ظرفیت خوبی که در تولید داریم به شرایط بهتر از قبل بازگردیم

اما پای یک نامه در میان است

"جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا وقتی دز حال بازگشت از آخرین دور گفتگوهای هسته ای وین بود در بد بینانه ترین حالت هم فکر نمی کرد تا این حد کنگره نشینان او را به چالش بکشند که مجبور شود ریش گرو بگذارد! و عرصه انجایی برای کری تنگ می شود که مجبور است علی رقم میلش مجبور پای تعهد خود باستد چرا که امروز در دنیا شاهد استقبال از این توافق هسته ای بودیم و هیچ کدام از طرف ها خواهان شناخته شدن به عنوان یک ناقض نیستند اما به هر ترتیب نماید فراموش کرد او یک دیپلمات آمریکایی است!


 

چینی بند زن تحریم‌ها فعال شد/ وقتی پای یک نامه در میان است


با به تصویب رسیدن قانون لغو روادید "جان کری" نامه ای را خطاب به محمد جواد ظریف نوشت و وی را در این نامه عزیزم خطاب قرار داد و از در نامه های فدایت شود وارد شد که دولت آمریکا با استفاده از همه ابزارهای در اختیار خود اجازه نخواهد داد که این قانون هیچ مانعی برای منافع اقتصادی ایران ایجاد کند.

کری در نامه خود تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا به رفع تحریم‌ها بر طبق برجام و اجرای کامل تعهدات آن کشور بر اساس توافقات به عمل آمده در برجام کاملا متعهد است. آقای کری همچنین تاکید کرده است که دولت آمریکا تغییرات مربوط به قانون روادید آن کشور را با توجه به اختیارات خود به گونه‌ای اجرا خواهد کرد که دخالتی در همکاری‌های اقتصادی و تجاری کشورهای دیگر با ایران به عمل نیاید و بالاخره آقای کری تایید کرده است که دولت آمریکا بدین منظور ابزارهای متعددی در اختیار دارد که حتی شامل توقف اجرای این قانون بر طبق اختیارات رئیس جمهور می‌شود.

با توجه به اهمیت امضای وزیر امورخارجه آمریکا در پای این نامه که تعهد رسمی برای این کشور محسوب می شود و گفته وزیر امورخارجه کشورمان که ما با کنگره کاری نداریم و طرف حساب دولت امریکا است باید دید پا درمیانی این نامه از نقض برجام جلوگیری می کند یا خیر!

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن