دیدبان

هزاران معجزه درمانی انار

 هزاران معجزه درمانی انار

به گزارش دیدبان، دکتر حسینی متخصص طب سنتی گفت: انار سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها مؤثر است این میوه را می‌توانیم به عنوان یک آنتی سرطان به خصوص در سرطان‌های پروستات و سینه معرفی کنیم.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: این میوه همچنین باعث کاهش خطر  ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود چرا که به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند.

دکتر حسینی بیان کرد: افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مصرف انار را در برنامه خود قرار دهند چرا که مصرف انار به حفظ وزن مناسب و کاهش وزن کمک می‌کند. از آن جا که انار سرشار از ویتامین C و پتاسیم است علاوه بر سلامت و تحکیم دندان‌ها و لثه‌ها برای افرادی که به اسهال دچار شده‌اند مفید است.

وی اظهار داشت: مصرف روزانه آب انار به کاهش بیماری فشار خون کمک می‌کند و جریان خون رسانی را به قلب بهبود می‌بخشد همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در آن از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

دکتر حسینی درباره انار ترش تصریح کرد: در کاهش قندخون و قطع سکسه می‌توان از انار ترش استفاده کرد و از انار شیرین در درمان سرماخوردگی، تقویت معده و ریه، رفع حساسیت و مسمومیت، بهبودی درد گوش و گرفتگی صدا و برطرف کردن آبریزش چشم، خارش پوست، خون‌ریزی رحم و کم خونی استفاده نمود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به ندرت می‌توان میوه‌ای مانند انار را یافت که خواص بسیار داشته باشد با وجود تمام این خواص خوردن انار برای کسانی که به زخم معده و روده دچار شده‌اند مضر است و زیاده روی در خوردن آن باعث ایجاد یبوست، ناراحتی‌های معده و گلودرد می‌شود بنابراین افرادی که به ناراحتی‌های ریوی دچارند در مصرف آن باید احتیاط کنند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران