دیدبان
عباس جدیدی:

به‌جای تعطیلی مدارس منبع آلودگی هوا را تعطیل کنیم

به‌جای تعطیلی مدارس منبع آلودگی هوا را تعطیل کنیم

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، عباس جدیدی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با  راه دانا؛با اشاره به آلودگی هوای تهران اظهار داشت: ما به جای اینکه مدرسه‌ها را تعطیل کنیم، باید منبع آلودگی هوا را تعطیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه با نگاه ویترینی نمی‌توان آلودگی هوا را کنترل کرد افزود: قبلا می‌گفتند که بنزین پتروشیمی عامل آلودگی هوا است، ولی در واقع نگاه به موضوع بنزین‌های پتروشیمی بیشتر سیاسی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از جمله مهم‌ترین علل آلودگی هوا درتهران، خودروهای کاربراتوری هستند و درواقع این خودروها منبع ذرات معلق زیر 2.5 میکرون هستند که این ذرات خطراناک ترین ذرات در بحث آلودگی هوا به حساب ‌می‌آیند.

جدیدی با بیان اینکه دولت، شورای شهر و شهرداری باید سریعا دست‌به‌کار شوند عنوان کرد: اگر با کمی دقت و با کمی صرفه جویی منبع مالی جمع‌آوری خودروهای کاربراتوری را تامین کنیم، بخش بزرگی از مشکل آلودگی هوا حل خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه موتورها و خودروهای کاربراتوری منبع اصلی آلودگی هوای شهر تهران هستند اظهار داشت: پلیس راهور باید طبق قانون خودروهایی که هوا را آلوده می‌کنند، توقیف کند و نباید یک نگاه ارفاقی به این موضوع داشته باشد که حالا یک شخصی با این خودرو خرج زندگی را در‌می‌آورد و مسائل این‌چنینی، تا معضل آلودگی هوا هرچه سریعتر حل شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن