دیدبان
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

ملت ایران ۹ دی را به نماد اقتدار در برابر فتنه تبدیل کردند

ملت ایران ۹ دی را به نماد اقتدار در برابر فتنه تبدیل کردند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) در سخنانی پیامبر اسلام را مایه وحدت و همدلی میان مسلمانان و همه امت‌ها دانست و گفت: این شخصیت فرزانه عالم اسلام که اگر عالم تکوین به وجود مبارک و نورانی ایشان منور نمی‌گردید، رابطه بین ملک و ملکوت برقرار نمی‌شد و از نعمت کتاب آسمانی و حیات‌بخش قرآن و شریعت برای همیشه بشریت محروم بود، رمز وحدت جامعه اسلامی و پیوند استوار پیروان مکتب اسلام است.

وی در ادامه اظهار داشت: خدای سبحان این وجود آسمانی را رمز پیوند امت اسلام معرفی کرده است. او رسول خداست و فرستاده ذات اقدس حق است و کسانی که به او گرویده‌اند، می‌تواند حوزه اخلاق و رفتار را فرا بگیرد و این معیت باعث می‌شود که تفکرات انسان ارتقاء یابد و هر میزان که به خصائص اخلاقی آن بزرگوار نزدیک‌تر شویم و در مقام رفتار در راهی که آن پیامبر رحمت گام برداشته است، گام برداریم به یکدیگر نزدیک‌تر خواهیم بود و فاصله ما با عقل اول عالم امکان کمتر خواهد شد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه قرآن برای تبیین دو حوزه کلیدی از معیت پیامبر اعظم(ص) به شدیدترین‌ برخوردها با کفار و رحمت و مغفرت با نزدیکان اشاره می‌کند، گفت: پیامبر اسلام (ص) در ایستادگی مقابل جبهه کفر در یک صف واحد مستحکم و در هم تنیده است و سخت و استوار در برابر باطل ایستاده است و در کنار این شدت و سختی و عزت در برابر جبهه کفر، بالاترین سطح از محبت، رحمت و مودت را با پیروان‌شان دارند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: امروز ایران اسلامی نماد تمسک به این کریمه مبارکه و حرکت در این راه نورانی است. ملت بزرگ ایران در طول بیش از 3 دهه از عمر مبارک انقلاب، نشان داده‌اند که مصداق بارزی از برخورد شدید با کفار هستند. ما در جبهه دفاع مقدس نشان دادیم که در برابر کفر با همه توان ایستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در مسیر دستیابی به دانش، فناوری و چرخه کامل سوخت اثبات کرد که جبهه متحد کفر را در هم می‌شکند و برای دستیابی به منافع مشروعش از همه گذرهای سخت با اقتدار و عزت عبور می‌کند، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در همه صحنه‌ها و در فتنه 88 که آتشی سخت را مقابل ایران برافروخت نشان دادند که شدیدترین برخوردها را با کفار دارند. 9 دی ماه را به نماد ایستادگی، عزت و اقتدار در برابر فتنه تبدیل کردند.

نایب رئیس مجلس در همین زمینه، تأکید کرد: عظمت و شکوه ملت ایران در 9 دی تکراری در ایستادگی در برابر باطل و مقاومت در برابر کسانی که دست در دستان ناپاک جنایتکاران جهان داشتند، بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: شدیدترین برخوردها با کفار بر پیشانی ملت بزرگ ایران و امت بزرگ اسلام نوشته شده است. دیروز شما شدیدترین برخوردها با کفار را به نمایش گذاشتید و امروز ملت یمن این تجربه عزت‌بخش را تکرار می‌کنند و ملت سوریه در این راه قدم بر می‌دارند و ملت بزرگ لبنان نیز در این راه ایستاده‌اند و ملت بزرگ فلسطین که امروز شهیدان عالیقدری را تقدیم می‌کند در همان راه گام برداشته است.

وی با تأکید بر اینکه امروز جبهه مقاومت اسلامی، عراق، سوریه، یمن و فلسطین و سراسر عالم اسلام نماد شدیدترین برخوردها با کفار هستند، گفت: در کنار این گام بلند و استوار مهربان‌ترین‌ برخوردها را با یکدیگر دارند. این مجلس که با حضور برادران و خواهرانم از مذاهب مختلف اسلامی و نمایندگان ادیان آسمانی شکل گرفته است، نماد مودت و مهربانی است.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: امروز ایران از شرق تا غرب، شمال تا جنوب، اقوام، گویش‌ها، مذاهب و ادیان در کنار هم زندگی می‌کنند. امروز ملت ایران زیباترین نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی را به نمایش گذاشته است، با همه توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که دشمنان امت اسلام برای شکستن جبهه امت اسلام و وحدت اسلامی به کار برده‌اند، ایران اسلامی در سایه قرآن و در سایه پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت آن بزرگوار و پرچمدار صالحی که برآمده از آموزه‌های قرآن است، رهبری صالح فرزانه ذوب‌شده در مکتب قرآن و مکتب اهل بیت راه وحدت و انسجام را می‌پیماید.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد مهم‌ترین دغدغه امت اسلام را تحکیم جبهه مقاومت در ایستادگی و رویارویی با نظام سلطه و تحکیم پیوندهای امت اسلام در درون خودشان را دانست و اظهار داشت: اگر در این مسیر گام برداریم برکات آن را در حیات فردی، اجتماعی و سیاسی خویش می‌بینیم. بندگی و عبودیت خدا و رسیدن به مقام والای پرستش حق ثمره ایستادگی در برابر جبهه کفر و تحکیم پیوندهای درونی امت اسلام است.

وی ادامه داد: امیدوارم در سایه قرآن و وجود اقدس پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت آن بزرگوار و در پرتو هدایت‌های همیشه الهام‌بخش و راهگشای ناخدای خدامحور انقلاب اسلامی در مسیر وحدت و انسجام اسلامی گام برداریم و رویارو با نظام سلطه با اقتدار و عزت از همه ارزش‌های خویش دفاع کنیم. خدا را سپاسگزاریم که این ایام را ایام دو مولود فرخنده قرار داد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه حضرت عیسی در محضر قرآن کلمه‌الله است، گفت: ایشان عالم را بوجود نورانی خویش نورانی کردند و پیامبر اعظم اسلام (ص) نیز که راه عیسی‌بن‌مریم که راه بندگی و معرفت و تقرب به خدای متعال بود را با آموزه‌های قرآن تداوم بخشیدند، مولود این روزهای مبارک و فرخنده‌اند. ما این ایام را ایام وحدت امت اسلام و ایام وحدت همه ادیان الهی می‌دانیم و از همه انسان‌های آگاه، بصیر و مؤمن و پیروان صادق ادیان آسمانی دعوت می‌کنیم که در یک جبهه واحد رویاروی کسانی که در اندیشه شکستن وحدت موحدین عالم هستند و رویارویی کسانی که با خلق اندیشه‌ها و تفکرات الحادی و تکفیری می‌خواهند جبهه واحد امت اسلام را در هم بشکنند، یکپارچه و متحد بایستیم و از امنیت، سلامت و عزت امت اسلام و موحدین عالم و همه پیروان مکاتب الهی دفاع کنیم و به یاری خدای متعال و رحمت واسعه او به پیروزی و عزت روزافزون دست یابیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن